Advertenties


vragen over de nieuwe Megane (2016) 130 TCE benzine

Gestart door haelewyn, 5 juli 2017, 16:44:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haelewyn

#15
Ik had ook ergens gelezen dat ze met de boot gingen vanuit Spanje maar was niet zeker van de bestemming van de auto's. En dat zijn extra kilometers want de fabriek of Pälencia liggen niet naast de zee.

Ok..     Whatever. Nog 3 uur en 20 minuten.. dan heb ik hem.

$l@k!

Gaan de vrachtwagen op naar de haven (ik denk Santander). Dan via RoRo naar de haven van (ik denk nogmaals) Antwerpen waar ze dan opgehaald worden door de transporteur die ze naar de B of NL dealer transporteert.

mark29

Toch op een boot, nooit geweten, zal daar eens naar vragen, grappig.
Ik denk ook afhankelijk van type renault niet alles word in dezelfde fabriek gemaakt namelijk.

haelewyn

#18
https://www.youtube.com/watch?v=r0yfEjqPGWI

Voor wie het filmpje nog niet gezien heeft over de productie van de nieuwe Renault Megane IV. Of gewoon voor de liefhebbers. Dit staat los van de rest...

Ik heb vandaag mijn auto afgehaald. Volgend item dat ik niet direct kan vinden is :  hoe zet ik de radio gewoon uit.
Ik gok op : scherm van R Link2 uitschakelen maar dan is de navigatie ook uit.
Dus ja.. hoe zet ik de radio uit maar laat ik de navigatie gewoon aan.  Ik ga er achteraan..

puccini

#19
Citaat van: mark29 op 17 juli 2017, 17:03:49
Dat gaf ik dus al aan.
Maar een boot komt er niet aan bod.
Ze gaan van fabriek naar belgie en van daaruit naar de dealer normaal gesproken.

En waar staat die fabriek dan, volgens mij in Spanje net als St.Nicolaas die komt ook uit Spanje met de boot   :)
Megane IV HB TCe 130 Bose

puccini

Citaat van: haelewyn op 18 juli 2017, 17:39:11
https://www.youtube.com/watch?v=r0yfEjqPGWI

Voor wie het filmpje nog niet gezien heeft over de productie van de nieuwe Renault Megane IV. Of gewoon voor de liefhebbers. Dit staat los van de rest...

Ik heb vandaag mijn auto afgehaald. Volgend item dat ik niet direct kan vinden is :  hoe zet ik de radio gewoon uit.
Ik gok op : scherm van R Link2 uitschakelen maar dan is de navigatie ook uit.
Dus ja.. hoe zet ik de radio uit maar laat ik de navigatie gewoon aan.  Ik ga er achteraan..

Volume dicht draaien ?
Megane IV HB TCe 130 Bose

haelewyn

#21
Er is een knop om het volume uit te zetten aan het stuur. Tussen de - en de +
Maar daarmee staat de radio nog altijd niet uit natuurlijk. Nog nooit met Renault gereden voordien maar het zou me verbazen dat er geen 'uit' functie aan de radio is.

Vanavond startte ik de auto met in totaal 60 km op de teller en ik kreeg de waarschuwing "" STOP Storing remsysteem "".
Morgen al even terug naar de garage. En nu maar hopen dat het daarmee ophoudt.
Batterij uitgemeten voor alle zekerheid.. Ik heb eens gelezen dat ABS en dergelijke systemen eerst problemen krijgen als de spanning van de batterij te laag is.
Het was 12,73 volt dus dat moet ok zijn. 
Remvloeistof potje lijkt vol. Eerder te vol dan te leeg.
  On verra..

puccini

#22
Inderdaad of de volumeknop dichtdraaien een andere optie is er niet en hoeft er ook niet te zijn.
en Voor de ABS is bij de 2016 modellen een terugroepactie geweest vorig jaar, en misschien kun je dat even controleren bij de Belgische RDW (Rijksdienst voor Wegverkeer)?
Megane IV HB TCe 130 Bose

haelewyn

https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepactie.aspx?mgpnummer=MGP160289

Inderdaad .. Deze gevonden. We zien wel wat ze morgen bij de dealer zeggen. De auto remt normaal en voelt goed aan. Ik ga er toch maar geen rit van 100 km mee doen. Laten staan en morgen mee naar de garage.

Radio : Je kan de R Link2 ook volledig uitschakelen. Dan is de radio ook uit.

Bert O.

@Haelewyn mogen we weten waar je je auto gekocht hebt?

Zelf heb ik mijne gekocht bij MyCar in Brugge, een pak goedkoper dan bij de dealer en ook een pak hogere inruil voor m'n vorige auto.
MyCar koopt de wagens gewoon via Renault Denoyel aan in Brugge. Je eigen dealer kan gewoon nagaan via welke weg de auto bij de fabriek is weggegaan etc...

(MyCar is ook gewoon familie van Denoyel, dus ergens wel logisch :grin: )

haelewyn

Geantwoord in PM.
Het is niet echt een geheim waar ik hem gekocht heb maar om redenen van herkenbaarheid ga ik ook niet alle details in het openbaar forum plaatsen.

haelewyn

De start stop heeft nog geen enkele keer gewerkt sedert ik de auto heb (1 dag). Kan te wijfen zijn aan buitentemperatuur van 29 graden, airco in dienst, batterijniveau laag. Gisteravond maar eens een proefrit van 50 km gedaan. Het systeem geeft nog altijd aan dat de stopfunctie niet mogelijk is.
Kan deze keer te maken hebben met de foutcode voor het remsysteem dat nog actief staat.

Radio en navigatie : ik ben het niet eens dat een knop om de radio uit te zetten overbodig is. Ik heb wel gezien dat de flitspalenwaarschuwing niet werkt als je de multimedia uitschakelt. Dan staat alles ook echt uit. Bij mijn vorige auto werkte dat gedeelte altijd, ook als de MM uit stond. Is gewoon anders hier. Moet kunnen.

mark29

Heb je thuis een acculader? Hang hem er dan eens aan.
Elke nieuwe auto moet eigenlijk aan de lader voor deze afgeleverd word, maar dit word wel eens verzuimd door tijd gebrek en te kort aan laders.
Laadcapaciteit hoeft maar iets lager te zijn en het start stop werkt al niet.

haelewyn

#28
Na het starten deze morgen (en de proefrit van gisteren) werkte de start-stop prima en zelfs elke keer.

Ik ben naar de garage geweest. Daar hebben ze de storing gewist (lage spanning en storing van handrem).
Alles werkte daarna prima. Ze gokken er ook op dat gewoon de batterij te laag is gebleven. Ik heb een uurtje of langer in de auto zitten klooien met de RLink en dat verbruikt ook weer stroom. De auto gaf het spanningsprobleem al aan (Start motor, batterijspanning laag) toen ik hem de eerste keer ging bekijken.

De Cruise control werkte niet meer zolang de storing op het dashboard bleef staan maar werkt nu opnieuw prima. De snelheidsbegrenzer is wel altijd blijven werken.

De auto rijdt verder goed, stil, zacht en met een goed bochtgedrag. Beter dan mijn vorige auto alleszins dus ben ik nog altijd tevreden met de overstap en heb vertrouwen in mijn nieuwe auto.

larsdijkstra

Citaat van: haelewyn op 19 juli 2017, 08:23:40
De start stop heeft nog geen enkele keer gewerkt sedert ik de auto heb (1 dag). Kan te wijfen zijn aan buitentemperatuur van 29 graden, airco in dienst, batterijniveau laag. Gisteravond maar eens een proefrit van 50 km gedaan. Het systeem geeft nog altijd aan dat de stopfunctie niet mogelijk is.
Kan deze keer te maken hebben met de foutcode voor het remsysteem dat nog actief staat.

Radio en navigatie : ik ben het niet eens dat een knop om de radio uit te zetten overbodig is. Ik heb wel gezien dat de flitspalenwaarschuwing niet werkt als je de multimedia uitschakelt. Dan staat alles ook echt uit. Bij mijn vorige auto werkte dat gedeelte altijd, ook als de MM uit stond. Is gewoon anders hier. Moet kunnen.

waarom zou je je radio uit willen zetten? bij Rlink zet je of alles uit, of alles aan met de aan/uit knop rechtsboven. wil je geen radio horen, switch je of naar een andere bron, of je geluid uit zetten met volume of uit zetten met middelste knop tussen volume up-down op satelliet achter stuur
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev