Advertenties


Vandaag als het goed is ... RenaultRider

Gestart door Hannibal_, 14 augustus 2018, 07:36:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannibal_

Hi allemaal,

Ik ben Han en woon in zuidwest nl.
Ik werk een stukje van huis en rijdt daardoor dagelijks >200km

Ik hoop dat ik die vanaf vandaag nog iets comfortabeler mag gaan doen, als het goed is haal ik vandaag de Megane op, dieseltje, automaat. Limited uitvoering, prima uitrusting al vond ik de ambiance verlichting van bose's wel erg mooi. Verder is de auto way luxer dan de derde generatie bose die mijn vriendin gereden heeft.
Niet alles is luxe, nuttig lijkt me de dode hoek detectie en welkom is de keyless entry/drive.

De 1.5 is prima, ken hem uit de vorige megane. Deze lijkt beter, soepeler, maar misschien is dat de automaat. De vorige was handgeschakeld en liet me heel soms staan in zijn 2 bij een langzaam genomen bocht. Turbo gaatje van haast nul comma nix en toch zat ik er soms ineens even in :)
Ik neem aan dat de automaat me daar nu gewoon uit houdt 😎

Hoop hier goede ideeen op te doen, zag al fantastisch getunede auto's hier, leuk dat er een specifiek megane forum/club is
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Hannibal_

Jazeker staat hij voor de deur.

Wat een fijne/leuke/lekkere auto om mee te rijden zeg!

Eerste ervaringen en vragen zal ik later posten.

Ohhh... toch ambilight 😋
Gaaaaaf...
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Hannibal_

Hahahahaha...

Allemaal blijde megane rijders.

Serieus, fijne auto, doet haast niet onder voor de c70. Wel lichter natuurlijk.

Eerste indruk, in sport rijdt de auto super, in eco een tikje minder smeuig en pakt natuurlijk minder vlot op. Wel cool de keuze.
Vraag: kan haast niet geloven dat sportmode niets met het onderstel doet? Lijkt strakker, of komt dat door sport afstelling stuur of zo? Of ehhhhh toch suggestie 😂

Nee, geen automatische handrem. Ook geen console ambiance dus. Blijft er nog wat te wensen over, al moet ik zeggen dat automatische handremmen niet op mijn verlanglijstje staan. Zit het in een verder naar wens auto, okay. Ik zal hem er niet op uitkiezen. De bose van mijn vriendin had dat en daarmee op een helling wel eens straatje gekeerd. Niets geks gedaan, maar wat een gevecht om de controle over de auto te houden en af te gaan op de schroeilucht in de auto ook haast iets verbrand.

Stoelen zijn belangrijk in my book en tot nu toe voelt het goed! Kan prettige zit vinden.
Vering voelt goed, stabieler, minder springerig dan de cactus soms de neiging toe had.
Keyless entry & start, super!
Welkomst verlichting onder de spiegels en zo is ook prettig (hoewel niet heel belangrijk).
Mixed feelings voor wat betreft de wielen, 17", best mooi, maar had 16" verwacht/gedacht.
Wil voor woon/werk graag voor comfort gaan maar kom eigenlijk geen comfort te kort op de 17" (tevens vroeger ook nog wel wat prijsverschil tussen 16 en 17 inch vwb de bandjes, weet niet hoe dat nu is).
Toch maar even slotboutjes besteld, die miste.
De stoelverwarming is, als verwacht, ernstig warm (vaak met aftermarket, je moet toch voelen dat het werkt tenslotte) maar gelukkig instelbaar. Prettig.

Ik worstel nog een beetje met de muziek. Drie zaken :
1 als ik muziek stream via spotify of zo, start de auto hardnekkig de volgende keer toch met de radio op. Annoying.
2 als ik via blutooth stream en de kabel even aansluit om te laden blijft hij aangeven (zo nu en dan dan he) dat ik de andere verbinding eerst moet verbreken?? Gee.... wil alleen dat ding laden
3 vind DAB+ beetje tegenvallen, slecht ontvangst op maasvlakte

Qua bediening vind ik rlink prima. Werkt goed.
Al had ik graag de optie gehad de kaders (vooral rond de klokpagina als de audio aan staat) weg te kunnen halen.
En enigsinds jammer dat er geen proximity sensor toegepast is. VAG (de leon bv die mijn vriendin nu rijdt) gebruikt dat om de menu's in beeld te brengen als je je hand in de buurt van het scherm brengt. Resultaat een heel clean ogend scherm.

Maar geneuzel. Super fijne auto en erg, erg blij mee
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

Nikk

#5
Klinkt allemaal goed. Prijsverschil banden 16 /17 inch verschilt maar is vaak niet groter dan een tientje / 15 euro per band. 16" is inmiddels naar mijn mening ook wel wat klein onder een recente Megane. Onder mijn Megane's I toon het netjes
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

knight-rider

Ik heb 18 inch op de GT en zelfs daarmee blijft het heel comfortabel (moet zeggen dat ik daar in het begin ook wel wat schrik voor had).

Hannibal_

Lol, ja je moet gelijk hebben dat 16" waarschijnlijk een tikje klein is voor de IV.
Qua verhoudingen en zo had ik niet gedacht dat het 17" waren, dus waarschijnlijk oogt dat natuurlijk onder de auto. Of doordat steeds meer autos toch grotere velgen hebben, dat je het natuurlijker vind?
Anyway, blij te horen dat de prijzen ook naar elkaar toe gegaan zijn.

Ja, comfortabele autos zijn het inderdaad. Als het met 18" goed gaat maak ik me sowieso geen zorgen. :)
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

Hannibal_

OMG!!

De handmatige bediening van de versnellingsbak werkt precies andersom dan in de volvo!
Naar voren bij volvo: + bij de Megane : -
En vise versa...

Hmmmmmm.....
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

Nikk

Logisch toch Hannibal. Met accelereren wordt je in je stoel gedrukt en is een beweging die kant uit het minst lastig. In de ankers en je kunt de pook gelijk naar voren duwen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Abdelitto

@Hannibal

Volgens mij is dat bij de Megane 3 wel zo. Mijn collega reed in mijn auto die een Megane 3 EDC had, en ging op manual shift en deed precies andersom, ik van "waarom doe je dat" en hij van, bij mij in de M3 is het andersom.

Hannibal_

Citaat van: Nikk op 19 augustus 2018, 21:28:06
Logisch toch Hannibal. Met accelereren wordt je in je stoel gedrukt en is een beweging die kant uit het minst lastig. In de ankers en je kunt de pook gelijk naar voren duwen.

Lol, naar voooooooren opschakelen vind ik ook logisch... nu wordt je in mijn volvo nu ook weer niet zoooo hard in de stoel gedrukt  :D

Citaat van: Abdelitto op 19 augustus 2018, 21:59:29
@Hannibal

Volgens mij is dat bij de Megane 3 wel zo. Mijn collega reed in mijn auto die een Megane 3 EDC had, en ging op manual shift en deed precies andersom, ik van "waarom doe je dat" en hij van, bij mij in de M3 is het andersom.

Lol! In een M3 daarentegen...

Ik zeg standaardiseren
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

knight-rider

Ofwel laat ik de automaat schakelen ofwel gebruik ik de flippers aan het stuur.

De pook zelf heb ik nog geen enkele keer gebruikt om te schakelen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev