Advertenties


Zekeringkast onder motorkap

Gestart door Jacks_Megane, 10 september 2018, 19:59:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacks_Megane

De Airco werkt niet. Voordat ik het systeem laat leeghalen en afpersen, wil ik dit uitsluiten.
Daarnaast kijk ik deze week of de aircopomp spanning krijgt.
Bij aankoop zaten de winterbanden er nog op, dus kan het goed zijn dat hij een hele tijd heeft stilgestaan.
Bij de garage waar deze auto in onderhoud was, is dit probleem niet bekend.
Verder rijdt ie super!

mark29

Och jee. Als je toch tijd zat hebt kun je ook de spanning op de bedieningsknoppen bekijken.

Vullen en dan uv controle doen. Is de condensor beetje slecht meteen een nieuwe in mikken.

A110

Gaat er maar vanuit dat het systeem leeg is en dat daardoor de pomp niet meer aanslaat.

Bij de Meg III komen er geen problemen met airco elektronica voor wel een leeg systeem.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Jacks_Megane

#18
Bedankt voor jullie reacties, maar heeft iemand de beschrijving van de zekeringen F1 tot en met F15

F1 - 30 A
F2 - 30 A
F3 - 20 A
F4 - 5  A
F5 - 15 A
F6 - 10 A
F7 - 7,5 A
F8 -
F9 - 20 A
F10 - 25 A
F11 - 15 A
F12 - 10 A
F13 - 5 A
F14 -
F15 - 30 A


mark

De aircopomp zal sowieso geen spanning krijgen.
Omdat het systeem leeg zal zijn..... Als de systeemdruk onder een bepaalde waarde is gezakt, word de pomp niet aangestuurd. Dus waarom al die moeite doen? ¯\_(ツ)_/¯

Jacks_Megane

Je zal waarschijnlijk gelijk hebben, maar als ik er nu niets aan heb misschien in de toekomst. Lijkt me toch wel handig om te weten welke zekering waarvoor dient. Kan via google niets vinden.

mark29

Schema is op infotech te vinden met wat welke zekering is. Maarja beetje doelloos om te zoeken.

Jacks_Megane

Quote van Infotech site: "Renault Infotech is een internetsite die alleen bedoeld is voor professionele autoreparateurs."

Jacks_Megane

Inmiddels is mijn airco systeem afgeperst en er is lekkage geconstateerd. Condensor en leiding onder koplamp lekt. Nu heb ik bij mijn vorige auto (Renault Grand Scenic II) de condensor tendertijd vervangen, maar iedere auto is weer anders.
Om het mezelf iets gemakkelijker te maken: Heeft iemand een beschrijving hoe de leiding onder koplamp en condensor van een Megane III te vervangen?

mark29

De leiding die naar schutbord loopt? Die is erg lastig te vervangen.
Bij diverse monteurs breekt die al tijdens de montage, dus wees gewaarschuwd.

Jacks_Megane

Ik ga hierover, omdat het een ander onderwerp betreft, een nieuw topic over aanmaken.

Jacks_Megane

Wanneer iemand het eerder gevraagde zekering schema heeft, houd ik me zeer aanbevolen.

A110

Van welke maand is jou auto en heeft de auto start/stop systeem en het aantal KW wil ik graag weten.

Dan wil ik kijken voor je zekeringenkast.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Jacks_Megane

Graag als je dat wilt doen.

April 2013
85 kW
Met start/stop systeem


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev