Advertenties


16" vs 17"

Gestart door Mossel, 5 november 2008, 18:58:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mossel

Hallo iedereen,

ik ben met de tijd van plan om m'n megane flink te verlagen ( lees plat op de grond )
Maar nu zit ik nog te twijfelen tussen een 17 of een 16 inch velg. Meestal zal een 17" beter staan maar omdat ik wil echt laag wil gaan denk ik dat het gaat schuren. Wat lijkt jullie de beste maten, zowel hoogte als breedte?

Alvast bedank en groeten Boy

Benjamin Renon

Als je kijkt naar de projecten van Kenny en Nick (onze Belgische vrienden  !-!) die liggen aardig plat. Voor zover ik weet hebben zij 17" velgen met 195 banden. Dan kun je nog behoorlijk plat gaan. Het ligt er dan ook aan hoe breed je de velgen wilt hebben. Wil je 7j of 8j velgen? Daarbij moet je ook nog de ET-waarde meenemen van de velgen gangbaar is ET 35.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Mossel

Hoe breed ik wil weet ik nog niet, het liefst toch wel lekker breed 8J achter en dan 7,5 voor. Maar dat ligt er maar net aan wat ik tegen kom. Ik zou gewoon graag willen weten hoe plat je gaat als je een 16 of een 17 inch legt. Is een 16" te klein als je een mooi strak getrokken bandje legt of zal het gewoon gaan?
Misschien iemand mooie foto's om eens te vergelijken?

Alex Verloop

gooi er cupschermen en een schroefset op en je komt met iedere velg aan het wegdek :)

Mossel

Hoor is daar een sponsor?  !-!
Ik ga nog gewoon naar school, dus helaas nog niet zo veel centjes.

YVE5

op 16" zal je je wagen enorm laag moeten leggen om je kassen mooi te vullen.


(165/40/16 rondom)

Op 17" zijn je kassen al veel vlugger mooi gevuld en kan je nog goed laag gaan.


(185/35/17 vooraan, 205/40/17 achteraan)

Of met wat meer lef:


(165/40/17 vooraan, 195/40/17 achteraan bij de grijze. Die van de andere ken ik niet van buiten ;) )
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Mossel

Die van jou ligt wel erg mooi Yves! hoe breed zijn je velgen en kan je achter nog breeder?
Maar ik denk dat ik toch voor een mooi breed setje 16" ga.
Ik wil namelijk geen andere onderlip en die bovenste heeft toch zeker nog een aantal cm's over om te zakken met wat plattere bandjes.
Denk dat het een mooi setje BBS RS of iets die richting wordt.

YVE5

Ik lig op 7" brede velgen :)  Wat de toekomst gaat uitwijzen, ben ik zelf nog niet echt uit.
Achteraan kan ik nog een 7,5" plaatsen, als ik de 205 band laat zitten en mijn wielkassen niet uitrol.


En helaas pindakaas, hoe de blauwe ligt, lager zal niet meer gaan. Tenzij je de veren laat persen.
165/40/16 is volgens mij ook het kleinste bandje dat er te vinden is op een 16".  Ze lijken hier nog ietsje dikker omdat de velg slechts 6" breed was. Maar zakken? nee, zal niet verder meer gaan. Anders lag die nog lager ;)



Men gsm plat op de grond geraakte er niet meer onder. Dus dat is een kleine 2cm bodemvrijheid.
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Mossel

Lastig, lastig!
Wat zou de maximale breedte zijn met een 16"?

rs50jochem

9J maar soms nog breder.. Ligt er maar net aan hoe laag je wilt komen en hoe breed je wil blijven.. ;)

Mossel

9J, zonder kassen rollen?
Als dat zo is gaan we mooi zoeken naar een setje 7J voor en 8J achter.
Dan gaan we tegen die tijd wel een project pagina hier starten om jullie op de hoogte te houden :)
Bedankt iedereen!

Kenny Mattheus

Die van mij staat vooraan op 8J * 17, et 32 achteraan 9J * 17, et 25 met banden 205/40/17 en 215/35/17
Vooraan zou ik hem in ieder geval niet zo breed meer pakken, aangezien mijn band maar een mm speling meer heeft met de schroef van het schroefsetje, als ik mijn velgen een halve duim minder breed gepakt had, dan had ik vooraan nog aardig wat kunnen zakken, wat nu niet het geval is  ;(
Als ik het nog eens terug opnieuw mocht doen, zou ik een dikke cupvelg zoeken in 16 duim, met een mooi getrokken band erop, liefst vooraan 7,5 J en achteraan 9J en dan zover mogelijk naar beneden halen die handel.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev