Advertenties


Multiriem verkeerd aangesloten ??

Gestart door Bel, 16 mei 2017, 15:10:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bel

Een jaar geleden is de multiriem vervangen bij aankoop van de auto door een universele garage.
Nu, bij de 1e beurt sindsdien, beweert de officiele Renault garage dat de multiriem verkeerd gemonteerd zit.
Op mijn reactie dat ik er toch echt 31duizend km mee gereden heb, hebben ze geen antwoord....
Iemand hier ervaring mee ??

A110

Een multi-riem kan er niet verkeerd omzitten.
Wij als garage hebben wel een regel, als er geen draairichting opstaat dan de tekst die op de riem staat naar buiten toe. Verder kan je er niet veel verkeerd aandoen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Of ze bedoelen dat er 1 baan over de rand van de poelie steekt, dus de riem scheef ligt.
Dat zie je vaker dat er bij de montage hij scheef gelegd word, of door een blokkerende pomp of spanner, enz hij klappen krijgt en verspringt.

Bel

Dat moet ik dan toch ergens aan merken tijdens het rijden ?
Of kan je zonder problemen/zonder iets te merken/zonder enige melding op het display gedurende 30000 km doorrijden......

mark29

Ja dat kan met een beetje geluk. Vaak gaat dat een tijd goed en de ene keer loopt die er in korte tijd vanaf andere keer duurt het langer maar slijt de multieriem gewoon een stuk harder.

Bel

Nou goed, vandaag garage bezocht en uitleg gehad incl. foto's.
Lag idd scheef. Beetje zelfde verhaal als wat Mark29 hier zei.
Dat het bij de zomercheck afg. jaar niet opgevallen is (ook daar laten doen) neem ik dan maar voor lief. 't Is iig weer compleet vervangen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev