Advertenties


GSM-antenne

Gestart door Marc H., 3 september 2006, 13:23:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc H.

Ik wil mijn carkit inbouwen (heb overigens een hele mooie steun gevonden via www.telefoonsteun.nl, past perfect).
Maar ben nu op zoek naar een geschikte plek om de buitenantenne te bevestigen. Nu weet ik dat er een optie leverbaar was op de megane voor telefoonvoorbereiding inclusief antenne, is dit een extra aansluiting op de radio-antenne?

Nu heb ik een spriet met grote voet, inclusief GPS-antenne voor de navigatie. Waar hebben jullie de antennes geplaatst?


EyesOnly

Weet je zeker dat het een externe antenne is?
Ik wist niet dat zoiets nog gebruikt werd!!!
Waar heb je een antenne voor nodig?

Marc H.

Nou, lijkt me wel. OP mijn coupeetje had ik hem ook buiten gemonteerd op de achterruit. Alleen heb ik nu een HB met meedraaiende ruit met de achterklep. Zo'n externe antenne versterkt het bereik, maar kan het ook zonder dan? Heb daar eigenlijk nooit over nagedacht.


EyesOnly

Heb je als je door de stad loopt ook een extra antenne op je gsm zitten?
Natuurlijk is dat niet nodig :)

ForeverYoung

#4
In bepaalde situaties verbetert het inderdaad het bereik !-!
Over het algemeen merk ik weinig verschil (ik rij met een binnenraamantenne, onder de voorruit dus, iets minder ideaal dan een buitenantenne, maar goedkoper en makkelijker en vervuilt het beeld van je auto niet)
Qua situaties waar de antenne handig is, is vlak over de grens zitten er zeker 1 die het noemen waard is, dan doet je telefoon zelf niet veel meer namelijk :q (heb eens met pech gestaan vlak over de grens, en toen baalde ik flink dat ik niet genoeg van het NL netwerk opving om de ANWB fatsoenlijk te kunnen bellen :D)

En in gebieden met slechte dekking is een antenne absoluut aan te raden 8)
Maar je kunt dus wel degelijk zonder, alleen moet je er in bepaalde situaties gewoon niet al te veel van verwachten ;)

EyesOnly

Waar is er in europa nog 'slechte dekking'?
Dit antenne verhaal doet me denken aan 5 jaar geleden toen nog niet overal gebeld kon worden.
En waarom kun je in het buitenland niet bellen? Schakel gewoon over naar een belgisch netwerk. :)

ForeverYoung

#6
In geval van de ANWB, had ik toen niet genoeg Nederlands netwerk, en op een Duits netwerk kun je geen 0800 nummer draaien. Met het 'buitenland pakket' heb je vast ook een +31 nummer om te bellen bij pech. Maar die heb ik niet.
Ik zat maar 10 kilometer over de grens, had achteraf bezien ook weinig aan de ANWB toen, maar als ik ze toen had kunnen bereiken had ik er best een Reis en Kredietbrief bij aan willen schaffen als ze me zouden helpen !-!

Maar ja, de verbinding viel steeds weg :q Uiteindelijk via het Duitse netwerk iemand in NL kunnen bellen die me wegsleepte.

Eerder dit jaar in Gronau had ik met m'n binnenraamantenne nog prima ontvangst op het Nederlandse netwerk..

Slechte dekking, bijvoorbeeld rondom de Veluwe, en uit eigen ervaring: de N34 die loopt tussen zo'n beetje Groningen en Ommen, vooral rond Borger en Gieten echt waaaardeloos! (in ieder geval bij mijn provider, maar over het algemeen staan daar te weinig zendmasten)
En hier bij mij voor de deur :q (de mast staat ergens in het centrum en wij wonen in een van de buitenste wijken)

Zo zijn er vast nog zat andere plekken te vinden ;)

Marc H.

Citaat van: Erik van Rijn op  3 september 2006, 18:17:37
Heb je als je door de stad loopt ook een extra antenne op je gsm zitten?
Natuurlijk is dat niet nodig :)

Nee, maar dan loop ik buiten. In de auto zit ik in een metalen kooi en warmtewerende voorruiten helpen ook niet echt voor een goed bereik.

Maar ik ga het eerst wel proberen zonder antenne. Die kan ik er later nog altijd opzetten.

Maar eh, dus niemand heeft een externe antenne meer op zijn auto zitten. Zijn er ook 3 in 1 antennes, dus radio/GPS/telefoon.

GVR

Heb mijn GSM antenne ook op de binnenzijde van de voorruit zitten. Mijn ontvangst is goed. Valt daarbij ook niet in het zicht en heb geen schade als ik hem verwijder.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev