Advertenties


15 pk extra

Gestart door cabriolet, 18 maart 2009, 17:20:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cabriolet

ik kwam op marktplaats dit tegen

Hallo,

Ik heb custom tuningchips, deze chips geven jou ECU andere waarden. Hierdoor kan u meer PK's uit uw huidige motor halen!!!! Ze hebben geen effect op korte/lange termijn gebruik. En uw auto gaat niet onnodig benzine verbruiken!

Hieronder de voordelen op een rij:
What difference can you expect?
Increased acceleration at low end revs
Higher top end speed Faster 0-60 and 1/4 mile times Quicker throttle response Smooth out flat-spots Can increase MPG
De prijs van € 55,- is incl. verzending binnen Nederland bij vooruitbetaling!!!
kan dit kloppen ??

[mod] Laat het gebruik van kleuren maar aan de moderators over[/mod]

Dirk Kuipers


M@ttie

Lijkt mij dat dat lege chips zijn!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

John B.

55 euro lijkt mij TE goedkoop...


Wil je je eigen auto chiptunen, dan zal je voor jouw auto een persoonlijke chip moeten (laten) maken.

Elke motor is weer anders.

Stefan

55,- voor 15 pk extra is wel heel erg weinig.
Dan zou de hele wereld wel zo'n chip in laten bouwen denk ik... :?
Ik geloof er dus niet erg in, maargoed, wie ben ik he... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ForzaMollie

Heb laatst in een golf IV 2.0 8v gereden die van 115 pk naar 130 is gegaan en ongeveer 30 nm koppel er bij heeft gekregen. Nou dat merk je wel degelijk! Alleen de prijs/pk-winst is bij turbomotoren veel groter natuurlijk.

Maar goed, wil natuurlijk niet zeggen dat dit chippie dat ook doet.

Dirk Kuipers

Bij chippen zie je inderdaad vaak ook wel wat koppel winst. Denk dat je dat toch wel zal merken.
Persoonlijk zou ik eerst goed uitzoeken wat de ervaringen zijn met zo'n bedrijf.. Je auto moet tenslotte nog langer mee...

Christian de Vriend

55 euro lijkt me idd te goedkoop

Als je andere bedragen ziet ben je tussen de 400 en 600 euro kwijt,voor dat geld kan ook een
megasquirt of een KDFI instaleren,dan heb je nog een vrij-programeerbare ecu ook,over een maand of wat
bestel ik er in iedergeval 1,ik had eerder gewilt,maar mn oude werkgever gaf problemen met het weg gaan  :?

Dit is het systeem wat ik bedoel.
http://www.bs-autotune.nl/content/view/78/88/
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Let er wel op dat je de auto dan nog wel moet programmeren... Oftewel: rollebank uren...
Hoe beter jij je auto dan wilt laten lopen, hoe langer je hem moet (laten) afstellen.

Ik heb met DTA in principe ook zo'n systeem en moet eerlijk zeggen dat het mij wel een beetje tegen valt. Omdat het alleen om mijn auto gaat kun je er moeilijk iemand een maand aan laten werken.. Als je nu zeker bent dat er nog 10 auto's datzelfde programma willen kun je de kosten daarvan delen.. Maar als je dat alleen moet ophoesten...
Om een voorbeeld te geven: Als ik 40% gas geef, weet mijn auto nog niet precies wat te doen. En begint hij soms te haperen.. Dus daar zal nog heel wat tijd in gaan zitten om dat helemaal goed te krijgen..
Voordeel is wel dat je er een laptop aan kunt hangen en je in principe alles kunt aanpassen..

Kenny Mattheus

FF off topic @ Dirk, heb je soms een prijsindicatie van zo een DTA systeem? Ben misschien toch meer iets van plan op motorisch gebied met de clio...
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Dirk Kuipers

CiteerFF off topic @ Dirk, heb je soms een prijsindicatie van zo een DTA systeem? Ben misschien toch meer iets van plan op motorisch gebied met de clio...
Ik ga niet alle kosten hier op een forum gooien, maar een DTA S60 (die ik heb) kost ongeveer 1000 euro.
Het afstellen komt er dan nog bij en eventueel een nieuwe kabelboom (heb ik wel voor gekozen).
Je kunt me altijd PMén als je meer info wilt over kosten...

Christian de Vriend

Klopt precies Dirk,2 weken terug hadden we een dyno meeting in goes,en de gene die daar vaak komt
chippen (fastchip) zei dat ook,hoe meer tijd,hoe beter de afstelling,dat afstellen doe ik dan ook op een meeting,dan
kopen we gezamelijk bank tijd om zo de prijs te drukken,zeker rollers betalen opzich niet zo heel veel,tenminste 20 euro
voor een run of 2 a 3 met een voledige uitdraai (hp,Nm en afr) met eventueel advies,vind ik nog schappelijk.

Voor mij is die Kdfi nieuw,dus ik weet niet of alles perfect gaat werken,dit zal een beetje trail and error zijn,de 1e stap is
om het werkend te krijgen,daarna moet de kdfi samen gaan werken met de nos controller,als de controller in werking gaat
zal deze een signaal aan de kdfi geven,en die schakelt dan over op een mapping met een latere ontsteking,ipv een vroegere
wat normaal de bedoeling is,op deze manier is de stress voor de motor veel minder.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Kenny Mattheus

Citaat van: Dirk Kuipers op 19 maart 2009, 21:58:53
CiteerFF off topic @ Dirk, heb je soms een prijsindicatie van zo een DTA systeem? Ben misschien toch meer iets van plan op motorisch gebied met de clio...
Ik ga niet alle kosten hier op een forum gooien, maar een DTA S60 (die ik heb) kost ongeveer 1000 euro.
Het afstellen komt er dan nog bij en eventueel een nieuwe kabelboom (heb ik wel voor gekozen).
Je kunt me altijd PMén als je meer info wilt over kosten...
Ok, thanks, was eigenlijk alles wat ik moest weten, afstellen etc weet ik wel dat dit veel kost, had alleen gedacht dat zo een DTA nog een pak meer ging kosten. Hoe alles gaat uitdraaien, moet ik nog even afwachten, kan in België niet zo direct een bedrijf vinden dat op een Renault 2 turbo's wil plaatsen :s
Mocht er iemand een bedrijf in Nederland kennen die toch wel enige ervaring hiermee hebben, dan hoor ik het graag ;-)
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

rs50jochem

Als je al ruimte hebt om 2 turbo's te plaatsen... Je gehele blok zal aangepast moeten worden (dit weet je hoogstwaarschijnlijk wel).. Dus buiten de Turbo's plaatsen en motormanagment zul je ook nog een makkelijk een kleine 2500e kwijt kunnen zijn aan het gereedmaken van je blok zelf..  :q

Dirk Kuipers

Tsja, dat zul je er nu eenmaal voor over moeten hebben. Denk zelfs dat je schatting nog aan de lage kant is hoor. ;)
Ook omdat er niet zoveel standaars "spul" te krijgen is voor de clio denk ik?
Als je alles wilt laten doen, zul je de uren van het "maken" van bijvoorbeeld steunen, buizen, etc, ook nog moeten betalen..

Maargoed, dit topic ging over chippen toch? :P
Al een beslissing gemaakt? Of?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev