Advertenties


Slecht starten

Gestart door Ellens, 22 november 2009, 20:07:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellens

Mijn Megane II 1.6 16V van 2003 hapert een enkele keer met starten. De motor draait rond maar hij krijgt geen brandstof.
Tenminste dat concludeer ik omdat na circa 20 seconden 'starten' geen benzinelucht ruik.

Een paar weken geleden had ik een zelfde soort probleem toen bleek een sensor defect te zijn.
Het enige verschil is dat toen een storingslampje begon te branden en nu brand er niks.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Roadkill (Michiel)

Misschien BDP sensor? dan gaat er ook geen lampje branden,bij mijn zusje d'r scenic 2 keer een nieuwe accu erin gezet door de dealer (kassa!),heb er toen zelf een nieuwe sensor voor gehaald,prob over.... (En kan er nu ook een voor de Kangoo gaan bestellen,die heeft ook weer startprobs..)Je kan hem eerst ff schoonmaken,wil ook tijdelijk wel eens helpen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

Zou inderdaad bdp sensor wel zijn.

Ellens

Citaat van: matthew op 23 november 2009, 20:23:44
Zou inderdaad bdp sensor wel zijn.

Bedankt voor de reacties.

Maar waar kan ik dat ding vinden?

Roadkill (Michiel)

pfff,ff denken,volgens mij zit ie net boven de versnellingsbak in het blok,van de scenic weet ik zo ff niet meer hoe ie er uit ziet,maar bij de Kangoo zit ie met 2 boutjes vast.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ellens

Ik heb de auto even naar de garage gebracht. Bleek niks kapot te zijn maar iets met de software.

Als het weer voorkwam moet er een nieuwere software versie in geladen worden.

Roadkill (Michiel)

jammer dat ze dat niet meteen gedaan hebben,kost volgens mij niet veel tijd om te doen...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ellens

Citaat van: Roadkill op  5 december 2009, 11:59:17
jammer dat ze dat niet meteen gedaan hebben,kost volgens mij niet veel tijd om te doen...

Hiervoor moet hij naar de dealer. En daar stond hij niet ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev