Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Edwin

zijn we nu eigenlijk dan weer bij af?
Hopelijk reageert Radar nog.

Jeroen2016

Vandaag ook van de 2e duitse dealer bericht mogen ontvangen. Probleem is bij de dealer en Renault Duitsland bekend echter is er (nog) geen oplossing.

Jacques

#182
Ik vraag me wat af. Met de huidige generatie kleine geblazen performance motorren. Wil je bijvoorbeeld 115pk uit een 1.2L halen, dan moet je toch op ca 0.9 barg draaien. Tevens moeten de motor als het even kan nog met 60 in zijn 6 kunnen rijden. Volgens mij kan je in problemen met de surgelijn. Dat is een minimum volume stroom voor de compressor. Lees hier wat meer: http://www.squadra-tuning.nl/turbo-techniek.html
Ik bedoel dus het gebied links van de grafiek.

mark29

Mooi ei diagram. Lang geleden dat we dat op school hadden.
Ik ga niet alles lezen, iets teveel tekst met 1 oog.
Die turbo druk loopt ook op tot rond de 2 bar. Er worden ook veel turbos toegepast met variabele geometrie.
Ik weet nog niet of die op deze motoren zitten, heb deze nog niet los gehad en in mijn handen gehad.

Mocht je dit leuke stof vinden om te lezen, kan je gelijk verdiepen in de variabele geometrie. Dat is ook interessant, geeft meer of minder stroming door naar gelang van belasting.

mark29

Owja dat stotteren is gewoon software matig, durf ik voor 90 procent zeker op te gokken.
Alles is zo schraal afgesteld. We zijn gewoon doorgeslagen in het downsizen en de euro norm word alsmaar gekker. Het houd een keer op natuurlijk. Hoe ver wil je gaan om een motor waar benzine en lucht in moeten als uitstoot zo schoon te moeten krijgen dat er vrijwel alleen nog maar bloemetjes uit mogen komen?
Maar goed er zijn nog steeds veel mensen die op GroenLinks blijven stemmen, die zouden jullie kunnen bedanken voor deze gekte. Sorry linkse stemmers.
Als die euro normen nog strenger gaan worden, zal er nog meer geknepen moeten gaan worden, of elektrisch rijden.

Waar mensen niet naar kijken bij de testen van elektrisch rijden is hoe is dit product vervaardigd en het product `stroom` wat uit de kabel komt om hem weer op te laden. Want dat is ook alles behalve vriendelijk voor de aarde.

Dat jullie een auto kochten die stotteren is niet fijn, dat begrijp ik.

mark

Ik zeg tijd voor waterstof  Y Kan prima in een verbrandingsmotor, die daar op aangepast is.

Tedo

#186
Citaat van: mark29 op 22 maart 2017, 17:28:48
Maar goed er zijn nog steeds veel mensen die op GroenLinks blijven stemmen, die zouden jullie kunnen bedanken voor deze gekte.

:ws:

Maar dat zijn over het algemeen autohaters, dus hier op het forum waarschijnlijk niet of nauwelijks actief. Zijn ze er wel, dan hoop ik dat ze een 1.2 TCE rijden.  :D

Edwin

#187
Zie bij het onderdeel "tuning".

Unlimited tuning geeft aan dat de nieuwe megane 4 met Siemens EMS3155 Computer nog niet te kraken is. Daar is het dus wachten op.

Edwin

aan iedereen die het wil horen! Goed nieuws vanuit de tuning kant. BR-Performance kan de auto chippen. Zie reactie hieronder


Beste Edwin,
Alvast bedankt voor je mailtje
Klopt inderdaad dat de laatste nieuwe Siemens ECU's moeilijk te kraken zijn. Wij mogen dus met trots melden dat wij 1 van de weinige, of misschien wel het enige bedrijf zijn dat alle laatste nieuwe modellen kunnen voorzien van een ECU tuning.
Met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 1.2 TCE naar ca 150 pk en 265Nm.
Onnodig te zeggen dat jouw toch wel zware Megane meteen een heel stuk vlotter en sneller wordt na deze ingreep.
Het afstellen zelf neemt 2-3 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost slechts 520 euro ( all in ).
De stage 1 herprogrammatie hebben we zo ontwikkeld dat deze echt 100% betrouwbaar is en blijft, dus geen risico of extra slijtage voor motor of aandrijflijn.
Omdat het zeer druk is bij ons momenteel, vragen we om ca 2 weken op voorhand afspraak te maken.

Indien je nog vragen hebt, geef gerust een seintje

groetjes

Geert                                                     

Manager

Meerval 26
4941 SK Raamsdonksveer
Nederland
Tel : +31 85 888 1485

Website : www.BR-Performance.nl

Lisette

Goed nieuws, hoop dat er snel meer volgen!
Het gaat mij niet om de pk's maar om het stotteren, is dat dan ook verholpen?

Jacques

#190
Een vraag: Je weet nog steeds niet waar het stotteren precies door komt. (Magere afstelling of bijvoorbeeld een correctie op een nokkenastiming) Wat zit er in de software om het probleem op te lossen? (wat stellen ze bij of schakelen ze uit) Wat wordt het toekomstig brandstofgebruik? Is het stotteren na tuning opgelost. Haal je nog steeds de emissiewaarden voor de APK (wordt met dit soort auto's direct uit de ECU uitgelezen). Ik zou een garantie vragen voor deze tuning (no cure, no pay). Als ze de oplossing hebben, zitten ze op een berg goud. 
Begrijp me niet verkeerd. Ik zou het heel fijn voor je vinden als het probleem is opgelost.

Edit: Ik zie op hun webside "Emissie-normen blijven behouden"

mark29

Als hun niet een kant een klare chip erin duwen, maar terplekke op de rollenbank de software bij werken.
Dan hebben ze een diagram te zien, en zien ze perfect waar de motor inhoud, hikt, air fuel ratio niet optimaal is, en zullen ze dit zo tackelen.
Ik heb jaren honda gereden, was veel motorisch aan aangepast, en die was gechipt met ectune, een programma, waarbij je dus alles kan zien en specifiek op jouw auto alleen geschreven word.

Sommige bedrijven schrijven een chip voor een type auto, en die neemt niet mee, de slijtage, aanpassingen aan autos enz enz, zoiets moet echt op maat gemaakt worden.

Edwin

en hierbij een reactie specifiek op het stotteren.

"Hey Edwin,

Het is inderdaad geweten dat deze motoren wel is durven stotteren bij lage toeren. Dit is eigenlijk een gekend Renault "probleem". De 2.0 atmosferische motor uit de clio RS heeft er ook last van. Na herprogrammatie is het probleem bij de 1.2 TCE motor voor 99% van de gevallen weggewerkt. Voor de 2.0 liter ligt dit moeilijker vanwege het niet aanwezig zijn van een turbo.

Als u nog vragen heeft of een afspraak wenst te maken voor het uitvoeren van de stage 1 op uw wagen horen we graag van u

Grtjes

Geert"

Jeroen2016

Lisette:
Had jouw dealer niet aangeboden om op hun kosten de auto te laten tunen ?
Moeten we Renault NL dit voorleggen dat er nu een oplossing voorhanden is en we graag op hun kosten de zaak willen oplossen ?

Lisette

Dit gaat buiten Renault NL om, zij zijn hier absoluut tegen en zullen hier nooit mee akkoord gaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev