Advertenties


zwaarder geluid bij einddemper

Gestart door deWess, 10 oktober 2005, 23:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThE-BaKeR

Misschien toch kijken voor een andere einddemper en een catvervanger.

sebastiaan

Citaat van: deWess op 11 oktober 2005, 16:22:05
ook mensen die een serieuze reactie hebben?
Sorry wess je hebt gelijk.
Ik heb zelf een uitlaat waar je de demper uit kan halen. wanneer ik dat doe dan bromt ie uitzonderlijk mooi en zwaar. alleen de omgeving is daar minder blij mee waardoor ik het maar nalaat. denk aan invidia ed.

Timo Zuiderduin

haha, ok sorry, ik ga weer ff over op serieus-modus.

als je een ruimer budget hebt zou je ook kunnen kijken voor een uitlaat bij MCC-sport of een Devil L+R.
of je laat een custom uitlaat maken bij EPS.

er zijn vele mogelijkheden maar als je voor een goedkopere wilt gaan zou ik kijken voor een universele uitlaat. zoals bijv. Raceland of Powerfull.
er zijn heel veel mogelijkheden dus het is moeilijk te zeggen. ligt er gewoon helemaal aan wat voor geluid je precies wilt.

kom anders eens naar een meeting! kan je bij vele mensen even het verschil beluisteren en zij kunnen je dan exact vertellen welke aanpassingen hun hebben gedaan om dit geluid te krijgen! je kan 23 october even bij Bob's Saloon langsrijden, daar staan s'middags een stuk of 25 Megane's waarvan velen een andre pijp erop hebben zitten.

ik hoop dat je hier wel wat aan hebt :D

Stefan

#18
De Magnex demper van EPS waar ik op doelde kostte zo'n 363 euri toen geloof ik.
Ik had alleen de einddenper, verder geen vervangers en spruitstukken en luchtfilters etc. en dat klinkt al behoorlijk vol als tie enmaal warm was.
Tis dan ook net ff iets duurder ;)
Maar het kan uiteraard nog veel gekker ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

deWess

ik ben niet echt van plan om 3 of 4 of 500 euro uit te geven zijn er ook goedkopere dempers te krijgen?
zijn er sites met daarop einddempers voor een megane coupe en prijzen

Stefan

Ok,

Je wilde toch een beter/lekkerder geluid.. ;)
Dan kom je toch al snel uit bij het wat duurdere spul

autostyle universeel dempertje...?
Misschien staat er wel wat leuks tussen op hun site
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RaymondTroost

tja als je kwaliteit wil, ben je meestal gewoon duur uit! Japstyle demper :)

mja een enkele is niet mooi... vind ik

Stefan

daar zijn de meningen over verdeeld raymond....... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

wouter arnouts

ik heb ook powerfull maar heb mijn midden demper eruit gehaald een een holle pijp van gemaakt samen mee een k&n filter klinkt dat echt goed  ;D

Frank

EEj

Heb net zelf het eerste gedeelte van mijn uitlaat gemonteerd, moet nog geperfectioneerd worden, maar zit echt met een overlast probleem. Het geluid is dusdanig hard en zwaar dat het zeer aan de oren gaat doen. Heb de onderdelen van www.skytune.com gekocht en zelf in elkaar gezet. Weet iemand een oplossing om het geluid iets beschaafder te laten klinken? (katvervanger zit ook trouwens ook gemonteerd) foto's van het resultaat volgen nog op deze site.

Frank

mickeynox

Kweet niet welke coupe je heb, maar kheb nog een powerfull uitlaat liggen. Pasklaar voor een 1.6e hij heeft er twee maanden onder gezeten en toen moest ik over op een l/r uitlaat. Als je intresse heb pm me dan maar voor de prijs... :D

Timo Zuiderduin

#26
Citaat van: Frank op 11 oktober 2005, 21:11:13
EEj

Heb net zelf het eerste gedeelte van mijn uitlaat gemonteerd, moet nog geperfectioneerd worden, maar zit echt met een overlast probleem. Het geluid is dusdanig hard en zwaar dat het zeer aan de oren gaat doen. Heb de onderdelen van www.skytune.com gekocht en zelf in elkaar gezet. Weet iemand een oplossing om het geluid iets beschaafder te laten klinken? (katvervanger zit ook trouwens ook gemonteerd) foto's van het resultaat volgen nog op deze site.

Frank

heb je hem wel lekvrij in elkaar geknutseld :)

ff serieus,.. er zijn apparaatjes te koop die je in je uitlaatpijp kan monteren waarmee je het volume van de uitlaat naar wens kan aanpassen.
leuk systeempje wat ook op porsches geleverd wordt!

Bij RB-Cartuning hebben ze dit systeem te koop voor 109 euro, hun noemen het Exhaust Control Valve
ik geloof dat iemand van de club dit ook in zijn uitlaat heeft zitten. (als ik me niet vergis Jan) misschien dat hij zijn ervaringen hiermee eens kan opschrijven!

mickeynox

Citaat van: Frank op 11 oktober 2005, 21:11:13
EEj

Heb net zelf het eerste gedeelte van mijn uitlaat gemonteerd, moet nog geperfectioneerd worden, maar zit echt met een overlast probleem. Het geluid is dusdanig hard en zwaar dat het zeer aan de oren gaat doen. Heb de onderdelen van www.skytune.com gekocht en zelf in elkaar gezet. Weet iemand een oplossing om het geluid iets beschaafder te laten klinken? (katvervanger zit ook trouwens ook gemonteerd) foto's van het resultaat volgen nog op deze site.

Frank

Probeer het precies andersom te doen waar het hier eigenlijk over ging.
Dus openluchtfilter weg. Catvervanger weg enz enz , moet het toch wel een beter geluid geven denk ik  ;)

Robert yellowDevil

Ik heb eerst een jaartje rond gereden met ??n enkele jap-style demper van Otto racing en een kat vervanger, (met db killer erbij, nooit gebruikt) en dat klonk echt wel heerlijk zwaar en diep  :D

wegens dat succes heb ik er een tweede bij laten zetten, en nu zelfs met db-killer erin is het nog heel erg zwaar, ook bij stationair toerental, laat staan zonder db-killers, als je dan op de snelweg zit, dan is het echt niet meer leuk,
radio -> hoor je niet meer,
praten -> hoef je niet te doen, want je verstaat elkaar toch niet,

die enkele demper was toen ? 125,- bij Show Off Imports, dan nog ff eronder laten lassen, kost je ongeveer zo'n ? 75,-
Dus denk dat je zo'n kleine ? 200,- zowieso al wel kwijt bent, en een kat-vervanger kost je ongeveer ? 125,-.

Dat is dus ongeveer net zoveel als een pasklare, alleen bij een universele kan je zelf bepalen hoe hij er uitziet, hoe hij eronder hangt, hoever hij uitsteekt, iets naar links of rechts, verzin het maar . . .

Denk anders ff aan die dempers van Raceland www.raceland.ws
Autostyle www.autostyle.nl showoff imports http://www.showoffimports.nl/customer/home.php

voor de rest denk ik wel dat je het een en ander zelf kan vinden,

Succes.

ps. hier nog een plaatje van die van mij, hoe hij er eerst uitzag . . .

en hoe nu . . .



deWess

ik heb een 2.0 8v

Citaat van: mickeynox op 11 oktober 2005, 21:29:34
Kweet niet welke coupe je heb, maar kheb nog een powerfull uitlaat liggen. Pasklaar voor een 1.6e hij heeft er twee maanden onder gezeten en toen moest ik over op een l/r uitlaat. Als je intresse heb pm me dan maar voor de prijs... :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev