Advertenties


Aanjager doet het niet :0(

Gestart door michael6246, 11 september 2013, 17:08:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michael6246

Hoi megane fans,
Daar gaan we weer! Eerst mijn airco kapot, toen brak mijn oliepeilstokje tijdens het oliepeilen en nu....doet mijn aanjager het niet?!?

Kachel / blower / aanjager doet helemaal niets! Zekering links onder nagekeken en deze is nog in orde. Wie weet waar ik nu moet gaan zoeken?  En is dat zelf te maken of moet ik naar een (te) dure dealer! @_@

ramon16v

als je fan zelf kapot is dan is die vervangbaar door jezelf mits je redelijk handig bent.
gaspedaal verwijderen dan kan je de fan er met een beetje pielen eruit halen.

het is te doen mar je moet wel geduld hebben en geen last hebben van je rug(anders krijg je het er wel van)

Xabre

Ik heb zelf onlangs de aanjager vervangen. Dit omdat deze herrie maakte. (dikke brom/ratel)

Citeer-borgclip gaffel rempedaal loshalen en borgpen eruit halen
-4 stekkers op rem- en gaspedaal loshalen
-4x moeren dop 13 losdraaien, dan pedalen verwijderen
-zwart kastje op kachelmotor loshalen
-stekker op kachelmotor loshalen (met rode en zwarte draad), clip aan 1 kant indrukken en dan los zwaaien over de andere kant
-gehele kachelmotor 3cm draaien en dan uitnemen
-nu komt het leuke, de gaffel van het pedaal en 1 uitstekend draadeind zit in de weg, het is de kunst de kachelmotor zo te draaien om deze precies met de gaffel tussen rotorbladen en motor in er tussen vandaan te krijgen, wees voorzichtig en niks forceren


michael6246

Hartelijk dank voor jullie reactie! Super! Ik moet dus de aanjager zelf vervangen? Het is niet zo dat er een zekering kapot is?

michael6246

Oja, ik heb ook gelezen dat het de kachelweerstand kan zijn die kapot is.
Indien dit het geval is, kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan demonteren?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev