Advertenties


[1.5 dCI 2004] problemen met gaspedaal/cruisecontrol

Gestart door Wouter1980, 26 maart 2013, 15:06:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1980

Goeiemiddag,

ik heb vorige maand een beurt uit laten voeren aan mijn megane 2 1.5 dCI uit 2004. Sinds ik hem terug heb, heb ik al een paar keer ervaren dat terwijl ik gewoon op een constante snelheid aan het rijden ben met mijn voet op het gaspedaal het ineens lijkt of ik mijn voet er vanaf haal (terwijl dat niet zo is). Laat ik mijn gaspedaal los en druk ik hem daarna weer in dan reageert hij weer en kan ik weer verder rijden.

Wanneer ik mijn auto op de cruisecontrol heb staan en dus niet met mijn voet de pedalen aanraak doet hij dit ook en de cruisecontrol zet de snelheid in geheugen. Als ik hem dan weer aanzet kan ik weer verder rijden maar ik krijg hetzelfde euvel nog een aantal maal daarna.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de garage al gebeld ivm mogelijke garantie, maar deze gaf aan alleen maar een brandstoffilter te hebben vervangen en dat het daar niet aan kan liggen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Dominique Reijerink

Niet toevallig de begrenzer aanstaan? Je beschrijving lijkt erop, had het zelf ook tijdje terug...  l-
Had de knop de verkeerde kant op gezet, heel vervelend rijden is dat.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Wouter1980

Hey, nee, helaas is dat het probleem niet, dan was het zo opgelost. En het kan niet allebei aanstaan. Het gebeurt regelmatig nu dat wanneer ik op cruise control rijd, hij van de cruise control af springt zonder dat ik iets aanraak. Erg vervelend en volgens mij heeft het met elkaar te maken.

Dominique Reijerink

dan kan het iets zijn met de computer die het gas e.d. regelt. Toen deze bij mij opgeblazen was (piekspanning canbus) deed cc en begrenzer het niet meer.

Ook dat wordt geregelt door dezelfde computer. Deze zit achter de accu in de accubak.
Maar een oplossing kan ik je niet geven helaas.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Wouter1980

is dat makkelijk te zien of deze is opgeblazen? iig bedankt voor het meedenken.

Dominique Reijerink

het klinkt extremer dan het is... kwestie van uitlezen. Als het voor de keuring niet was, kun je trachten de dealer aansprakelijk te houden?
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

BadEend

Misschien een probleem met de gaspedaalsensor.

matthew

Laten uitlezen.

Misschien een schakelaartje stuk bij de pedalen die de standen weergeven.

Wouter1980

Ik zal eens een afspraak maken om hem te laten uitlezen ja. Heb het nog geprobeerd met d cruisecontrol uitgeschakeld maar ook dan doet hij het. Op de snelweg rond de 120km/u, gaspedaal gewoon ingedrukt op dezelfde stand en ineens lijkt het of ik mijn voet van het pedaal afhaal ofzo. Vreemd vreemd :)

Paul

Koppelingsschakelaar niet goed afgesteld of de schakelaar van de remlichten.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Wouter1980

Ok, ik heb hem vrijdag weggebracht. De computer is uitgelezen en deze gaf twee fouten/storingen. Volgens mij is de eerste kabelboom naar de computer uitgemeten en de weerstand zoveel mogelijk weggehaald. Nadat dit gedaan was heeft hij de computer opnieuw uitgelezen en deze gaf geen fouten/storingen meer aan.
Ik kreeg echter de dag erna toch weer hetzelfde probleem. Gisteren en vanmorgen kon ik wel de schakelaar van de cruise control omzetten om aan en uit te zetten, maar de knoppen op het stuur reageren nu helemaal niet.
Binnenkort weer terugbrengen ben ik bang.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev