Advertenties


Angeleyes deel 5

Gestart door Jan van Heteren, 7 januari 2007, 11:28:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Heteren

alweer tijd voor deel 5    Y
Meganomaniac

Boy

Deel 5 alweer

Ik heb gewoon de kabels van mij orginele koplampen gebruikt, werkt goed

Meganez

Maar die zijn dus verschillend, zoals je op de foto van Sjender kan zien gaat dat niet passen met de stekker met 2 rijen van 3 pinnen boven elkaar.

@Sjender

De ringen nemen inderdaad de functie van stadslicht over en als je er niet uit komt moet je het maar ff zeggen.. dan wil ik ook wel even langsrijden zodat je nog bij mij kunt kijken.

sjender

Ze zitten er al op  !-! zie mijn CRASH topic.

Echter krijg ik dat roostertje niet helemaal lekker meer vast, ik bedoel ei 2 kleine kapjes onder je motorkap (dat ding waar de bliksem in Nils' avatar overheen loopt :P).
Klopt dit of doe ik iets niet helemaal goed.
Het lijkt wel alsof deze lamp iets groter is dan de oude.

Meganez

Dat heb ik ook, maar die van mij heeft volgens mij ook een keer een tik gehad. Ik heb de kapjes iets aangepast met de dremel.. en nog zitten ze niet helemaal lekker.

Boy

De 2 'clipjes' op elk kapje zijn te breed, gewoon even een paar mm smaller maken en et past perfect

Patrick26

gewoon kabels van je oude lampen gebruiken ook je knipperlichten en alles afkitten en klaar...heb ze zelf ook binnen een halve avond erop gezetwerke perfect...

peterachterop

Juist ik heb ook de stekker welke op de originele unit zit eraf gehaald.
Daarna de stekker op de kabel van de wagen klikken (zo heb je de originele stekkers en is alles water dicht).

Nu is t een kwestie van de juiste kabels zoeken en aansluiten.

mooiste is solderen en voorzien van een krimpkousje.

Meganepower

Kun je de ringen ook los kopen,aangezien er bij mij al 1 ring kapot is >:(
Of is het mogelijk om de led's te verwisselen????

Michel Veltman

er zit onderaan de unit de mogelijkheid om het ledje te verwisselen....
enige lastige is dat je de unit eruit moet halen wil je erbij kunnen ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Meganez

En dat is niet het enige lastige hoor  ;)

die ledjes er in en uit krijgen is ook wel ff werk.

Ga als volgt te werk

1.)   Geef mij je naam en adres en stort € 5,- op giro 882839 t.n.v. Nils van der Griendt te Spijkenisse
2.)   1 dag later ontvang jij van mij een envelope met 4 de juiste ledjes er in
3.)   Demonteer nu je koplamp(en)
4.)   Haal aan de achterkant de rubberen kap er af die aan de kant waar de ring het niet meer doet
5.)   Als je de rode en witte draad volgt zie je dat ze ergens een rubber cilindertje in gaan, hier zit de benodigde weerstand voor de ledjes in. Trek en wiebel hier voorzichtig aan tot de ledjes uit de unit komen.
6.)   Pak er nu een soldeerbout bij en zet deze op de soldeerpunten van de oude ledjes zodat je deze los kan trekken, soldeer vervolgens de nieuwe er op maar let wel op wat + en - is. Ook dien je de pootjes van de nieuwe ledjes even in te korten tot ze ongeveer net zo lang zijn als diegene die er al op zaten. Het is belangrijk dat de 2 ledjes samen met de rubberen cilinder weer een goede "T" vormen om ze terug te krijgen in de koplamp (je ziet wel wat ik bedoel als je ze in je hand hebt)
7.)   Duw, draai en wring ze vervolgens weer de koplamp in en sluit het geheel weer af met de rubberen dop
8.)   Monteer de koplampen weer op de auto

Of je besteld de ledjes gewoon via internet, let er dan wel op dat je de goede maat en kleur neemt. Ik heb ze toevallig nog liggen omdat ik er de vorige keer een aantal meer had besteld omdat ik andere plannen voor de ledjes had, die ik uiteindelijk nooit meer uitgevoerd heb. Ben hier zelf zeker een halve dag mee bezig geweest inclusief in en uit bouwen alleen dan had ik wel 4 ledjes vervangen.

Michel Veltman

Ik zou bijna denken/vragen aan Rene of hij wellicht i.c.m de genoemde stappenplan van Nils een FAQ kan schrijven ;)
(zo te zien kwestie van paar foto's maken terwijl je bezig bent en voila :))

Overigens zijn de LEDs ook te verkrijgen bij RB Cartuning !-!
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Meganepower

Nils......heb de 5 euries aan je overgemaakt !-!
K zal er wel ff foto's van maken Michel,komt helemaal goed.......

Hoe kan het eigenlijk dat die leds zo snel kapot gaan,heb de angel eyes net 3 dagen.......

Meganez

Rene, de ledjes zijn onderweg  !-!

de brievenbuslichting is hier echter al geweest dus zal pas overmorgen zijn dat je ze krijgt.

Meganepower

Helemaal perfect Nils....... !-!

Heb jij tussen je Bedrading iets van een weerstandje gezet,ik heb dat niet gedaan,maar heb er net iets over gelezen.........

Misschien dat dat de reden is dat ze kapot zijn gegaan?????

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev