Advertenties


Aansluitschema Neon

Gestart door Arno, 15 december 2005, 19:39:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remy P

nog maar een keer onder de aandacht proberen te brengen ;)

Dropsleutel (Björn)

Alweer tijdje terug dat ik het aangesloten heb, goed jaartje.

Ik heb zoals al eerder omschreven is de stroom achter de asbak vandaan getapt, dit is het makkelijkste te doen door aanstekerplug af te knippen en de bedrading te bevestigen door schoentjes erop te klikken.
Kleuren weet ik niet meer zeker uit mijn hoofd, maar ik geloof dat je een rode voor de + en de zwarte uiteraard voor de aarde moet hebben.
Ook heb ik nog een klein schakelaartje in de bedrading van de lampjes gezet, en deze door een gaatje in het 'bakje' voor de asbak gestoken.
Nergens last van, en kan hem aan en uit zetten wanneer ik wil.

Hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest  8)7
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Colin

Met zoon piloten schakelaar kun de bij jou afgebroken schakelaar vervangen. je krijgt dan een stand uit, aan en aan bij open deuren. Deze zou je evt aan kunnen sluiten op de draadjes die boven bij het lampje zitten. Even vogelen welke draad waarvoor is.
Bij de asbak kun je idd de gele (in mijn geval) als plus en zwart als min. maar dan heb je voorzover ik weet geen dimstand.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Remy P

Citaat van: colima op 14 januari 2011, 10:59:47
Met zoon piloten schakelaar kun de bij jou afgebroken schakelaar vervangen. je krijgt dan een stand uit, aan en aan bij open deuren.

maar dan moet ik dus een schakelaar zien te vinden met 3 standen, toch? een neutrale middenstand (aan bij deuren), een uit-stand en een aan-stand, toch?
En deze schakelaars heb ik tot noch toe nog niet kunnen vinden ergens...:S


Remy P

Zoiets kan ik inderdaad goed gebruiken :D bedankt voor de tip ;)
denk dat ik er met deze informatie wel moet komen!

Remy P

Citaat van: Dropsleutel op 14 januari 2011, 10:33:08
Ik heb zoals al eerder omschreven is de stroom achter de asbak vandaan getapt, dit is het makkelijkste te doen door aanstekerplug af te knippen en de bedrading te bevestigen door schoentjes erop te klikken.

dit betekend dan dus dat ik de aanstekerplug niet meer kan gebruiken?
Of moet ik de draden van aanstekerplug samen'draaien' met die van de neon en met een kroonsteentje die twee samen aansluiten op de voedingkabel?

Colin

Dat laatste ja. Je zou de zogenaamde scotch blokjes kunnen gebruiken. Ideaal !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Benjamin Renon

Ik hou tegenwoordig niet meer zo van kroonsteentjes en dergelijke. Ik zou hem solderen en dan krimpkous erover.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Christian de Vriend

amp (rode,blauwe en gele stekkers) gaan ook nog wel,maar idd solderen en krimpkous is het meest idiale

die blauwe knijp gevalletjes,die je met een tang moet dichtknijpen over de orginele draag heen,zijn helemaal meuk/troep
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Remy P

weet iemand ook waar de bedrading van de lampjes aan het dak hun oorsprong vinden, want als ik vanaf daar wil aftappen (omdat die aangesloten zijn op het systeem voor aan-en uit met deuren openen), moet ik eerste helemaal van boven naar beneden naar de schakelaar en dan weer helemaal terug naar boven. Dan ben ik dus twee keer open en neer kabels aan het trekken. Maar ik neem aan dat je ook ergens onder bij het dashboard kunt aftappen, niet?

Colin

Even volgen, ik verwacht dat het ergens langs je A stijl zal lopen.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Remy P

Ik heb vandaag eens gekeken hoe de bedrading loopt bij de verlichting aan het plafond. En dit zag ik:
- Er zit in het kapje in het midden een computer-plaatje (geen idee hoe zoiets heet, maar zo'n bekend groen plaatje met gesoldeerde aansluitingen en computer-onderdeeltes...dat ;))
- hier zit een aansluiting op met 2 witte stroomkabeltjes, 2 rode stroomkabeltjes en 1 zwart kabeltje.

nu komt het: 1 wit en 1 rood kabeltje gaat naar het kaartleeslampje rechtsboven aan het plafond, maarrrr.......waar is die andere rode en witte kabel voor en waar is die zwarte kabel voor? En ook.....waar dient sowiezo dit computer-plaatje voor? Is dit wellicht het systeem die het dimmen van de verlichting regeld met het openen en dicht doen van de deuren?
In eerste instantie dacht ik dat het 'overige' rode en witte kabeltje bedoelt was voor het lampje wat in dit zelfde kapje in het midden zit, maar dat kan niet, omdat deze rechtstreekt met die plaatje verbonden is met 3 ijzeren pinnetjes.
En als ik vanuit wil aftappen naar de piloten schakelaartjes....moet ik dat vanuit hier doen en HOE?? niet dat ik dalijk de verkeerde kabeltjes doorknip

Colin

Een foto zou wel handig zijn. Ik denk dat de zwarte de massa is. De rode of witte zal waarschijnlijk een signaal kabeltje zijn. En een daarvan is een pluskabeltje. Je zou dit kunnen meten welke spanning heeft en welke alleen als de deur open is. Zou je ook kunnen doen met een lampje. Mocht je het verkeerd doen brand alleen je lampje door.
Oja zoon groen plaatje noemt men een printplaatje ;)
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Remy P

printplaatje...dat is het, kwam even niet op de naam! :P
Maar waar dient dat printplaatje voor? Ik zal morgen wel een foto plaatsen van de situatie ;)
Zat persoonlijk te denken dat de zwarte een signaal kabel was die een signaal naar het 'printplaatje' geeft dat de verlichting aan moet of juist uit. De beide rode en witte kabels dacht ik gewoon de + en - was de beide lampjes....mja, ik twijfel, dus vandaar de vraag ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev