Advertenties


Zwabberend geluid.......

Gestart door jmdp, 13 augustus 2010, 00:38:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Citaat van: Zakaria op 27 augustus 2010, 21:55:02

Als ik je verhaal zo terug lees is de airco leeg gemaakt en weer hervuld. En daar lag wellicht de probleem aan.


@Zakaria,

Een zwabberend geluid zoals hier beschreven had verderniks te doen met de airco,dus ook het leegmaken en vullen hiervan heeft hier geen invloed op,omdat het om de koelventilator ging.

Waarvoor hier de airco leeggehaald en opnieuw gevuld is is voor het geluid dat er zou zijn met de airco ingeschakeld(ratel geluid).

Zakaria

#16
Ja klopt matthew, de probleem is dat bij de topicstarter tijdje geleden de koelvinventilator constant ging draaien op volle toeren. Nu is het dus sinds kort over bij hem, bij mij wilt die af en toe aan en uit springen(onregelmatig draaien)

Nu is mij dus voor de helft duidelijk gemaakt dat het wellicht aan de airco druk kan liggen. Er wordt (wellicht) ( niks ) gemeten en kan de koelvin ventilator onregelmatig gaan draaien.


Bij de dealer werd me duidelijk gemaakt dat het normaal is dat de radiateurvin op zn tijd moet draaien. Daar geloof ik dus niks van.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Ik denk toch dat je 2 dingen door elkaar aan het halen bent.

Als je airco aanstaat,moet je koelven zowiezo gaan draaien,en als je motor warm is en de koelvloeistof moet echt gekoeld gaan worden dan gaat de ventilator een verhoogde snelheid draaien.En op dat moment kan de auto een beetje gaan trillen,maar dit kun je alleen voelen als je stilstaat en dit gebeurd.

Zakaria

#18
Citaat van: matthew op 29 augustus 2010, 11:49:39
Ik denk toch dat je 2 dingen door elkaar aan het halen bent.

Als je airco aanstaat,moet je koelven zowiezo gaan draaien,en als je motor warm is en de koelvloeistof moet echt gekoeld gaan worden dan gaat de ventilator een verhoogde snelheid draaien.En op dat moment kan de auto een beetje gaan trillen,maar dit kun je alleen voelen als je stilstaat en dit gebeurd.

Mijn airco staat nooit aan. Dat klopt inderdaad als de airco aanstaat moet de koelvin draaien om alles weer te verlagen qua druk die erop staat. De motor staat niet ééns op bedrijfstemperatuur en ik wil wel eens de koelvin horen op stand 1/2 tot af en toe gek over springen na een hele hoge stand en weer tot rust, of anders stop ik even aan de kant motor uit/aan dan wilt het wel eens helpen.

Mijn ander megane gebeurd dat niet, daarmee ben ik op vakantie geweest waar het echter 48 graden was. Radiateur totaal niet gehoord.

Maar bij deze fase type 2 megane, klopt er iets niet?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Nee dat klopt dan niet idd,maar het heeft ook niet te maken met de airco om weer leeg te halen en te vullen zal geen zin hebben.

Is ook niet makkelijk gokken om daar iets over te zeggen.
Als je dat opgelost wilt hebben,zou je hem naar de dealer moeten brengen en dan gaan er waarschijnlijk wel wat zoek uurtjes inzitten.

jmdp

Citaat van: jmdp op 27 augustus 2010, 21:02:36
Ik hoef niet terug naar de garage in Verweggistan......Moest vandaag naar een ziekenhuis, parkeerde de auto. De airco stond niet aan en toch nog een geratel...Op de terug weg een dealer opgezocht en gevraagd wat dat was en... of ik zo verder kon rijden....Ik moest toen nog 12 kilometer rijden. Nou dat kan nog wel...maar geen grote afstanden...Er is iets met de spanroller of poellie, dynamo. De airco stond uit.....

Toen ik thuis was, de garage verweg....weer gebeld en er ontstond verwarring. Verteld van het bezoek aan de dealer.....Welke dealer was dat, dan bellen wij die ook even, wij bellen je terug.....Weer verwarring...over het geluid van de airco en dat andere geratel...We kwamen er uit.....Ze moesten overleggen en zouden terug bellen.....Dat gebeurde...Ik moest een dealer opzoeken bij mij in de buurt, in opdracht van de verweg garage, zij moeten een onderzoek doen naar al dat geratel.....

Ik heb een dealer en maandag gaan ze kijken.....Ik print deze topic uit en neem die mee...

Auto staat bij een dealer....lager airco kapot. De auto gaat op gehaald worden door de garage ''verweg'' En wij mogen hem weer ophalen met de trein....Wat een gedoe, wat een gedoe.........

matthew

Dat is balen zeg,maar dat hadden ze in mijn ogen ook wel zelf kunnen diagnoseren.
Ik hoop voor je dat alles nu goed wordt gemaakt en dat je verder van die garage af bent.

jmdp

Citaat van: matthew op 30 augustus 2010, 23:23:51
Dat is balen zeg,maar dat hadden ze in mijn ogen ook wel zelf kunnen diagnoseren.
Ik hoop voor je dat alles nu goed wordt gemaakt en dat je verder van die garage af bent.

Ja dat is echt balen, vooral dat de wagen een hele dag daar was.......Ik hoop het zelfde wat jij hoopt...Heeft wel een dealer in de buurt op-geleverd....

jmdp

Auto is er weer.....4 uur met de trein, 2uur met de auto...Wij zijn weer thuis. Een nieuwe airco.....En als ik het goed heb een nieuwe v-snaar....Kon de monteur niet spreken, waren te laat bij de auto. Moet nog bellen. Onderweg ging het service lampje branden, en het motor icoontje.....grrrr...grrrrr...Maar hij rijd wel lekker...!!!

A110

Wel een pech zeg met je auto.

Volgende keer maar beter een auto wat dichter bij huis kopen scheelt een hoop heen en weer reizen.

Succes ermee
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

jmdp

Citaat van: jmdp op  4 september 2010, 00:28:08
Auto is er weer.....4 uur met de trein, 2uur met de auto...Wij zijn weer thuis. Een nieuwe airco.....En als ik het goed heb een nieuwe v-snaar....Kon de monteur niet spreken, waren te laat bij de auto. Moet nog bellen. Onderweg ging het service lampje branden, en het motor icoontje.....grrrr...grrrrr...Maar hij rijd wel lekker...!!!

Garantie is voorbij...Op de deur censors na is alles gemaakt....Auto rijdt goed en heb er plezier mee....

Groeten Jan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev