Advertenties


Ervaringen met Megane 2.0 16v automaat

Gestart door Nicole, 5 september 2012, 18:59:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole

Hi,

Mijn ouders willen misschien weer over op Renault, en willen gaan kijken naar een Megane 2.0 16v automaat uit 2010. (http://auto.marktplaats.nl/renault/589982032-renault-megane-2-0-16v-cvt-dynamique-automaat-bj-2010.html)

Zijn er mensen die oa. ervaring hebben met dit motortype, met deze automaat etc.?

Verder voor hun belangrijk, zit dit type megane ook vrij laag, of valt dit mee? (ivm 3 voudige hernia van m'n vader)

Ze hebben op dit moment een Citroën C4 Picasso uit 2008 (na 18 jaar Renault), en deze heeft regelmatig problemen met de automaat, vandaar waarschijnlijk weer overstap naar Renault.

Groetjes Nicole
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

BadEend

Ik zou gaan voor de tce motor, deze is een stuk zuiniger.

Roadkill (Michiel)

kan een tce met een cvt dan????

@Nicole: Geen idee hoe het verder zit met de MegIII maar heb er nog nooit iemand over horen klagen dat ie oncomfortabel zit... ;) ( btw dat met die bak van de Picasso is een heel bekend Citroen probleem, C5 stond er ook om bekend (was eigenlijk mijn eerste keus maar ben toch gevallen voor de MegII) Enne zou anders een Scenic geen optie zijn (wel een stuk duurder dan een Meg)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nicole

Scenic hebben ze al 3x gehad.willen het liefst nu een slag kleiner.
Deze automaten zijn bij citroen inderdaad een groot probleem..
Ze willen in ieder geval volgende week gaan proefrijden. Even kijken hoe het rijd zo'n meg3. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Tedo

Mij is verteld dat die combi van 2.0 16V met CVT enorm zuipt. Nou zoek ik geen automaat, maar dat blok is er dus alleen met CVT. Verder is er qua rijden niet veel mis met een Megane III, al denk ik dat je vader de instap (in het begin) wat laag gaat vinden na Scenics en een Picasso. Proefrijden is de enige oplossing om erachter te komen. Is een (grand) Modus geen alternatief? Misschien niet de mooiste van de klas, maar wel kleiner én een hoge zit/instap.

BadEend

#5
TCe is niet leverbaar met een automaat zie ik nu. Wel raar.
De automaat die op de 2.0 zit is een CVT bak. Deze werd ook gebruikt in de dafjes in het verleden en zorgt ervoor dat de auto continu met een vast toerental rijd, hier moet je echt van houden.

matthew

cvt automaat is in begin even wennen,maar rijdt erna best fijn. Verbruik ja gewoon hetzelfde als bij de oude automaat maar je moet je voetje even laten wennen aan de cvt.

Het zit lager dan een scenic,als je toch kleiner wilt maar wat hoger wilt zitten zou ik zeker voor een grand modus gaan.
Hier zit tevens ook nog het oude type automaat in met een 1.6 16v motor.

Nicole

Ik zal ze het doorgeven :)
Ze gaan in ieder geval een proefrit maken.
Mijn vader rijd bijna nooit (1x in de maand maximaal), maar hij moet niet te laag zijn.
De auto zelf is netjes, ik heb hem toevallig net bekeken.
Maar zal ze de GrandModus ook aanraden dan. :)

Hoe is zo'n GrandModus verder? Zijn er veel voorkomende problemen?
Hun voorkeur gaat uit naar een 2.0 16v, maar misschien vinden ze een 1.6 16v ook wel goed.

Bedankt voor de tips!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Ard Klok

Volgens mij is de  (Grand) Modus niet leverbaar met 2.0 liter motor. Zou dus in dat geval sowieso de 1.6 worden.

Nicole

Heb ze net gesproken, een Grand Modus wordt het niet haha. Ze vinden hem niet geweldig qua uiterlijk.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

matthew

Tja dat kan,maar is toch wel praktisch en hoge instap en maatje kleiner dan scenic.
Gewoon in de meg laten rijden en kijken of ze dat wat vinden.

Tedo


hanz007

#12
Ik heb een 2012 Megane Estate 20-16v CVT Bose. Daarvoo heb ik twee Laguna's automaat gehad. de CVT is inderdaad technisch anders maar mijn vrouw, die er vaak in rijdt, merkt geen verschil. Dus qua rijden is dat er nauwelijks alleen als je volgas geeft dan gaat de CVT erg snel hoog in de toeren. Ook blijf je zes "versnellingen" houden net zoals bij een conventionele automaat. Je kunt zowel automatisch als manueel schakelen. Bij "normaal" gebruik merk je daar dus weinig verschil. Wij zijn er tevreden mee na 10.000km en het verbruik valt bij een gewone rijstijl ook nog mee.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev