Advertenties


Lampje van sleutel brand op dashboard

Gestart door benjomel, 11 juni 2018, 12:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

benjomel

Hallo  heb een vraag er brand een Lampje van een sleutel op dashboard waar is deze voor en wat zou het kunnen zijn .

Het gaat om een renault megane 1.2 bjaar 2016 (ingevoerde auto)

mark


benjomel

Beurt krijgt hij .

Maar hoe kan ik die sleutel dan weer weg krijgen resetten.
Is daar een trukje voor

haelewyn

Ik heb ook een ingevoerde auto, uit Duitsland. Dat heeft zo zijn nadelen...
Maar het blijft een Renault :)  Daarmee bedoel ik : de dealer hier haalt er zijn neus niet voor op. Ik heb er al goede service gekregen.

Download misschien online een onderhoudsboekje als je dat niet bij de auto gekregen hebt. Daar staat de info ook in.

Het trucje dat daar staat uitgelegd is :

""""Resetten: om de afstand tot de volgende olieverversing/onderhoudsbeurt te resetten, drukt u ongeveer 10 seconden zonder onderbreking op
de toets 2 tot de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt permanent wordt weergegeven.
Opmerking: als een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd zonder de olie te verversen, moet alleen de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt
worden gereset. Bij olie verversen moet zowel de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt als tot de volgende olieverversing worden gereset.""""""

Je kan in dat menu als je contact aan staat maar je auto niet rijdt.
Toets 2 is de toets op de rechterkant van het stuur, als ik me niet vergis met twee rechthoekjes die elkaar overlappen.
Onderhoudsbeurt is de beurt zonder olieverversing,
Olieverversing .. tja.. Dat dus.   8)7

Volgens het onderhoudsschema moet olieverversing om de 30.000 of elke 2 jaar, wat het eerste wordt bereikt.
Onderhoudsbeurt is na één jaar al aan de beurt of ten laatste op 30.000 en daarna ook om de 2 jaar.

Hopelijk had je daar wat aan. Ik kan er geen garantie op geven, op die truc, want heb het zelf nog niet geprobeerd.

benjomel

Dan zal ik online een onderhoudsboekje moeten Downloaden kijken als ik het kan vinden op het grote WWW.

Wand je hebt er wel staan druk op toets 2 maar ik weet niet welke toets dat is

Maar tot zover al bedankt voor je uitleg en de moeite haelewyn

haelewyn

Citaat van: haelewyn op 11 juni 2018, 21:09:09

Je kan in dat menu als je contact aan staat maar je auto niet rijdt.
Toets 2 is de toets op de rechterkant van het stuur, als ik me niet vergis met twee rechthoekjes die elkaar overlappen.

.

<<<Het stond er wel hoor.

onderhoudsboekje downloaden :   https://nl.renault.be/voertuigen/user-guide.html
  (makkelijker kon het niet - bij Renault zelf op de website)
Kijk daar bv eens naar het hoofdstuk 'bedieningsorganen links stuur'.

Jeroen2016

Volgens mij werkt dit alleen bij de III en niet meer bij de IV. Het is mij althans niet gelukt.

Abdelitto

#7
Bedoel je een BACO teken?

Dat kan van alles zijn, ik kreeg dat ook toen ik problemen had met parkeersensoren na een aanrijding. Onderaan staat altijd tekst bij wat het is (bij storingsboodschappen). Zie: http://nl.e-guide.renault.com/nld/Nieuwe-Megane/Weet-wat-de-betekenis-van-de-waarschuwingslampjes-uw-auto

Betreft resetten voor onderhoudsbeurt staat dit in de Online Handleiding toch wel:Resetten: om de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt opnieuw in te stellen, drukt u ongeveer 10 seconden zonder onderbreking op de toets 2 totdat de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt permanent wordt weergegeven. Opmerking: als een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd zonder de olie te verversen, moet alleen de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt worden gereset. Bij olie verversen moet zowel de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt als tot de volgende olieverversing worden gereset.

Voor online handleiding: http://nl.e-guide.renault.com/sites/default/files/pdfs/nld/BFB/Megane-1163-6_NLD.pdf

benjomel

Auto heeft nieuwe filters en olie.

Nu wilde ik de baco sleutel lamp verwijderen resetten
Maar zo als hier boven geschreven lukt het mij niet zijn er nog andere opties

mark29

Welke omgeving woon je. Wie weet wilt iemand je helpen.
Of rijd ff langs de garage.

amvih

Citaat van: benjomel op 14 juni 2018, 18:15:15
Auto heeft nieuwe filters en olie.

Nu wilde ik de baco sleutel lamp verwijderen resetten
Maar zo als hier boven geschreven lukt het mij niet zijn er nog andere opties
Even voor de zekerheid, bovenstaande werkt alleen met het contact aan, dus niet met de motor aan.
Dus in de auto stappen, éénmaal op de ronde knop drukken van start (zonder een pedaal in te drukken, anders start alsnog de auto).
Dan zou het moeten werken.

haelewyn

#11
En met de OK toets, niet met de rechthoekjes / vierkantjes.

https://youtu.be/FXAieV9Ari8

<<< volgens deze lukt het.

En anders...   een obdII dongle met bluetooth verbinding + app ?

Of toch maar naar de garage voor de reset.

Jeroen2016

Naar de garage is geen optie.......enkel alleen in combinatie met een beurt !!! Zo doen we dat. De kachel moet blijven branden. Maar beste, het is toch MIJN auto en IK bepaal toch. Dus nogmaals hiermee het verzoek om de zaak te willen resetten. Nee !

Jeroen2016

nader... in het filmpje is ook geen sprake van het uitschakelen van de "baco". Deze brand namelijk niet.

Nikk

Recent bij de Megane II Cc van mijn vrouw ook reset onderhouds indicatie gedaan. Is ook naar de melding klikken en dan knop ingedrukt houden en dan geloof ik nog een keer drukken. Ga niet eens moeite doen het te onthouden. Kijk volgende keer gewoon weer ff op youtube hoe het moet.
Er zijn tussen de modellen door de jaren heen ( uiteraard ) wel wat verschillen hoe te resetten. Bekijk meerdere youtube filmpjes zou ik zeggen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev