Advertenties


Willekeurig merk Velg 17" (4x100) gebruiken

Gestart door gipsy, 20 april 2010, 00:23:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gipsy

Hoi mensen,

Ik zou graag willen weten of ik zomaar willekeurig elk merk velg kan gebruiken onder mijn Megane Grand Tour (2004).
Ik durf eigenlijk niks tweedehands te kopen.
Originele Megane velgen vind ik niet mooi maar ik vraag me af of ik niet in de problemen kom met het monteren van sensoren op een willekeurige velg (bolling van de velg).
Ook gaat het duur worden als ik eerst alles compleet aanschaf en alle banden eraf moet laten slopen om sensoren te monteren.

Pfff anders worden het toch maar nieuwe banden op mijn stalen velgen, dan weet ik zeker dat het goed is

sijm138 (jesse)

je moet de  ET waarden weten de steek en de grote van de naafgat
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

r5alpine

je kunt heel veel velgen monteren en je gaat naar de dealer en laat het bandenspannings controle uitschakelen

gipsy

Citaat van: r5alpine op 20 april 2010, 22:04:11
je kunt heel veel velgen monteren en je gaat naar de dealer en laat het bandenspannings controle uitschakelen
Ja dat is een mogelijkheid maar ik vind het een fijn systeem en zou het graag willen blijven gebruiken.
Maar als ik het goed begrijp gaat het dus niet zomaar. Bij de dealer in eindhoven wil ik het niet vragen, daar zijn ze zo onvriendelijk als de pest. Ik was er vorig jaar een beetje over begonnen en hij begon al met minimaal €100 per wiel om een sensor erop te zetten en uitlezen.
En de keer daarvoor dat ik om hulp kwam lachtten ze me uit omdat ze niet wilden zeggen hoe ik een mistlamp er zelf in moest zetten.

nijntje

lekkere dealer dan!!
is er geen andere dealer in de buurt?

Als je 2e hands kijkt naar andere velgen, let dan ook op de bandenmaat.
Als deze anders is dan je huidige maat dan kan je verschil gaan krijgen in je snelheidsmeter.
Het verschil mag niet groter dan 1,5% zijn en kleiner dan 2% zijn.
zie onderstaande programma en tabel:

http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm
www.nhbvof.nl/menubalk/bandenwijzer.htm

gipsy

Bedankt voor de tip en links Nijntje en ja ik ga een andere dealer opzoeken  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev