Advertenties


Lampje van sleutel brand op dashboard

Gestart door benjomel, 11 juni 2018, 12:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

haelewyn

#15
In dat filmpje stond er geen sleutel op het dashboard maar er was ook geen waarschuwing dat het onderhoud moest gebeuren. De afstand 'nog 29200 km tot onderhoud' werd er gereset naar 30.000 km.
Geen idee of er bij onderhoudstermijn overschreden een sleutel verschijnt.
Als het niet van het onderhoud zou komen is het een foutmelding en ook de moeite waard om eens uitgelezen te worden.

Hier hebben we garages die 10 euro vragen voor het resetten van de onderhoudsmelding en uitlezen van de andere  meldingen.
Ik zou dat er ook niet voor over hebben. Uitlezen kan ook met een universeel apparaat. Het hoeft niet per se bij een dealer te gebeuren.

Zelf ga ik naar de dealer. Die heeft tot nu toe zijn best voor me gedaan, de auto is nog jong en de kennis van wat te doen bij een storing is daar meest te vinden.

Nikk

Bij een Megane II is de sleutel in ieder geval wel indicatie, tijd voor onderhoud. Neem aan dat dat voor alle generaties geldt.  Lichtte bij de Cc van mijn vrouw na een paar duizend kilometer alweer op nadat ie wel op 30.000 was gereset. Resetten lukt dus het zal. Binnenkort wel olie en filtertje doen maar daar heb ik die reminder niet voor nodig
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Tja.... Als de auto in dat filmpje niet aan onderhoud toe is/pas gereset is, brand de baco ook niet natuurlijk...... Logisch......

haelewyn


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev