Advertenties


Onderhoud, wat te volgen??

Gestart door knight-rider, 1 februari 2018, 21:58:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AJGT

De batterij kan heel simpel zelf vervangen?
koop een strip waar 10 batterijen opzitten bij de action voor 1 euro ... de keycard heb je zo open.

en weet iemand misschien welke maat ruitenwissers wij nodig hebben voor de megane 4? liefst aerotwins

Fluppie

ff opmeten want meten is weten

mark29

Ja maar dat vinden de meeste niet leuk.
Het gros doet liever gokken, vervangen 4 dingen dan gaan ze hier tips vragen, maar o wee om geld uit te geven aan een goede diagnose, want ja die mannen die dat kunnen zijn de dieven van de portomonnee! 8)7

haelewyn

#33
Ik heb van de tweede sleutelkaart de batterij uit genomen om te voorkomen dat ik op een gegeven moment met 2 platte batterijen tegelijk zou staan. Als ik me niet vergis blijft de keycard actief een signaal geven en ontvangen, zelfs als je die een jaar in een lade legt.

Vervangen kan je simpel zelf. De batterij kan je simpel bestellen op internet of aankopen in een winkel in de buurt. Je hebt een CR2032 batterijtje nodig daarvoor.
Hier zie je het op een filmpje hoe het moet.

https://www.youtube.com/watch?v=8DNHR4lJtyc

Ik vind het zelf een klein beetje beschamend om aan de garage te vragen om bv de sproeiers even bij te stellen. Het is een beetje als vragen of ze voor jou het tankje van de sproeiervloeistof kunnen vullen. Ik vind dat je die dingen zelf moet kunnen. Oliepeil controleren en bijvullen was een test om aan je rijbewijs te raken ooit in BE. Een wiel vervangen, etc moet je ook zelf kunnen als er niets fout mee is. Voor dat laatste : dan zou je ook kunnen denken dat dat nou net een mooi klusje is waarom je pechhulp neemt.
Een luchtfilter vervangen... Is vaak zo eenvoudig !

Ik herinner me nog dat iemand op een cursus ooit zei dat wat je een goede hulpverlener maakt is te weten hoe ver je zelf kan gaan en die grens niet te overschrijden maar op tijd hulp te vragen. Dat houdt wel in dat je moet doen wat je kan of wil doen... en de rest aan de vakman overlaten.

larsdijkstra

Citaat van: mark29 op 18 februari 2018, 10:53:21
Ja maar dat vinden de meeste niet leuk.
Het gros doet liever gokken, vervangen 4 dingen dan gaan ze hier tips vragen, maar o wee om geld uit te geven aan een goede diagnose, want ja die mannen die dat kunnen zijn de dieven van de portomonnee! 8)7

Je verwoord het weer helemaal goed!
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

larsdijkstra

Citeer

Ik vind het zelf een klein beetje beschamend om aan de garage te vragen om bv de sproeiers even bij te stellen.


Waarom is het beschamend om hulp aan een garage te vragen, die mensen hebben er toch verstand van....?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

haelewyn

#36
Het is net als zelf je auto niet kunnen tanken. Ergens blijven er zaken die je zelf moet kunnen en doen. Dat is mijn mening.
Ik ken er die altijd naar een tankstation met bediening gaan. De pompbediende daar heeft er ook verstand van. 
Ieder zijn idee .. Ben er trouwens wel geweest omdat ik het niet goed kreeg en het ook niet stuk wil maken.

f1team

Mijn megane gaat ieder jaar voor de APK dan krijgt hij altijd een grote beurt erbij , En om de 5 jaar een nieuwe distributieriem ,
De auto is helemaal top Auto rijden kost eenmaal geld , En mensen bespaar niet op onderhoud .is zo dom

knight-rider

Citaat van: AJGT op 18 februari 2018, 09:57:23
De batterij kan heel simpel zelf vervangen?
koop een strip waar 10 batterijen opzitten bij de action voor 1 euro ... de keycard heb je zo open.
10 batterijtjes kopen om jaarlijks (of minder dan jaarlijks) eentje te vervangen is wel wat veel lijkt me.
Batterijtjes die te lang liggen lopen ook leeg he.
Maar ik ga idd wel zien om in de toekomst dat batterijtje zelf te vervangen.

haelewyn

#39
Ik denk dat hij die strips bedoelt van 10 verschillende batterijen voor een paar euro, die je bv ook wel eens in lidl / aldi vindt. Hij wil misschien zeggen dat het goedkoper is om 10 batt voor 1 euro te kopen dan 1 batterij voor 2 euro.

knight-rider

Citaat van: haelewyn op 18 februari 2018, 11:18:03
Ik heb van de tweede sleutelkaart de batterij uit genomen om te voorkomen dat ik op een gegeven moment met 2 platte batterijen tegelijk zou staan. Als ik me niet vergis blijft de keycard actief een signaal geven en ontvangen, zelfs als je die een jaar in een lade legt.

Vervangen kan je simpel zelf. De batterij kan je simpel bestellen op internet of aankopen in een winkel in de buurt. Je hebt een CR2032 batterijtje nodig daarvoor.
Hier zie je het op een filmpje hoe het moet.

https://www.youtube.com/watch?v=8DNHR4lJtyc

Ik vind het zelf een klein beetje beschamend om aan de garage te vragen om bv de sproeiers even bij te stellen. Het is een beetje als vragen of ze voor jou het tankje van de sproeiervloeistof kunnen vullen. Ik vind dat je die dingen zelf moet kunnen. Oliepeil controleren en bijvullen was een test om aan je rijbewijs te raken ooit in BE. Een wiel vervangen, etc moet je ook zelf kunnen als er niets fout mee is. Voor dat laatste : dan zou je ook kunnen denken dat dat nou net een mooi klusje is waarom je pechhulp neemt.
Een luchtfilter vervangen... Is vaak zo eenvoudig !

Ik herinner me nog dat iemand op een cursus ooit zei dat wat je een goede hulpverlener maakt is te weten hoe ver je zelf kan gaan en die grens niet te overschrijden maar op tijd hulp te vragen. Dat houdt wel in dat je moet doen wat je kan of wil doen... en de rest aan de vakman overlaten.
Ja, ik laat dat batterijtje in de tweede kaart gewoon zitten, want die word wel af en toe gebruikt.
Ik ga nu eens de prijzen voor deze batterijtjes vergelijken, dan weet ik waar ik ze tegen de beste prijs kan kopen als ik ze nodig heb.
Dat filmpje had ik ook al gevonden (de meeste zijn nog van de ode keycard).

De sproeiers had ik zelf al naar gekeken, maar kon er geen beweging in krijgen.
Ben er ook niet speciaal voor naar de garage gegaan, maar nu bij het onderhoud gevraagd of ze daar eens naar wilden kijken.
Ze hebben in de garage zelf nog moeten bellen om navraag te doen, maar blijkbaar zijn de sproeiers die vernevelen ipv een vaste straal zoals op de Megane GT staan niet verstelbaar. (dat wisten ze dus zelfs niet bij de dealer)

Ik kijk wel geregeld de niveaus van de vloeistoffen na en indien nodig vul ik die ook bij. (Zelfs andere mensen help ik daar geregeld mee)

Nu ben ik ook aan het uitkijken naar een dashcam voor in de auto (had ook al dual dashcam in mijn vorige auto) en die ben ik ook van zin volledig zelf te installeren, had dat ook gedaan in de vorige auto. Alleen het kiezen van een geschikt model is wat moeilijker.

Abdelitto

#41
Batterij van mijn keycard is ook net na 1 jaar leeg gelopen, gaf niks van te voren aan. Kreeg een melding toen het echt helemaal op was. Is wel snel vind ik. Mijn Megane wordt elke nacht geladen/gelost door nachtkoerier, die gaf ook aan dat het moeilijk open ging en ze hebben zelf de batterij van vervangen nog pas geleden (nu 1 jaar en 3 maanden).

CR2032 batterijen kan je kopen bij ACTION. 8 stuks voor €0,85. Ga ik weer kopen en in handschoenen kastje bewaren. Ik heb ze eerder gebruikt voor in huis, moet zeggen gaat even lang mee als wat in het apparaat zat (elektronische weegschaal e.d.)


https://www.action.com/nl-nl/nl/multimedia/batterijen/


knight-rider

Citaat van: haelewyn op 18 februari 2018, 20:47:04
Ik denk dat hij die strips bedoelt van 10 verschillende batterijen voor een paar euro, die je bv ook wel eens in lidl / aldi vindt. Hij wil misschien zeggen dat het goedkoper is om 10 batt voor 1 euro te kopen dan 1 batterij voor 2 euro.
Ik ga ook geen batterijen kopen die ik dan niet kan gebruiken.
Trouwens die goedkope batterijen gaan vaak ook gewoon minder lang mee dan de duurdere (dat is een feit, zelf al meermaals getest).
Dan kan je beter online goede merk batterijtjes kopen, want online zijn ze vaak goedkoper dan in de winkel.

mark29

Nieuwe megane kopen, en vervolgens zeuren om een paar euro voor een batterij.

hemi24

Citaat van: mark29 op 19 februari 2018, 08:08:57
Nieuwe megane kopen, en vervolgens zeuren om een paar euro voor een batterij.

Bedankt, ik heb me moeten inhouden om die opmerking niet te maken

:lmao:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev