Advertenties


blind spot warning op een GT

Gestart door rfm, 25 november 2016, 15:58:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Als de fabrieksuitdraai klopt (lijkt me wel) dan zit het er op. Komende week weet ik het ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

pagi

#16
De GT ziet er uiterlijk net even lekkerder uit maar de Bose heeft toch net dat beetje extra standaard luxe zoals de nog aanwezige mistlampen, midden armsteun achterin en fatsoenlijke stoelen die beter passen bij een 1.5 dci  :).

Ik heb alle toeters en bellen besteld op mijn 3 maanden geleden afgeleverde Bose SW met inmiddels 17K op de teller behalve de leren bekleding, blind-spot werd standaard mee geleverd in het easy live pack. (actie bij Renault)

Het enige waar ik me nu flink aan irriteer zijn de LED koplampen  >:(
In de flinke winterse buien met sneeuw raakte ik s'nachts helemaal het zicht kwijt omdat de sneeuw blijft plakken aan de LED koplampen, ik heb diverse keren moeten stoppen om de lampen schoon te maken ( per dag 270km w-w verkeer ).
Koplampen worden niet warm genoeg om de sneeuw te laten smelten zoals dit met gloeilampen wel gebeurde, echt een veiligheid issue.
Ga dit nog wel met Renault communiceren, ga eind januari naar Oostenrijk maar ik hoop wel dat ik zicht houd op de weg.....
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

adinsx

Mijn GT is gister binnengekomen bij de dealer, en heeft blindspot weer. Overigens ook gewoon de midden armsteun achterin hoor en meer dan fantastische sportstoelen. Maar dat laatste is net wat je zoekt in een auto natuurlijk. En mistlampen? Ik heb ze op mijn III nog nooit aangehad... Ziet er ook niet uit ook overigens, halogeen mistlampen i.c.m. xenon. Nee, die ga ik niet missen. ;)

Dat dichtsneeuwen van de koplampen is wel een ding inderdaad. Koplampsproeiers zijn niet meer verplicht, daarmee kon je het er nog vanaf spuiten.

Om het topic wat op te fleuren op deze saai grijze dag:



Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Komplampsproeiers waren nooit verplicht op led, enkel bij xenon.

adinsx

Ah, klopt ook. Helemaal gelijk. Bij xenon zijn ze nu niet meer verplicht, dat was het.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Mooie GT trouwens, dat blauw is ook wel een mooie kleur.
Al ben ik toch blij dat ik voor een rode heb gekozen.

pagi

#21
Citaat van: adinsx op 30 december 2017, 14:38:54
\ En mistlampen? Ik heb ze op mijn III nog nooit aangehad... Ziet er ook niet uit ook overigens, halogeen mistlampen i.c.m. xenon. Nee, die ga ik niet missen. ;)

Dat dichtsneeuwen van de koplampen is wel een ding inderdaad. Koplampsproeiers zijn niet meer verplicht, daarmee kon je het er nog vanaf spuiten.

Om het topic wat op te fleuren op deze saai grijze dag:



Op de III had je waarschijnlijk halogeen of Xenon met koplampsproeiers, nu zijn de mistlampen in dit geval een welkome oplossing om wat licht op de weg te houden bij sneeuw......maar ja, het sneeuwt gelukkig niet elke dag.

Mooie kleur, en ook lekker uitgerust met het glazen schuif/ kantel dak.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst  !-!
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

adinsx

Klopt, bi-xenon meesturend op de III. En mistlampen heeft de IV GT niet, gewoon hard genoeg rijden zodat de sneeuw eraf waait dan maar...  o-)

En goed gespot het glazen dak ;). Denk er nog over om de rest van het dak zwart te wrappen tot de achterspoiler, maar dat komt van de zomer wel ergens.

@knight-rider
Rouge Flammé hebben we al op de auto van miss adinsx, een Clio IV Estate
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

haelewyn

Gefeliciteerd. Hele mooie auto.

Blauw en rood vind ik prachtig voor de megane. Ik heb jammer genoeg een grijze.

pagi

Citaat van: adinsx op  2 januari 2018, 13:27:05

En goed gespot het glazen dak ;). Denk er nog over om de rest van het dak zwart te wrappen tot de achterspoiler, maar dat komt van de zomer wel ergens.

Ik heb een Bose in het zwart, mijn glazen dak sluit hier mooi bij aan  !-!
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

adinsx

Gistermiddag nog even bij de dealer geweest, en ja Blindspot-warning zit er dus weer op bij de GT:

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Blijft dus nog de vraag waarom het er in het begin een tijd niet op heeft gezeten  :?

adinsx

Wat de man van Renault Nederland legde me uit dat de software nog niet was aangepast vanwege 4Control op de GT. Hoe het dan in elkaar steekt... geen idee, maar als het software is zou jouw GT het dus ook gewoon moeten kunnen krijgen. Heb je wel de spiegels met de lampjes signalering er in?
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

fdreesen

In mijn GT van mei 1016 zat dat ook niet tot mijn verbazing.
Om het nog gekker te maken wel start /stop ( op een GT  8)7  )

Verder een geweldige auto, super wegligging, heerlijke stoelen, super snel

!-!
Megane  TCe 205 EDC GT Bleu Iron

knight-rider

Ik heb die lampjes bij mijn weten niet in de spiegel zitten nee, dus zal het niet enkele een software aanpassing zijn.

Dat er een start/stop op de GT zit vind ik niet zo erg, staat tegenwoordig zelfs op een BMW M3/M4 om maar iets te zeggen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev