Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 39

Gestart door Stefan, 9 november 2011, 08:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin Postma

Dat moet dan maar eens gebeuren.
We willen nog wat gaan doen in de omgeving van Zwolle binnenkort.
Voorstel was wat te eten en karten.
Eventueel kan er ook gebowld worden. ;)
Hou het topic over meetings in zwolle en omstreken. ;)
Truckertje

Dirk Kuipers

Nee, voorlopig even geen sierstukje voor de uitlaat. Wil eerst kijken of hij het uberhaupt doet straks! :)

En jazeker past de kap nog dicht! hoop ik... ;)

Edwin Postma

Truckertje

Jeremy

Dat gaat je wagentje niet trekken hoor Frank ;)

Dante

#139
Naast het feit dat het elk jaar voor de APK eruit moet...

blablabla 8)7
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dirk Kuipers

Waarom moet dat er voor de apk uit dan Dante?

Of die oude motor het gaat trekken vraag ik mij ook af.. Ik heb iig veel geleerd van een onbehandelde motor met 25% extra vermogen te belasten.. Lagers lagen meteen stuk en kon alles uit elkaar hlen.. ;)

Jeremy

Dat niet Dante... het vermogen mag niet met meer dan 30% toenemen en het systeem mag niet op de injectie aangesloten zijn op de openbare weg. Bron:http://www.cartuning-guide.com/lachgas.html

Dante

Dat dacht ik ooit ergens gelezen te hebben, maar niet dus:
CiteerDe uitstootwaarden blijven gelijk, dus bij de APK keuring heb je niets te vrezen. In Nederland wordt lachgas gezien als hulpmiddel en is het niet verboden. Maar de wet stelt dat het vermogen met niet meer dan 30% mag toenemen en de fles mag op de openbare weg niet gekoppeld zijn aan het brandstofsysteem. Tevens moet de fles een keurmerk hebben. Krijg je een ongeluk of iets dergelijks dan is het de vraag hoe de politie en je verzekeringsmaatschappij reageren op zo'n fles in de auto.

Ja die ja, Jeremy :D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Jeremy

Haha! handige site dat! Maar zoals je al kan lezen daar komt er nog aardig wat bij kijken... Kan je er net zo goed een turbo aan hangen dat heeft ook wat meer toegevoegde waarde naar mijn mening.

Xanquezer (Frank)

#144
Citaat van: Jeremy op  1 december 2011, 12:35:37
Dat gaat je wagentje niet trekken hoor Frank ;)

i know ;)


Was nog niet helemaal klaar met typen en m'n spel fouten eruit halen en dat soort dinger dingen:P

Mod: Dan haal ik deze er wel even uit Frank.  ;)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

#145
Citaat van: Jeremy op  1 december 2011, 12:35:37
Dat gaat je wagentje niet trekken hoor Frank ;)

Tot op zekere hoogte heb je gelijk,als je dat setje er van een eind ingooit,zal die niet lang leven,iemand bij de rtc heeft het in een clio gedaan met een
1.6e blok,dat ging opzicht goed,maar na het instellen van 75pk,waren de 2 middelste drijfstangen krom.

Maar als je het GOED doet,en een goeie investering doet,kan dat best.

Boven op zolder heb ik een nos set liggen,voor mij mijn gebakje,deze ligt er nu 3 jaar,puur omdat ik met veel research bezig ben (geweest)
na de aanschaf heb ik aller eerst een nos controller gekocht,350 euro doet wel ff pijn,maar het is alleen meer ten goede voor het blok.

wat deze controller doet is het volgende,deze sluit men aan op de bobine (toerental regeling) en tps sensor (gaspedaal stand)
vervolgens kan men het volgende instellen.
het exacte toerental waarop de nos systeem aan of uit gaat (niks geen fast and furious toestanden met knoppen)
dus bij 3000 toeren aan,en bij 5000 weer uit.
als de controller aan gaat,dan "rampt" die de inspuiting op,dus hij bouwt de druk op,je blok krijgt dan niet meteen de volle klap te voorduren
die tijd dat hij opbouwt is per sec in te stellen.
en dan komt er nog bij dat als je de nozzels van de acuators insteld op bijvoorbeeld 50pk,dan kan je de shot tot 30% terug schroeven.
net als bij turbo controllers hoef je niet persee en altijd met de volle mik te rijden.

en een andere bijkomstigheid van die controller is,dat deze een uitgang heeft voor een ecu of standalone ecu,dus als het systeem aangaat
dan kan de computer overschakelen op een map of instelling die beter bedoeld is voor nos,dus bijvoorbeeld een verlate ontsteking ipv vervroegde.

De redene waarom het nog niet op de mc zit,is dat ik nog aan het sparen ben voor een piggyback (andere ecu) dan is alles compleet,en kan ik rustig beginnen
ik zal dan ook met 25 pk shot beginnen.

waarom een 1,6e??? just for the fun,leuk om het werkend te krijgen,ik ga niet voor de 75pk(of meer) shot.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dennis Postma

Daar komt nog best wat bij kijken dus. Wel een mooi project Christian.   Y

Edwin Postma

Klinkt erg gaaf Christian.
Word tijd dat je het uitvoerd.
Hebben we er 1 met een supercharger en 1 met NOS 8)7 8)7
Truckertje

Christian de Vriend

#148
Het is ook echt een prachtig systeem,moet je nagaan dat het al rond de WO2 gebruikt werd om de spitfires meer por te geven zodat ze de
bommenwerpers van onder af konden belagen

Maar het is zoals je zegt,er komt veel bij kijken,het zit er niet voor niets nu 3 jaar niet in de mc,alleen de slang van de fles naar motor ligt er in,
de rest laat ik ff op zich wachten,heeft geen haast.

Het begon bij dag 1 van aanschaf al,je krijg er een schakelaartje bij voor bij het gaspedaal,toen al zat ik te denken om er een vertragings relais tussen te doen
om zo het systeem later te laten inspuiten,en niet dat die bij 1500 toeren al 50 pk voor zn mieter krijgt,dit legde ik voor bij de verkoper,en die wees me op dat er
controllers te verkrijgen waren voor een nos installatie,en toen ben ik ook verder gaan kijken.

Je hebt ook een P.O.D. systeem (pressure on demand) voor je nos set,dat is een controller om je fles op druk te houden,
dan reguleert die de warmte van de fles (om de nos vluchtig te maken)
ook opent en sluit die de fles automatisch als je het niet meer gebruikt,en lees je precies af hoeveel er nog in de fles zit,en de druk natuurlijk.

grappige is dat je mensen ziet die van die purge sets hebben,die van die nevels die omhoog spuiten,meeste sluiten die deze direct op de fles,dus je geeft
70 euro uit per vulling om deze gewoon de lucht in te spuiten,terwijl deze er eigenlijk voor bedoeld is om je leidingen tot aan de motor geheel schoon te maken
want als NOS te lang als gas vorm in de leiding zit,condenseert het,en krijg je vloeistof,dus als je het weer wilt gebruikt,gaat het de motor in,en moet het
eerst vervluchtigen,eer het echt functioneel word,zon purge set blaast dat ff de lucht in,zodat je leidingen leeg zijn,en je klaar bent voor een nos shot.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

#149
Chep,   neppertje voor de schow  _o_ :D :D :D :D :D
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev