Advertenties


15 mm spacers plaatsen

Gestart door Decepticon#1, 22 juni 2007, 23:41:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Decepticon#1

Zoals het topic al zegt, ik wil graag een paar spacers van 15 mm plaatsen, maar ik heb de auto achter wel verlaagd (ik schat 3 cm). Kan ik de spacers plaatsen zonder de wielkasten te rollen of gaat het anders geheid mis met de banden (aanlopen etc.).

Nog een ander vraagje. Ik heb een setje spacers met 4 x 100 steek, maar deze zijn afkomstig van een VW. Kan ik dit gewoon door een centreerring oplossen of maakt dat de constructie te zwak/minder? Ook bij mijn velgen heb ik een centreerring gebruikt.

Ik hoor t graag!  !-!

weegee

#1
Ik heb zelf de auto achter niet eens verlaagd. wel 16mm spacers er tussen met als gevolg dat ik een btje drempel (of die sh*t paddestoelen ) echt zonder gasgeven over moet.

tevens zoals hierboven vermeld is het schuin af rijden van een stoepje wel mogelijk maar ook echt stapvoets(anders kan dit vervelende gevolgen hebben voor band/ achterbumper) . mij is de tip gegeven je wielkassen te laten rollen (dat zou in ieder geval schelen) Ik heb me ook laten vertellen dat dat bij www.mccsport.nl (clubsponsor) heel goed kan.

maar ja het oog wil ook wat en het staat zeker goed.
verder heb ik niet de mopgelijkheid om iemand achterin te hebben want dan
raken de banden steeds de wielkassen.

als noodoplossing heb ik zo'n rubberen U-profieletje in mn wielkas gelegd. dit omdat de spacers resulteerde tot krassen in mijn band.

Waar je ook rekening mee moet houden is wat er gebeurt bij een noodstop/ situatie ( dit tipte mij een renault medewerker). Als de auto een keer betrokken raakt bij een botsing en een slinger krijgt dan kan zo'n wielkas natuurlijk, met die kracht, je wiel in 1 keer open rijgen met alle vervelende gevolgen van dien.

maar goed ik hoop dat je hier wat mee kan.
(heb zelf wel de originele vering achter dus deze is veel minder stug)

suc6

weegee

Dirk Kuipers

Ik heb er ook spacers tussen zitten, en 18inch wielen.. Ook verlaagd (hoeveel weet ik niet precies).
Heb er nooit last van.
Ik kan echter niet meer met meer dan 2 personen in de auto, want als er mensen achterin gaan zitten heb ik er wel last van bij bobbels in de weg.

TrickeY

#3
ik heb 20 mm spacers er tussen zitten ( achter ja ) en ik heb nooit en nergens last van.
hoe hard ik over drempels of wat dan ook ga.

met 17 inch

//EDIT    ET = 40

Decepticon#1

Ik heb even gekeken en ik kan 1 vinger (recht) tussen het wiel en de kast krijgen. Ik wil mijn kasten best wel rollen, maar ik heb daar heel wat 'enge' verhalen over gehoord, hoe dat met je lak gaat etc. Ik had een beetje roest op verschillende plekjes in de rand, dus dan is het geloof ik al geen optie meer toch?

Decepticon#1

De etwaarde van mijn velgen is 35, 7J breed. Hij is achter ongeveer 2,5 cm verlaagd.

KevinL

Weet iemand toevallig de maten van een spacer? binnenmaakt is neem ik aan gewoon 60,1 maar hoe groot is de buiten maat? Een maatje van me bood aan een paar spacers voor me te laten draaien maar iemand die toevallig de maten bij de hand heeft voor me?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev