Advertenties


irritant motorgeluid

Gestart door megane3dci, 9 augustus 2013, 18:43:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megane3dci

Hallo iedereen, sinds een week ben ik in het bezit van een Mégane 3 DCI edc. De auto rijdt erg prettig
En ik zit er heerlijk in. Enig irritante is dat ik bij een bepaald toerental , zo rond de 1200 , een geluid hoor. Ik dacht iets van een lager of waterpomp. De auto heb ik weggebracht naar de originele renault dealer. Hun conclusie was ook dat de waterpomp aan het begin van zn eind zit, wel snel na 54000km. De dealer heeft de pomp vervangen evenals de distributieriem, multiriem en alle spanrollen. Maar helaas , het geluid is er nog steeds. Als je gas geeft is het weg, en tijdens het rijden hoor je het niet, behalve als je stapvoets een straat inrijdt, of als je op een rotonde afkomt en de motor even in het 1200 toerengebied komt. De dealer gaat er na mijn vakantie weer naar kijken, en wil eerst meer info inwinnen..... Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt

Umpire (Robin)

Wat voor geluid is het? Een piepend, striemend, tikkend, vallend enz. Geluid?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

megane3dci

#2
Dat is moeilijk te omschrijven, alsof er een lager niet lekker zit. Geen krakend geluid. Een wat hoger geluid. Toen ik het hoorde dacht ik al , dat is de waterpomp. Als jebgas geeft is het weg , omdat er dan spanning op de riemen etc komt te staan..... Vandaar dat de dealer de spanrollen ook heeft vervangen. Ik dacht eerst de mischien is het de dynamo, maar volgens de monteur komt het geluid uit de distributie hoek...... Ik had gehoopt dat er mischien een bekend kwaaltje is.....

matthew

Maak eens een filmpje van het geluid.

A110

Wel eens gehad dat een keerring van een nokkenas geluid maakte.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

megane3dci

ik heb een geluis sample gemaakt, moet je wel je speakers hard zetten want het was moeilijk opnemen, maar ik weet niet hoe ik het bestand kan plaatsen......

Heatzone (Mark)

Via Youtube kan je eventueel filmpjes uploaden en vervolgens hier de link van youtube plaatsen !-!

RenéCC

en is het nu opgelost.
ik vraag het even vanwege het feit dat ik ook een irritant geluid bij een bepaald toerental had vanuit het dashboard wat uiteindelijk vanuit het kapje van de binnenspiegel kwam.
oplossing kwam uit dit forum

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev