Advertenties


Reacties in projectpagina's toestaan of niet?

Gestart door Tedo, 13 september 2015, 18:18:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogier


Willem

Dat is een app voor Android en IOS waarmee je makkelijk op fora kunt posten, zoeken en bekijken.

Nicole

Citaat van: korte op 15 september 2015, 09:50:59
Zoals eerder al gesteld kan het overzicht bijgehouden worden in het eerste topic  ;) dan kan alsnog vrij makkelijk de projecten bekijken waar je interesse voor hebt.
Je bedoeld alles wat er nu staat naar de eerste post verplaatsen?

Weet niet of mensen met de grotere topics daar zin in, en tijd voor hebben.

Ik heb geen Megane projecten meer (topic gesloten), maar ik zou daar geen zin in hebben.

Wat verder besproken wordt lijkt mij een goede optie, ieders zijn/haar eigen reactie topic.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Stefan

De 1e post van mijn projectpagina is helaas alweer vol, want ik heb het maximaal aantal tekens per bericht bereikf. (= 2000)
Dus ben ik al bepaalde foto's aan het schrappen.
Gelukkig heb ik de 2e post ook meteen zelf "gereserveerd" dus daar zou ik nog verder kunnen met samenvatten.
Maar ik denk dat 90% van de mensen die een project pagina opstarten,  daar uiteraard niet van te voren meteen aan denkt :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

korte

Uhm.... Er is toch al een consensus bereikt? Projecten blijven gesloten maar worden gekoppeld aan individuele reactie topics  ;)

Tedo

Er wordt bekeken of dit technisch mogelijk is met zo min mogelijk moderatie (hand) werk. Tot die tijd laten we de poll nog even open staan (nu 'ie er toch is) om iedereen zijn/haar mening te kunnen laten geven.
Je doet het democratisch, of je doet het niet.  ;)

korte

Zonder meer waar, maar de "tot nu toe" bereikte consensus is ook democratisch overeen gekomen. Tenminste.... Ik lees een aantal reacties terug van beide "kampen" welke er positief in staan, een soort win-win, toch dat polderen he  ;) het zit al eeuwen in onze genen om te kiezen voor een overeenkomst ten behoeve van beide partijen....

Maar ja, ik ben vaak wel te gehaast met dit soort zaken in het kader van niet moeilijk doen wanneer het makkelijk kan. Zure gezichten heeft uiteindelijk niemand iets aan.

Stefan

Er wordt dus gekeken hoe dit technisch het beste en op de makkelijkste manier tot stand gebracht kan worden.
Ik zou zeggen. Heb gewoon even geduld --
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

korte

Heb ik.... Heb ik denk ik wel.....  :neen: ik ben vrijwel altijd ongeduldig  l-  l-  l- trek je er niets van aan, ik heb wel geduld  !-!

Dirk Kuipers

Ik citeer even mijn reactie binnen het bestuurs gedeelte. Wij overhaasten niks en naar mijn idee is er ook helemaal nog geen beslissing genomen.

CiteerJe moet dat wel even goed uitdenken alvorens je zoiets veranderd.

Wat zijn de consequenties? Wat kunnen we eventueel automatisch oplossen?

Het mooiste zou eigenlijk dit scenario zijn:
Iemand maakt een projectpagina aan. Door een nieuw topic te starten wordt er automatisch ook een topic aangemaakt in het reacties gedeelte.
Elke keer als de topicstarter een bericht plaatst in zijn project pagina wordt dit bericht automatisch gekopieerd naar het reacties topic. Zodat altijd duidelijk is waarop gereageerd is en met eigenlijk zelf kan kiezen om het project met of zonder reacties te lezen.

Of dit technisch mogelijk is weet ik niet. Ik heb daar zelf ook geen tijd voor dat uit te zoeken.

Wat is dan de optie?
Dat de moderators een topic aanmaken in het reacties gedeelte zodra er een nieuw project is gestart.
Door deze manier van werken kan soms niet meteen gereageerd worden op een nieuw project, eerst moet een moderator hiervoor actie ondernemen. Dit is wel extra belasting op het moderatorteam.
Ik vind niet dat je mensen zelf topics moet laten starten in het reacties gedeelte. Dan krijg je straks een wildgroei aan topics zonder overzicht.

Maar welke nadelen kleven hier nog meer aan?
Stel, iemand plaatst zijn projectupdates niet meer in de projectpagina maar in de reacties topic? Gaan we hier op moderaten? Dat is dus weer extra belasting?

Vooral dat laatste argument is voor mij eigenlijk wel een issue.

Christian de Vriend

 1,2 of 3x waarschuwen,reactie topic op slot?

Moeten we dan persee aan de ouwe manier gaan vast houden?en anders meer moderators
aannemen mocht het te veel worden? (niet dat dat de bedoeling is)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem

Lijkt mij niet veel extra werk. Wat Christian zegt, gewoon waarschuwen en anders gaat het reactie topic op slot.

korte

Inderdaad, waarschuwen lijkt me de moeite niet  ;)

Daarbij het eerste voorstel om de update in het projecttopic te koppelen aan het reactietopic.... Is dat niet omslachtig? Dan kan je net zo goed de projecten open gooien, ik zou de projecten zo laten en de reacties gewoon de reacties laten in een individueel topic.

Wildgroei van reactietopics lijkt mij een onnodige angst, laat leden dit zelf opstarten.... Heb je geen project dan hoef je er ook geen reactietopic voor aan te maken, lijkt me logisch.

En vertrouw ook gewoon eens op de leden! Alsof zij middels anarchie het hele projectengebeuren zullen saboteren  l- kom op zeg! Een aantal leden wil puur per project kunnen reageren, laat dit dan gebeuren. Niemand is er op uit om de moderators meer werk te bezorgen maar dit lijken jullie zelf in de hand te werken door de terughoudendheid en behoudende visie, wanneer je de leden deze "verantwoordelijkheid" geeft zullen zij deze echt niet gaan misbruiken... Op de rest van het forum gaat het toch ook goed? Vanwaar het gebrek aan vertrouwen dat het bij/binnen een reactietopic niet goed zou gaan?

Zoals je ziet zijn er best wel wat leden voor het voorgelegde voorstel (de meerderheid van de stemmers) en nu zou er een mooie consensus bereikt kunnen worden waarbij de projecten dicht blijven en degene die een project hebben een eigen reactietopic kunnen aanmaken, nogmaals dat lijkt me een win-win situatie. Maak het dan niet moeilijker dan het is, zoek niet naar extra werk als moderators maar gooi gewoon die "knop"  om in het betreffende gedeelte. Er bestaat ook nog zoiets als zelfregulering, leden grijpen echt zelf ook wel in als er iemand misbruik van maakt.

Maak het aub niet moeilijker dan het is....

Dirk Kuipers

Ik vind je reactie te kortzichtig Korte (uuh, woordspeling  8)7).

Je moest eens weten hoeveel mensen verkeerde topics openen in verkeerde forums. Dat is geen onwil van de topicstarter, en ook niet om een moderator aan het werk te zetten. Maar het gebeurt wel.

Maargoed, ik ga die discussie verder niet aan hier. Ik ben hier ook niet meer zo actief dat ik vind dat ik mee doe in die beslissing.

Yorick

Zoals vaker aangegeven zijn we achter de schermen bezig hoe we dit het beste kunnen invullen. Dit komt vanzelf, verwacht niet dat het binnen een week geregeld is.

In ieder geval bedankt voor alle input allen. Wordt gewaardeerd en kunnen we wat mee.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev