Advertenties


Mégane III vanaf 2009

Gestart door matthew, 30 oktober 2008, 23:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rs50jochem

Idem idem.. Lekker een plastic wagen hoog op de poten.. Niet mijn genre qua smaak..  ;(

Decepticon#1

Citaat van: Jacob op 29 november 2008, 01:06:08
Toch kan ik eerlijk gezegd niet echt vrolijk worden van die nieuwe Megane  :neen:

Het is hier natuurlijk een beetje "vloeken in de kerk", we zitten tenslotte op een Megane forum. Maar echt mooi vind ik hem niet. De neus is een beetje Citroen-achtig (is ook al zo bij de nieuwe Laguna) en die achterkant die spreekt me niet echt aan.

Dan was de huidige Megane 2 (ja sorry ik heb een kleine voorkeur voor de Meg 2  ;) , dat weet ik) toch een stuk meer "vernieuwend/unieker".



Ik denk dat ik me bij jou kan aansluiten Jakob...maar misschien dat de III na een tijdje wel weer dat zelfde effect oproept! Ik had dat bij de II wel. Eerst vond ik het niet, daarna wel apart en nu echt super!

matthew

Wij hebben hem vandaag binnen gekregen,en ik vind hem er leuk uitzien.

Gelijk een stukje gereden,1.6 16v 110pk 6 bak,ik vond dat wel een beetje aan de trage kant,maar rijd verder goed.
Minpuntje vond ik de armsteun die staat net wat te ver naar achter .

Benjamin Renon

Wij hebben hem ook binnen. Ik heb er ook een stukje mee gereden... Moest even een collega naar een collega-dealer brengen. "Even" de Mégane geleend, maar hij rijdt wel lekker. Ben het met Matthew eens dat ie wat "langzaam" is.
Nu ik deze heb gereden ben ik benieuwd naar de 180pk Tce.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Stefan

Citaat van: matthew op  3 december 2008, 18:54:34
Wij hebben hem vandaag binnen gekregen,en ik vind hem er leuk uitzien.

Gelijk een stukje gereden,1.6 16v 110pk 6 bak,ik vond dat wel een beetje aan de trage kant,maar rijd verder goed.
Minpuntje vond ik de armsteun die staat net wat te ver naar achter .

Haha, jah duuuh...
U rijd normaal gesproken in een RS........... o-) --
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

wess


ErikVr

Ik vind de nieuwe coupe wel geslaagd alleen zal hem nooit kopen...om een simpele reden.
Renault weet niet meer hoe ze een interieur moeten ontwerpen. Waarom mooie auto's met zo'n vreselijk, goedkoop, grijs, plastic interieur.



Zeg nou zelf......zelfs Hyunday doet het tegenwoordig beter.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Stefan

da's natuurlijk een simpele kwestie van smaak zoiets..  Y ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

ik vind de kwaliteit van het interieur er een stuk op vooruit gegaan.
Grappig detail, de alu strip heeft dezelfde vorm als de grille van mijn lagunaII ph1. (met een beetje fantasie)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

Nou er zit altijd nog wel een kwaliteits verschil in hyunday en renault, sorry hoor.


En ik vind donkere interieuren mooier dan lichte dat is dan weer kewstie van smaak natuurlijk.

Dirk Kuipers


Paul

Zojuist met de megIII gereden, rijdt erg goed !-!
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

ErikVr

Citaat van: matthew op 13 december 2008, 00:07:30
Nou er zit altijd nog wel een kwaliteits verschil in hyunday en renault, sorry hoor.
Nee hoor. Ik rij een megane 2 lease bak (station), maar de Hyunday elantra van mijn ouders zit (van binnen) degelijker in elkaar.
Zal vast per model verschillend zijn maar het design van renault vind ik echt vreselijk somber en goedkoop.

Heb het ook altijd jammer gevonden dat de oude coupe hetzelfde interieur had als de normale megane :)
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Niels van Dijk

Ieder zijn mening, maar ik vind het een fijne degelijke auto. Het materiaal vind ik beter dan de meeste japanners. Het meeste is ''zacht plastic'' en dat is bij japanners vaak wel anders. Het digitale instrumentenpaneel vind ik ook zeer nice !-!

A110

Als ik ook mijn mening mag geven dan doe ik dat graag.

Ik heb de Megane III dit weekend bij me om er mee te rijden, iedere monteur mag hem een weekend of avond meenemen om de rijbelevenis te ervaren, en hij rijdt boven verwacting. Ik was wat bang voor de 110 pk omdat ik die in de Meg II toch iets te traag vind maar in deze auto hebben de constructeurs de motor aardig op de auto af weten te stemmen en dan bedoel ik qua koppel.
Vind het een fijne auto om mee te rijden. Enige minpuntje vind ik de versnellingsbak als de auto koud is dan schakelt hij echt slecht. Maar moet er ook bijzeggen dat dat alle renault's hebben ook mijn eigen auto een Meg II die schakelt ook slecht. Ik vind dat de constructeurs daar echt nog wel wat aan zouden moeten doen. Als de auto lekker warm is schakelt hij veel beter en dat  mag ook natuurlijk gezegd worden.

Het uiterlijk kan ik maar 1 ding over zeggen ik vind hem mooi. Vind het ook wel een beetje jammer dat Renault voor een wat normaal design heeft gekozen en niet voor een opvallend design zoals de Meg II. Maar vind het goed geslaagd.

Over het interieur kan ik alleen maar zeggen geweldig mooie materialen en netje's afgewerkt.
En wat er gezegd word over de vergelijking met Japanners, ja dat is een kwestie van smaak.
Als je bijvoorbeeld naar het interieur van de Koleos kijkt daar zie je duidelijke Nissan trekje's in zitten, zoals bv vierkante knoppen etc.
Maar in deze auto vind ik het toch echt een Renault en duidelijk een Europees daschbord.
Maar ik had al gezegd smaken verschillen.

Conclusie ik vind het een geweldige auto en hoop dat de auto ook goed verkocht gaat worden.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev