Advertenties


Mégane start sporadisch moeilijk

Gestart door Crielie, 3 augustus 2020, 17:33:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crielie

Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Renault Mégane Coupé mk1 ph2 1.6 16v  uit 2002. Heel af en toe start deze ontzettend moeilijk, waarbij de startmotor gewoon ronddraait en de motor uiteindelijk ook wel start, maar dan veel witte rook uitblaast en daarna heel wisselvalligdraait tussen de 1500 en 2000 toeren. Als ik dan gas geef stottert de motor nog meer dan ikzelf en valt hij soms uit.

Dit is in Nederland 1 keer gebeurd, maar nu ik op vakantie ben gebeurt het al twee dagen op rij. Vanmorgen startte hij nadat ik 10 minuten had gewacht wel weer normaal.

Nou heb ik wel gelezen dat bobines vaak een probleem zijn, maar kan dat hier ook mee te maken hebben? De bougies zijn recentelijk vervangen, dus het lijkt me sterk dat dat het probleem is. De witte rook is echt alleen in het begin, dus denk niet dat het een issue met de koppakking is. Ik denk ook dat het weinig zin heeft de ADAC erbij te halen aangezien het niet structureel voorkomt, dan uitlezen heeft ook weinig nut, volgens mij.

Wat zijn dingen die ik zou kunnen (laten) checken, hier of weer in Nederland?

Als ik toch bezig ben, laatst in de file in de brandende zon begon mijn motortemperatuur aardig op te lopen en sloeg mijn koelventilator niet aan. Uiteindelijk de temperatuur redelijk onder controle kunnen houden met de verwarming vol open, maar daar werd mijn vriendin niet vrolijk van. Ik was van plan thuis de ventilator direct aan de accu aan sluiten om uit te sluiten dat deze kapot is, kan dit anders nog iets zijn dan een kapotte temperatuursensor of relais?

Alvast dank voor de reacties.
Mit freundlichen Grüßen,
Martin

mark29

Nu je toch bezig bent zeg je, lees je eerste vraag eens, koppel die aan je tweede vraag.

Als jouw koppakking lekt, cylinder vollopen met koelvloeistof, start deze moeilijker, eerst moet die koelvloeistof eruit gepompt worden.
Koelvloeistof kleurt wit als rook uit de uitlaat. En ja koelproblemen komen er ook bij.
Dus laat eens een monteur naar je auto kijken voor je de boel helemaal kapot rijd.

mark29


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev