Advertenties


Geluid

Gestart door VanillaIce, 24 februari 2008, 10:43:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VanillaIce

Ik luister veel naar de radio in mijn auto, maar elke keer als ik de radio lekker hard zet, misvormd het geluid. Wat kan ik hieraan doen? (ik heb uit mijn vorige auto nog twee versterkers en een baskist)

Nick Mattheus

je mag je autoradio maximum 3/4 open zetten omdat je anders zowiezo vervorming krijgt...

je mag nog een composetje van 150W RMS zitten hebben, als je radio dan niet versterkt word kan je deze er nog altijd doorspelen ;)

dus ik zou zeggen, probeer eerst eens de versterkers bij te steken ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

VanillaIce

beide of is 1 genoeg?

Nick Mattheus

dat hangt er vanaf hoe hard je het allemaal zelf wilt Y
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

VanillaIce

Ten eerste baal ik ervan dat het geluid misvormd en ten tweede dat er veel te weinig bas in zit (want hoe harder de bas hoe misvormder het geluid) 8)7

Rmc_Jelluh

#5
ik zeg plaats ze alle 2 dan ben je waarschijnlijk voorlopig tevreden ..
en voor de bas ander voor compo set of 3 weg speaker ofzo...

"EDIT" 1 versterker voor de bass (woofer),  de andere voor de rest van het geluid "de speakers"

VanillaIce

kun je dat nog even in vrouwentaal uitleggen :D

Nick Mattheus

wat voor versterkers heb je nog liggen? ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

xforce

als je mooie rockford fosgate versterkers zoekt, om je radio mooi te versterker, dan moet je maar contact met me opnemen.
Ik heb nog 1 mooie 4 kanaals verstker voor alle 4 de speakers liggen. Deze heeft een 100Watt RMS vermogen, waarmee je naar mijn idee de normale speakers al heeeel mooi kan verbeteren. Mocht je nog echt een goede dreunende bass erbij willen, dan heb ik ook nog een 200 Watt RMS rockford fosgate versterker, waar je een subwoofer op kunt aansluiten.

En Nick Mattheus kan beamen dat er uit rockford goed geluid komt :D

Nick Mattheus

heerlijk gewoon  Y :)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Erix

Bouw je versterkers en de bass-kist uit je vorige auto in en je kunt voorlopig weer vooruit. Kost niets en biedt sowieso veel meer geluid dan dat je nu hebt...

Wil je toch wat nieuws, begin dan met hetgene wat je mist en bouw zo je systeem stapje voor stapje op!

Bij een standaard systeem is dat meestal het bass-fundament. Begin dan ook eerst met alleen een subwoofer (eventueel met versterker). Deze stap is qua vooruitgang wat betreft geluid ook de grootste stap vooruit. Je voorspeakers worden nu namelijk ontlast en extra diepgang wordt nu geleverd door de subwoofer. Het subwoofer signaal heeft gemiddeld genomen redelijk wat vermogen nodig door de veelal onefficiënte subwoofers. Mocht je dus een versterker hebben gebruik die dan altijd voor de subwoofer. Het mid/hoog signaal heeft nooit meer dan 25Watt aan schoon vermogen nodig. Dus een versterker hier is niet noodzakelijk maar kan wel net dat kleine beetje extra dynamiek in de hoge frequenties leveren als je dat later alsnog mist.
ZX-Audio · the finest audio products around

VanillaIce

Een pioneer 55w x 2/4 of 125w x 1/4 (joost mag weten wat dat inhoud :D) verder heb ik nog een ander maar daar staat geen merk op en t aantal watt is ook niet te vinden. :neen:

Erix

Dat houdt in dat die Pioneer versterker 55 Watt levert op 2 kanalen met een impendantie van 4 ohm en 125Watt op 1 kanaal op 4 ohm. Bij de 2e versie met 1 kanaal worden de beide kanalen van 55Watt samen gevoegd tot 1 extra sterk kanaal. Ter vergelijking, een gemiddelde auto-radio levert 15Watt per kanaal op 4 ohm.

Echt krachtig is die versterker niet maar sowieso al wel een stuk sterker dan de radio zelf. Ik zou zeggen sluit deze aan op je basskist en laat de rest voor wat het is. Zorg wel dat de bass-boost of equaliser (Bass+Treble) van je radio uit staat. Je geluid zal nu een stuk harder kunnen met toch voldoende bass die dan door de versterker en basskist wordt geleverd.

Mocht je dit geprobeerd hebben en toch echt meer willen dan zul je toch naar iets anders gaan zoeken...
ZX-Audio · the finest audio products around

VanillaIce

Thanx voor uitleg en advies. Hier kan ik wel wat mee :) En ik hoop dat het geluid er idd beter van wordt!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev