Advertenties


1.6e verlaging konisportset vs KW schroefset va.1

Gestart door dbt19, 21 maart 2006, 11:57:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dbt19

Ik wil mn megane gaan verlagen, prijsverschil is bijna 300e in voordeel van de konisport set:

-koni verlaagd voor en achter 3,5cm
-Kw set verlaagd voor  35-55/ achter 20-40

Maar nu twijfel ik dus:
- vanwege de prijs, aangezien er ook 17"velgen op komen.
- of het qua looks goed genoeg is
- of er echt wegligging verschil zit in de 2 sets.

Kan er iemand duidelijk pics van de zijkant van 35mm lager met 15",want dat heb ik er nu nog onder. en met 17". ik heb al meerdere projecten bekeken, maar niet echt iets kunnen vinden met de konisportset.

Ik wil namelijk wel een strakkere wegligging.

dbt19


dbt19

ga ik echt een zeer duidelijk verschil in wegligging krijgen,ik wil platter op de weg blijven niet zo veel overhellen in bochten.

RB Cartuning

Beste leden (en gast),

Ik heb even dit topicje gevolgt en wil graag even reageren, omdat ik vaker een soortgelijke vraag krijg.
Zoals waarschijnlijk een aantal van jullie weten heb ik een KW schroefset varaint 1 onder mijn coupe zitten en qua wegligging is dat toch echt een van de beste merken (samen met H&R).

Je kan ook niet een Koni vaste verlagingset vergelijken met een KW schroefset omdat het 2 verschillende soorten verlagingen zijn. Met de koni zal je meer comfort hebben en met de KW een veel betere wegligging, de KW set gaat lager en is stugger, dus beter qua wegligging.
Als je echt wil vergelijken dan moet je een koni schroefset met een KW schroefset vergelijken en dan zal je zien dan KW goedkoper is en (naar mijn mening) beter.
Of een KW vaste verlagingset met een Koni vaste verlagingset vergelijken en dan zie je ook hier weer dat KW goedkoper is en (weer naar mijn mening) beter.

Ik hoop dat het wat duidelijker is voor je.

Groeten,

Robert
RB Cartuning

Kenny Mattheus

Heb onder de mijne ook een variant 1 van kw, daarvoor gewoon verlagingsspiralen en het verschil is enorm voelbaar...
Moet nu geen schrik meer hebben dat iemand mij in de bocht voorbij gesneden komt  ;D
Nee, ff serieus, als je een schroefsetje pakt, dan kan je de auto altijd mooi leggen ten opzichte van de velg, of het nu 17 of 15 inch is...
Bij spiralen moet je genoegen nemen dat de auto zo gaat blijven staan. Hiervoor heb ik ook het schroefsetje gekocht. Een tweede punt is dan ook nog dat bij een schroefset de veer en demper perfect op elkaar zijn afgesteld en je dit ook niet hebt met aparte spiralen en dempers. Mijn advies, ff doorsparen en een kwtje eronder, kan je ook de camber gaan bijregelen, wat je origineel niet kunt  :D
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

dbt19

Maar als de koniset al een enorme verbetering is en 3,5cm verlaagd goed staat met 17", vind ik het verschil van 300e groot.

schroefset rijd dus echt zuper, helemaal niemand ervaring met bijv alleen 3,5cm verlaging?

Wouter

ik heb een Apex verlaginssetje eronder van 30mm. Dit zijn dus alleen de veren voor in samenwerking met de originele dempers. Achter is ie verlaagd dmv de torsie te verstellen, ook 30mm. In samenwerking met 16 of 17 inch geeft dit al een zeer strakke wegligging maar af en toe ook een btje onrustig en zelfs stuiterig (wat op den duur kan gaan irriteren, helemaal op lange snelweg ritten met bv slecht wegdek) En zo'n schroefsete schijnt idd veel beter op elkaar afgestemt te zijn (veren en dempers) en bij mijn volgende auto ga ik hier ook cker voor :D
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Greencabrio

Ik heb zelf voor 40 mm verlaagd en achter 50mm echter is de wegligging stukken verbeterd alleen de auto is stug...Vind ik wel fijn maar anderen niet...Is wat je zelf wilt...Verlaagd is die wel erg mooi met 17"

MB82

Mijn auto is voor 40mm en achter 20mm verlaagd d.m.v. andere veren en torsieverstellen. Ik heb geen problemen qua rijgedrag. Het rijdt wel stugger en strakker maar dat vind ik niet erg. Ik denk zelfs dat ik de achterkant nog wat verder laat zakken. Ik denk wel dat bij een schroefset het comfort en de wegligging beter zullen zijn.

Hieronder foto's van de megane met verlaging en met 15" en 17" wielen:




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev