Advertenties


Aanschaf en kleuren nieuwe Renault Megane III Coupe

Gestart door jdehaan, 23 januari 2009, 19:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jdehaan

Beste clubleden,

Momenteel rij ik een Peugeot 206 uit 99. Nu ben ik aan het kijken naar de nieuwe Renault Megane Coupe, wat een prachtige wagen is dit zeg...!!
Vandaag bij de dealer geweest en de brochure meegekregen (die kon ik tot op heden nog nergens op internet of op de renault website vinden)
Morgen heb ik een proefrit maar ik zit nogal met de vraag over de (koets)kleur. Wit is tegenwoordig namelijk helemaal de trend en ik ben zeer gecharmeerd van mooi creme-wit, zeker als ik deze afbeelding zie op de belgische Renault website:



Dit lijkt duidelijk een soort room-wit of parelmoer wit (of hoe ik het moet noemen), echter de dealer vertelde mij dat de witte kleur ook echt WIT is en dus niet met een donkere gloed erover. Hij liet me een voorbeeld zien van een Clio die hij in het wit had staan en zei dat dat exact dezelfde kleur is als het wit op de nieuwe Megane Coupe.
Van Renault lijkt me dit een rare keuze, omdat echt spierwit in mijn ogen gewoon niet mooi is... het geeft niet zo'n chique uitstraling
Weten jullie of het echt spierwit is of dat het meer overeenkomt zoals bovenstaande foto? (en dus een soort roomwit)?
Zie ook de diverse kleuren dit artikel.

Ik ga echt waarschijnlijk deze maand of februari over tot de aanschaf.  :9~

matthew


Timo Zuiderduin

kleuren moet je nooit bekijken vanaf een scherm, schermen zijn niet kleurecht en zullen je dus nooit een goede weergave geven van de kleur zoals hij daadwerkelijk op de auto eruit ziet

ga naar een renault dealer en vraag daar om de kleurstalen, bekijk die kleurstalen buiten in het zonlicht!!
de reden dat je de kleur buiten moet bekijken is omdat kunstlicht ook kan zorgen voor optische kleurafwijking en je dus een heel andere indruk van de kleur krijgt dan wanneer je hem buiten zou zien staan!

Stefan

Klopt idd wat Timo zegt Y
je moet kleuren altijd bij "echt" licht bekijken.
Ik werk in een drukkerij dus kan het (denk ik) wel weten.. Y ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

jdehaan

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal ook zeker niet zomaar een auto aanschaffen zonder daadwerkelijk eerst de kleur op de auto te hebben gezien...
Ik ga binnenkort naar Renault in Waalwijk, daar schijnt een witte te staan, eerst wil ik alle mooie kleuren zien, want het lijkt mij ook dat je het pas echt goed kan zien wanneer je de auto zelf in de betreffende kleur ziet, nietwaar? Dan zit je nog wel met het showroom licht maar geeft allicht een goed beeld...

Hoe doen de meeste mensen dat met een kleur kiezen? Zwart en grijs hoef je misschien niet in het echt te zien omdat je zie zoveel ziet, maar aparte kleuren lijkt me wel... toch?

Bovendien snap ik trouwens niet waarom Renault voor dit soort wagens niet een speciale parelmoer witte lak maken...  8)7

Denman

Zoals de meeste mensen hier al zeggen, check de kleur zoiezo buiten in daglicht om over de kleur in ieder geval geen spijt te krijgen. Wat betreft je keuze. Wit is op dit moment hip, maar let wel, het is een trend. Over 3 jaar is er uiteraard weer een andere kleur "in" en wat mij altijd gezegd is, is dat een witte auto het meest moeilijke weer door te verkopen is. Of dit zo ook echt is weet ik niet, wat ik wel weet is dat wit erg besmettelijk is en je er dus alles op ziet. Als je voor chique wilt gaan zou ik persoonlijk voor zilver of een grijstint gaan. (maar ja, smaken verschillen).

Succes in ieder geval met de keuze.
mzzls Dennis.

Timo Zuiderduin

Persoonlijk ben ik altijd fan van zwar.
nadeel bij zwart is dat het lijnenspel van het ontwerp wegvalt en dat hij veel sneller vies is dan bijv. een zilvergrijze.

Zilvergrijs is mooi, maar wel een beetje degelijk en doorsnee, net als donkerblauw!

geel en rood zien IMO altijd wat goedkoperig uit.

mooiste kleuren op de nieuwe Megane Coupe zijn voor zover ik het kan beoordelen een parelmoer witte of bronsoranje. maar ik weet eigenlijk niet precies in welke kleuren hij leverbaar gaat worden.

YVE5

wit is voor meelopers, die de modetrend willen volgen
grijs is voor mensen die niet kunnen beslissen en maar een simpele kleur kiezen
zwart is ook voor mensen die niet kunnen beslissen, maar wel een stijlvol kleur kiezen.

:D

Zijn de drie gemakkelijkste kleuren.
Ga gedurfd en neem het oranje, daarin komt het lijnenspel van de mégane pas echt mooi uit ;)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Mike R.

Ik zou ook voor een felle kleur gaan inderdaad, val je lekker op en volg je de grote meute niet.  ;)

Gisteren een beste tijd voor en achter een demo gereden op weg naar Enschede, dit was een zwarte, voor het eerst dat ik hem goed kon bekijken en ik vind het toch zeker een prachtige auto, al is de neus even wennen.  ;)
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Dirk Kuipers

Hoort dit niet in het megane 3 forum? :P

Maarre.. persoonlijk vind ik wit wel erg mooi, maar denk ik inderdaad dat die wel modegevoelig is.

Welke kleuren zijn er eigenlijk allemaal?

Benjamin Renon

#10
U vraagt wij draaien: (Let er wel op dat dit uit een duitse brochure komt!)


Voor de complete duitstalige brochure:
http://renault-preislisten.de/neuwagen/das-neue-megane-coupe/?mod_code=M3D&mod=Mégane Coupé&brand=Renault&step=1&fin=VN&finoffer=true
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

jdehaan

Tja, denk toch dat wit wel mooi is op deze wagen, ondanks dat het ook echt wit is, ga van het weekend denk ik wel even kijken naar een witte demo. Denk toch dat ik moet gaan voor wit of de brochurekleur (orange).

Verder vindt ik ook deze kleuren nog wel interessant:


Cassiopeiagrijs


Crepusculeblauw


Platiniumgrijs - is alleen zo standaard en val je echt niet op


Cayenne oranje - alleen ziet de kleur er hier niet uit, de brochure laat deze kleur beter zien...

Alle kleuren zijn trouwens te zien op de belgische Renault configurator.


Stefan

oranje Y

Wit is alweer bijna gewoon aan het worden eigenlijk...

trouwens, wat een namen hebben die kleuren van die 1e 2 zeg.. 8)7 8)7
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

Ik heb even mijn ogen de kost gegeven bij de oranje Coupé bij ons in de showroom en het staat hem zeker niet verkeerd!
Als het wit is zoals "bestelbus"-wit (Kangoo) dan zou ik deze keuze niet maken. Ga gewoon voor een "gedurfder" kleurtje.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev