Advertenties


Renault megane coupe, ophanging niet gelijk

Gestart door Zanquis, 25 september 2010, 12:35:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zanquis

Ik heb een renault megane coupe uit 99. bij het uitlijnen is naar voren gekomen dat wielvlucht niet goed is af te stellen. de ene kant komt op bijna 0% uit en de andere op 2%. De uitlijnbedrijf zegt dat ze het neit goed kunnen krijgen en konden niet goed zien waar dit in zat.

Nu heb ik zelf even verder gekeken en gewoon dingen opgemeten. En het viel me daarbij op dat het draaipunt van de veerpoot aan de kant die rechterop staat meer naar buitenstaat dan de andere kant. dit is een paar milimeter maar net genoeg voor het hoek verschil.
Als je meet tenopzicht van de bevestigingsbouten zie je dat er een verschil tussen de afstand van draaipunt naar binnenste bout en van draaipunt naar buitenste bout.

Alleen nu zegt de garage dat daar niks aan te doen is omdat je ze niet kan afstellen. Nu was ik benieuwd of iemand weet of dit klopt. Voor mijn gevoel als ik dat punt zou omdraaien zou waarschijnlijk mijn probleem weg zijn. Ik weet ook niet of er een verschil zit tussen een linker en een rechter ophangpunt. Of dat er verschil is tusse verschillende types. bv een coupe anders dan een scenic of een hatchback en er misschien ooit een verkeerde is gemonteerd?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev