Advertenties


Vraagje over aankoop Megane Coupe

Gestart door Yskonyn, 19 juni 2006, 13:36:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yskonyn

Ja klopt, sorry, ik heb het verkeerd gezegd. Hij is inderdaad uit jan 2000, zo staat hij ook te boek bij Overmeen. Dat is trouwens inderdaad het bedrijf.

Eerder zei iemand nog dat hij voor dezelfde versie 6250 heeft betaald. Als ik kan 250 meer betaal en hij wordt helemaal picobello afgeleverd dan vind ik het prima eerlijk gezegd.
Inderdaad is het altijd moeilijk bekijken en aftasten of je niet afgezet wordt, ik heb hier echter een goed gevoel bij. De manier waarop de verkoper ons behandelde en de no-nonsense aanzet bij de prijsoverleg spraken me gewoon aan.

Yskonyn

#16
Heh dat had ik nog nooit gezien trouwens, electrische klapraampjes  8)7. Leuke gimmick en erg handig dat je als bestuurder onder het rijden de achterraampjes open kan doen!  8)

Dat 'hakken' wat ik bedoelde is een geluid dat moeilijk uit te leggen is. Het is bij elke Renault motor aanwezig (tenminste tot het megane 2 tijdperk iig) voor zover ik weet/heb gehoord  :?, net als dat de Kever een specifiek geluidje heeft.

Zit tot popelen om de zwarte bolide op te halen, maar dat duurt nog tot minimaal volgende week zaterdag.. ;(

Yskonyn

Ah dat zal dan wel ja, ik heb niet zo vaak (mee-)gereden in een II.

--

Yskonyn

Goed nieuws, koop is difinitief! :D

Megane2000Coupe


vdwaldennis

Citaat van: Yskonyn op 20 juni 2006, 15:00:11
Electrische ramen werken beiden, electr. spiegels ook (zijn ze trouwens verwarmd?), achterraampjes niet getest. Vergeten. Eerder op het forum werd mij verteld om even te testen of ze open kunnen, maar dat ben ik vergeten...

Gefeliciteerd met je aankoop. Ben benieuwd naar de foto's straks.

Ja, de spiegels zijn verwarmd.
En achterraampjes willen nog wel eens niet doen. Maar je hebt garantie en kunnen ze altijd nog doen voor je.

Yskonyn

#21
Ik zal dit topic ook even updaten!

Tadaa, maandag dan eindelijk de auto opgehaald! Het kon eigenlijk zaterdag al, maar met het uitrijden van de werkplaats was er een grote (meer dan 30 cm!) barst in de voorruit ontstaan. Jammer voor hen, mooi voor mij (uiteindelijk dan), want blijkbaar zat er een zwakke plek in en als het bij mij was gebeurd was het meteen verzekeringswerk geweest!
Maar goed, 2 daagjes tergend wachten en maandag was het dan zo ver!

Om maar met de positieve dingen te beginnen:
Netjes 2 nieuwe voorbanden, distributieriem vervangen, motor schoongemaakt en nieuwe olie erin, alle reservoirs (behalve de benzine tank :D ) afgetopt, schade op de spiegel hersteld.
Auto technisch gezien helemaal in orde, hij loopt als een zonnetje alleen stationair loopt hij soms wat te trillen, niet constant, maar voor een stoplicht bijvoorbeeld trilt hij soms even licht en zie je het toerental iets fluctueren, maar ik neem aan dat dit niet iets geks is? Heb het al wel bij meer auto's gevoeld.
Het enige dat me meteen al op viel was dat de auto niet gewassen was en ook niet gezogen. Beetje jammer, de voorvelgen waren bijv. nog zwart van het werk van de nieuwe banden opzetten...

Eenmaal thuis (na een heerlijke eerste rit) kwam ik helaas achter nog een paar vervelende puntjes.
Zoals ik al meldde in het Audio gedeelte is de radio niet goed aangesloten, dus daar kan ik voor terug. Ook is het deksel op de achterbank van het opbergvakje niet gemaakt, wat ik hem wel gevraagd had.
Tevens is de plug van de dakbekleding achterin (bij de binnenverlichting) afgebroken waardoor de bekleding in het midden wat omlaag hangt. Geen grote dingen, maar wel slordig.

Maar goed, vrijdag ga ik terug om alles te laten maken en in de tussentijd ben ik alvast maar wat blij met het karretje! :)
Foto's komen nog, nu met die hitte heeft het niet echt veel zin om de auto te wassen en hij zit onder de geplette vliegen. :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev