Advertenties


rammeltjes dashboard

Gestart door zoef100, 10 maart 2010, 10:29:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoef100

Wie heeft tips en kennis van zaken omtrent deze rammeltjes in het dashboard het betreft hier een Megane cabriolet  2.0 16 V IDE . Vooral op klinkerwegen, drempels en als je gas geeft en af remt hoor je van die knikkende / krakende geluiden . Kunstof wat langs elkaar schuurt? 

DHL

Ben je zeker dat het uit het dash board komt? Ik moet geregeld de daklijst aan de voorruit met siliconenolie inspuiten omdat dit anders geluid maakt. Wringt met het cabriodak...
Maar in het dash board geen geluiden gehad tot hiertoe. Of heb je een radio die achteraf geplaatst werd? Kan misschien een fiche zijn dan die rammelt..

zoef100

ja komt 100 % uit het dashboard , hoe kouder hoe harder en meer krakende geluiden.
Het enige wat ik heb verandert is er zat een originele  radio /cassette speler in , die vervangen voor een originele radio/cdplayer.

Joey Voormolen

Dat is toch een kwaaltje van de megane dat het dashboard en zo kraakt vooral met kouder weer??
Lowered M3C GT

DHL

Ik heb er totaal geen last van. En de Meganes waarmee ik reed (toen ik nog bij Renault werkte als verkoper) deden het ook niet echt hoor.
Ik zou de radio er even uithalen en eens kijken of alle fiches in een mousse of zo zitten zodat ze niet kunnen rammelen. Of ook eens kijken of er niet één van de fiches geklemd zit met de radio of zo..
Moet toch te vinden zijn he. Is het meer in het midden of opzij?

Nick Mattheus

@ Joey,

Een kwaaltje van Megane is dit echt niet te noemen denk ik...
Bij men Land Cruiser kraakt het dashbord soms als het echt goed heeft gevrozen, daarna als de verwarming wat op staat ook niet meer.
Bij mijn Megane daarentegen heeft men dashbord nog nooit gekraakt, de rest wel maar dat nog niet... :D
Wel kan het zijn dat het idd van het dak komt, hier heeft een cabrio namelijk wel last van.
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Joey Voormolen

Ja in mijn auto gaat steeds meer kraken met de verlaging, maar mijn dashboard wil wel is geluid maken.
Ik dacht dat het ook een kwaal was. Mijn fout dus.
Nick kom je ook 11 april Rtc meeting wil wel is vragen naar jou verlaging  ;)
Lowered M3C GT

zoef100

Ben eruit DHL je had gelijk het kraken komt van dat dak af en lijkt net alsof het uit je dashboard komt. Heb gisteren de bovenkant van het dashboard losgehaald en een stukje gaan rijden , nog steeds kraken als een gek bij ieder bobbeltje. Daarna cabriodak open en weer rijden kraken weg !
Thuis weer aangekomen dak half dicht en de daklijsten ingevet en weg is het ! dank je wel voor de tip !

DHL


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev