Advertenties


aankooptips Megane 2003 1.6 16V automaat gevraagd

Gestart door spar, 28 december 2014, 12:19:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spar

Hallo, Ik ga vanaf januari meer kilometers rijden, en vermoedelijk ook nogal eens in de file komen te staan. Ik heb een Megane 1.6 16V automaat vol opties uit 2003 met 98.000 km op het oog. Googlen levert nogal wat hits op met automaatproblemen. Hoe kan ik hier de befaamde "kat in de zak" aankoop voorkomen??

hansenn

koop geen automaat, verbruik ligt hoger.

Beter een op lpg. Zijn volop en goedkoop op de kop te tikken.

zapp

Neem een diesel, zijn lekker zuinig en geen gastank in je bagageruimte.

Tedo

Heren, op dat (vast goed bedoelde) advies zit spar toch niet te wachten?
Hij heeft kennelijk redenen om voor een benzinewagen met automaat te gaan.

Xanquezer (Frank)

Gewoon een lange test rit maken Spar.
Of een kenner meenemen.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

spar

Ik heb idd een reden om automaat te gaan.
Bij de auto zouden de boekjes aanwezig zijn. Dat geeft tenminste een indicatie voor het onderhoud. Een kenner meenemen is een leuke. waar let deze dan op bij een automaat?

dank voor eventuele reacties

Jacques

waar let deze dan op bij een automaat?

Dat de automaat vloeiend overschakeld en niet met schokken. Maar het kan ook gebeuren dat een besturingssysteem net is gereset en dan begint de ellende pas na een paar weken. Ik zou er zeker garantie bij vragen. Dit is het nadeel van zelflerende programatuur van een automatische bak.

zapp

Begin in ieder geval met het natrekken van het autoverleden.
Dat kan op http://www.autoverleden.nl/ en kost 20 eurootjes, maar kan veel ellende besparen.
Dan zie je of er gerommeld is met de km-stand, de schade-historie, en andere nuttige informatie.

Koop de auto bij een bonafide garage (BOVAG-garantie) of zorg er anders voor dat je zelf veel tijd en gereedschap hebt om zelf te klussen .

Onderdele koop je niet in de officiele Renault-garage (want duur) maar bij on-line onderdelenzaken (bijv. Mister Auto ed.).
Word lid van de wegenwacht.

matthew

De zogehete dp0 bak ligt in  de hele megane2 seri nog. Dus nieuwer type bak zit er niet in in de megane.

Wat ook helpt is de automaatolie 1x verversen.
Officieel moet dat volgens een hele methode.
Je kunt ook aftappen, en dan 3,5l nieuw erbij. Dat is eigenlijk altijd wel goed.

De klacht die net door iemand werd genoemd kan wellicht ook nog verholpen worden door nieuwe solinod klepjes te zetten. Dat is ook eigenlijk het enigeste wat er een keer stuk gaat aan zo'n automaat.

Gewoon rijden en wel van koud af aan , want vaak willen ze dan koud net wat meer bokken.
Schakeld gewoon lekker over is ie goed. Al is het met koud weer (lees deze temperaturen van vandaag en afgelopen dagen), wel dat die met alles nog koud dat je het schakelen de eerste paar keer wel zult voelen. Dat is een eigenschap van deze automaten.

thomasthomas

klopt het dat deze dan ook in noodloop kan vallen?

cabrioliefhebber

Ik heb zo'n 4-baks automaat. Die doet doorgaans zijn werk uitstekend. Af en toe in de noodloop. Opnieuw starten is dan goedkoper dan de reparatie (rond €600,-). Als je pittig wilt rijden moet je deze niet nemen, kies dan een latere 5-bak of ga voor een Japanner met CVT.
Mijn verbruik ligt rond 1:14.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev