Advertenties


Kickdown in schakelbak

Gestart door bowldave, 17 september 2013, 13:46:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bowldave

Sinds iets meer dan een maand heb ik een megane 3  !-!
Ooit was mijn eerste auto een megane 1 en de liefde is altijd gebleven dus ontzettend blij!
Nou was mij opgevallen dat zoals bij een automaat er ook in mijn auto een kickdown zit..
Nou kan ik niet heel veel verschil ondekken?? Of geen?? Of lijkt het zo...??
Kon er niks over vinden in het boekje..
Wat is het theoretische verschil??

En offtopic.. Ik vroeg me af wat de maximale velg grootte is die er onder kan??

Greetz

D@nny

Ik kan je vertellen (somebody correct me if I'm wrong), dat je zeker geen automatische kickdown zult hebben.

"De kickdown van een automatische versnellingsbak, is een functie die ervoor zorgt, dat de optimale versnelling wordt ingeschakeld bij maximaal accelereren. Wanneer het gaspedaal maximaal wordt ingetrapt, schakelt de automaatbak 1 of 2 versnellingen terug om met een hoger toerental te kunnen accelereren."

Als je dus 100 rijd in z'n 6, en je wilt wat vlotter optrekken, om b.v. in te halen, dan kun je dus hetzelfde effect behalen, door zelf terug te schakelen naar de 4e of 5e versnelling. (doe je hetzelfde, maar handmatig)

bowldave

dat begrijp ik! :)

daarom snap ik ook niet dat er een kickdown in zit??
in ieder geval het meganisme in het gaspedaal...

.Erik

ja, daar heb ik me ook altijd al over verbaasd. Zit ook in de Megane II en de Scenic.. Maar het haalt niets uit.

D@nny

gevonden:
Als je de begrenser inschakeld, en je wilt inhalen, dan kun je het pedaal tot voorbij de klik (kickdown) trappen, dan zal hij over de ingestelde begrensing heen gaan.

bowldave

Duidelijk!

Ergens anders vond ik ook dat hij bij vol gas 80% gebruikt en met de kickdown 100% gas??!!

matthew

En off topic 20 of 21 inch moet maximaal mogenlijk zijn.
Of dat mooi staat is een tweede.

bowldave

Citaat van: D@nny op 17 september 2013, 16:52:00
gevonden:
Als je de begrenser inschakeld, en je wilt inhalen, dan kun je het pedaal tot voorbij de klik (kickdown) trappen, dan zal hij over de ingestelde begrensing heen gaan.

Werkt inderdaad in de praktijk. Helaas denk ik niet dat veel mensen de begrenzer zullen gebruiken?

MatthiasL

#8
Had ook dat probleem, snapte er mij niet aan waarom ik nog eens extra moest duwen op de pedaal, maar na enkele keren met de begrenzer op de snelweg te rijden ( want hier in België met al hun flitspalen en trajectcontroles) had ik het door als ik per ongeluk wat harder duwde dat hij inderdaad boven de begrenzin heen ging . Ik gebruik de begrenzer wel degelijk als ik weet dat het een 'risicoweg' is en ik anders weer een boete zou krijgen, heb ondertussen al 5 flitsboetes sinds april  :x

[EDIT] Geen berichten direct boven je citeren s.v.p. :police: :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev