Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 55

Gestart door Willem, 13 mei 2016, 22:41:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Netjes Ruben, leuk subje! !-!

Tip: probeer de +, de - en de remote van de versterker af te tapen met een geschikte tape. Stel één van de aansluiting schiet los tijdens het rijden, heb je een probleem. Veiligheid vóór alles Y

Felix

@noiseyMP7, nette cabrio!
Die stickers leveren idd 10pk winst, net als het rood verven van de remklauwen. 10kw winst gegarandeerd  :)

Z

Citaat van: Lucas Hermans op  6 maart 2017, 17:40:20
Netjes Ruben, leuk subje! !-!

Tip: probeer de +, de - en de remote van de versterker af te tapen met een geschikte tape. Stel één van de aansluiting schiet los tijdens het rijden, heb je een probleem. Veiligheid vóór alles Y

goeie tip ga ik zeker doen  !-!

Willem

Blijven mooie koplampen Yannick  !-! Xenon had ik er ook in zitten maakte inderdaad een wereld van verschil.

Benjamin Renon

@noiseyMP7: heb je de voeding en signaal kabels goed apart van elkaar gelegd. Er kan een storing in het signaal komen door de stroom toevoer. Ik had de stroomkabel rechts liggen en de signaalkabels links. Tenzij alles tegenwoordig beter is geworden, maar daar heb ik me nooit meer in verdiept.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Yannick21

Klopt Willem, ik ben er heel blij mee. Ze zien er echt goed uit, ook die ledstrip is vet.

noiseyMP7

#126
Citaat van: Benjamin Renon op 13 maart 2017, 20:57:09
@noiseyMP7: heb je de voeding en signaal kabels goed apart van elkaar gelegd. Er kan een storing in het signaal komen door de stroom toevoer. Ik had de stroomkabel rechts liggen en de signaalkabels links. Tenzij alles tegenwoordig beter is geworden, maar daar heb ik me nooit meer in verdiept.

Volgens caliber(fabrikant van de kabels) zou er door de speciale mantel en gecoate kern zou er geen storing op moeten kunnen treden. Is een kwestie van testen als ik alles werkend heb, anders gooi ik de signaal kabel links en de RCA kabels door de middenconsole. Moet de bank er waarschijnlijk toch nog eens af hebben als ik de speakers achter ooit nog ga vervangen ;)

Thanks voor de heads-up in ieder geval, ik zal het in de gaten houden als ik alles werkend heb  _o_

Lucas Hermans

@noiseyMP7: Ik kan maar één van je foto's zien? 8)7
Wat ik wel zag, is dat je zekering bij de accu los hangt/zweeft op de foto. Weet niet of je die ondertussen hebt vastgezet? Zou er niet zo mee rijden in ieder geval.

Kwa bekabeling: Mij is geleerd dat stroomkabels en signaalkabels altijd apart moet leggen. Ik gebruik van die 3 dubbel gecoate HiFonics signaalkabels en zelfs bij die dingen durf ik ze niet langs de stroomkabel te leggen.
De storingen die dan kunnen voorkomen zijn dat er een "ssiisss" geluid uit je luidsprekers gaat komen of dat de sub "tikt" zodra je aan de headunit aan het volume zit.

noiseyMP7

@lucas, de zekering heb ik inderdaad vastgezet, we willen natuurlijk niet zonder muziek zitten als ik een scherpe bocht door ga en de zekering klapt tegen iets kapot. De zekering paste precies in in een plastic clip die ervoor gemaakt leek te zijn, zal wel niet, maar moet nog ff kijken waar ik m permanent gaat plaatsen als dit niet werkt. Wordt nu op z'n plaats gehouden door de clip, een tie wrap en duct tape, dus die zal nergens naartoe gaan  :D

Wat betreft de foto's, ik zal ze morgen ff op photobucket zetten, heb ze nu rechtstreeks vanuit mijn Google account hier gezet en dat wil soms nog wel eens problemen geven ja.

En we zullen, zoals ik eerder al zei, de storingen in de gaten houden, worst case scenario zal ik 2 kabels opnieuw moeten trekken, maar dat Is niet echt een probleem, ben ik weer een dagje zoet ;)

Lucas Hermans

Als je pluskabel tegen de carrosserie komt, komt er inderdaad geen muziek meer uit. Denk dat er dan wel meer gebeurt of juist niet meer gebeurt :D

Je kan de houder in de carrosserie naast de accu vastboren. Aan de kant van het spatbord zegmaar. Dan ga je iets meer kabel nodig hebben, maar daar zit 'ie altijd goed!

Z

Citaat van: Lucas Hermans op 13 maart 2017, 21:51:16
@noiseyMP7: Ik kan maar één van je foto's zien? 8)7
Wat ik wel zag, is dat je zekering bij de accu los hangt/zweeft op de foto. Weet niet of je die ondertussen hebt vastgezet? Zou er niet zo mee rijden in ieder geval.

Kwa bekabeling: Mij is geleerd dat stroomkabels en signaalkabels altijd apart moet leggen. Ik gebruik van die 3 dubbel gecoate HiFonics signaalkabels en zelfs bij die dingen durf ik ze niet langs de stroomkabel te leggen.
De storingen die dan kunnen voorkomen zijn dat er een "ssiisss" geluid uit je luidsprekers gaat komen of dat de sub "tikt" zodra je aan de headunit aan het volume zit.

Ik heb mijn stroomkabel en signaal kabels ook apart van elkaar getrokken. Uit mijn hoofd liggen links de signaal kabels. En rechts de stroomkabel  !-!

noiseyMP7

Ik heb zojuist de foto's van mijn project op photobucket geupload en in mijn topic vervangen, zou minder problemen moeten geven voor degenen die de foto's niet konden zien ;)

Lucas Hermans


noiseyMP7

Nu ik de sub een aantal dagen in gebruik heb heb ik m uitgebreid kunnen testen. Helaas kraken de hoge tonen, durf nog niet te zeggen of dit aan de sub of de speakers ligt aangezien het alleen voor kwam op hoog volume(dan hoor je me de straat in rijden), ook kan het aan de low-quality YouTube downloads liggen, niet nog studio kwaliteit muziek uitproberen. Verder heb ik kraakhelder geluid, en geen storingen van de signaal en de stroomkabel bij elkaar. Scheelt misschien dat ik alleen een sub met een Low pass filter aangesloten heb, dat schijnt al minder issues te geven.

Als ik me verveel kan ik altijd nog de signaalkabels over gooien naar de andere kant en eventueel de speakers achter ook aansluiten op de versterker(gelijk wat grotere speakers achter prikken, heb nog een setje 200watt pioneers in de schuur gevonden).

Alleen nog de sub in het gat van het reservewiel prikken. Aangezien ik de sub er nu uit moet halen als de kinderwagen mee moet. Moet ook nog de zekeringen van de ramen achter nakijken, dus nog genoeg werk daar :q

mark

Toevallig ook met de instellingen van de radio lopen knoeien? Dit had ik ook gedaan. Toen ik alles weer op de basis instellingen had, was het kraken ook weg.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev