Advertenties


blind spot warning op een GT

Gestart door rfm, 25 november 2016, 15:58:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rfm

Ok vandaag de GT opgehaald, dik tevreden natuurlijk, maar toch ook lichtjes teleurgesteld.

Ik (en de dealer ook trouwens) was ervan overtuigd dat er dodehoek waarschuwing op zou zitten (lampje in de buitenspiegel die oplicht als er iemand in de dode hoek zit)
Maar helaas, nu blijkt dat dat alleen op goedkopere modellen zit en na het nachecken van prijslijst folders blijkt dat er inderdaad in te staan, daar hebben we beiden dus flink overheen gekeken.

Maar ik weet wel 100% zeker dat ik dodehoek waarschuwing kon kiezen bij het samenstellen vd GT op de renault website (3 maanden geleden), maar die pagina ligt er op dit moment uit, dus ik kan dat niet checken of dat nog steeds zo is. Maar ik heb het toen uitgeprint en daar staat bij 'blind spot warning' als extra optie (het was onderdeel van een pack).

Dus ik vroeg me af er hier early-adapters zijn die een GT hebben met deze blind spot warning optie.

De dealer gaat nu kijken of het misschien achteraf nog ingebouwd kan worden.




mark29

Van de week nog een online cursus moeten maken, kwam dit onder andere ook aan bod.
Maar welke precieze uitvoeringen het heeft, geen idee, daar houd ik mij niet mee bezig.

Maar zo heel spannend is het niet, zelf kijken blijft altijd het veiligste.
Ook met die camera, kleine dingen zoals kinderen, voetgangers enzo kan die wel over het hoofd zien, en het is eenmaal weers gevoelig, regen, mist, sneeuw enz blijft een h#####punt.
Maar al die dingen blijven een mooie stap voor de toekomst naar en steeds veiliger verkeer.

mark29

Zo censuur, h#####punt word weg gepiept.

H  e   i  k e   l p  u  n  t   is toch geen gek woord?


gjcvro

het probleem zal zitten in eik el... scheldwoord..

mark29

Vind het censuur al een probleem, maar goed....

gjcvro

offtopic: ik heb het idee dat het zo'n beetje standaard is, bij de installatie komt het waarschijnlijk al mee.
Accesoires die niet op de lijst staan maar wel geleverd worden zeg maar..

ontopic: wel bizar dat het niet op een gt zit, maar wel op andere modellen.

marcelca

Heb op 30 december een GT besteld ( helaas nog niet in bezit ), de dealer vertelde mij dat de GT het idd niet heeft en dat het te maken heeft met een bepaalde frequentie van deze optie en dat dit storing geeft icm de motor van de GT....

Ben op zich redelijk technisch onderbouwd maar kan het niet helemaal plaatsen, persoonlijk vind ik het geen enkel probleem, vertrouw liever op mijn eigen ogen

rfm

Klinkt inderdaad vreemd, een frequentie kan de motor storen ?

Anyway, kan ook niet zeggen dat ik het mis, ik baalde gewoon omdat ik alle gadgets (opties) op de auto wilde hebben.
Maar ze komen als het goed is (hoop ik) nog met een topview camera systeem als accessoire, dat zou dan een beetje compenseren.

marcelca

wat ze mij vertelde, precies andersom, de motor zou het blind spotsysteem kunnen verstoren waardoor het niet betrouwbaar zou zijn

ben ook gadget freak dus heb ook aantal extra opties op mijn GT besteld maar wachten is zooooooooooooooooooooo moeilijk :)

adinsx

Inmiddels lijkt ook de GT toch blindspot te hebben. Althans, de hatchback bij een dealer heeft de lampjes in het spiegelglas. Maar... zit het er dan ook op? Dat wist die dealer niet.
Op het Autoweekforum zag ik van iemand een reactie van september 2017, die aangaf dat blindspot er wel weer op zit.

Al met al, 4 januari arriveert mijn GT Estate bij de huisdealer. En ja, ook voor mij geldt: wachten duur te lang, dus in de tussentijd maar lekker details uitzoeken.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Earthbug

Was bij mijn Bose edition (geleverd begin november) onderdeel van het Easy Life Pack.

Onderdelen van het easy life pack zijn:
- Blind Spot Warning
- Easy park assist (automatisch inparkeersysteem inclusief achteruitrijcamera

Dit was toen een actie, werd gratis meegeleverd op de auto. Of dat nu nog zo is weet ik niet.

adinsx

Klopt, maar er staat een sterretje of opmerking bij in de huidige brochure. Zie de prijslijst:
https://prijslijst.renault.nl/megane/pdf/compleet.pdf

Easy Life Pack
• Parkeersensoren vóór, zij en achter met achteruitrijcamera en
optische en sonische weergave
• Easy Park Assist (automatisch inparkeersysteem)
• Blind Spot Warning (niet op GT)
Waarde van dit pakket bedraagt €950 - U betaalt €395


Maar... de prijslijst is van mei 2017. Op de Franse brochure staat hetzelfde (in het Frans uiteraard), op de Duitse brochure/prijslijst staat de uitzondering niet meer. Kortom, wie heeft een recente GT en wél blindspotwarning.

Ik heb Easy Life-pack (een van de twee pakketten die op een GT mogelijk zijn) vooral gekozen voor de achteruitrijcamera. Automatisch inparkeren kan me gestolen worden. BlindSpot zou leuk meegenomen zijn.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

Even een update. Mijn Estate GT welke met 1,5 week binnenkomt bij de dealer heeft Blind Spot. Althans, dat zegt de ICM-uitdraai met de fabrieksopties. Een enorme waslijst, maar hij staat er tussen.

Ook bij Renault Nederland gevraagd wat de technische achtergrond is voor het eerst niet beschikbaar zijn en nu mogelijk wel.
De eerste mogelijk aanwijzing zou kunnen zijn dat de bumperpartij anders is, en daarmee ook de software aangepast moet worden omdat sensoren mogelijk op een net iets andere plek zaten. Het wordt nog wel even nagevraagd bij de technische dienst, puur om mijn technische interesse te beantwoorden.

Niettemin, volgens de lijst heeft mijn GT wel dode hoek waarschuwing. Tussen kerst en oud/nieuw weet ik het zeker ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Ik ben benieuwd of de GT het nu wel gaat hebben.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev