Advertenties


Aankoop advies

Gestart door Michael, 22 december 2008, 15:26:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michael

Beste allen,

Ik sta op het punt een megane 1.9 dci (dynamique de luxe) te kopen, bouwjaar 2003. Kilometerstand is 220.000. De betreffende uitvoering heeft bijna alles electrisch. Nu vraag ik me af of het verstandig is om deze auto te kopen, vooral gelet op het aantal kilometers dat de auto heeft gelopen en het feit dat ik toch veel verhalen hoor over problemen met de electronica. Kan iemand mij van een goed advies voorzien?

Michael

matthew

De d-riem moet elke 120000km
Koppeling hoe voelt die aan
Netjes de beurtjes op tijd gehad(dus is onderhouds history bekent ook d.m.v. boekje of rekeningen)
Ja electroniaca heeft elke auto veel tegenwoordig alleen van bmw mercedes en audi en vw hoor je niet gauw dat deze problemen hebben omdat zogenaamde stautus auto's zijn geloof me ze zijn er wel degelijk.
En als je het niet zekerweet vragen en of doen een aankoopkeuring bij een anwb station of een neutrale garage kost rond de 50 euro denk ik.

Verder kun je zelf wel de uiterlijke staat van de auto bepalen.

Dj REsound

Tja, heb er ook zo eentje, met iets minder kilometers. Ik wilde het ook niet geloven. Maar de geruchten zijn er niet voor niets. Ding loopt geweldig, alleen door de electronica sta je om de maand stil (en wordt je portemonnee erg licht).

Laurens Klein

zoals met alle 2e hands auto's: je kunt het treffen of niet. Ik ken mensen met dezelfde auto die bijna geen problemen hebben. Maar ook mensen met een nieuwere auto(en weinig km's) die alleen maar problemen hebben.

Een keuring kan veel uitkomst bieden maar dit garandeert natuurlijk niet dat hij in de toekomst geen problemen geeft.

Maarten Minkjan

Ik ga morgen proefrijden in een Megane 1.9 dci Dynamique Luxe uit 2005 met ca. 88.000 km. Qua luxe is het gelijk aan mijn huidige auto. Maar zijn er nog dingen waar ik verder speciaal op moet letten motorisch/technisch. Heb nu een 1.5 dci.

Bij 85.000 km zijn de remschijven en blokken achter vervangen. Wanneer moeten ze voor vervangen worden? En zijn er nog verder speciale dingen?

Alvast bedankt.

gr. Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

matthew

D riem moet volgend jaar dan schijven en blokken voor moeten wanneer ze eraan toe zij  dat kan binnenkort zijn maar normalieter rond de 150000km.

Verder kijken of die wel netjes zijn beurten heeft gehad

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev