Advertenties


Hoogteverstelling koplampen

Gestart door Jeroen, 24 april 2006, 20:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Weet iemand hoe ik de unit die de hoogteverstelling van de koplampen regelt kan loskrijgen.



Het gaat omdat ding met die witte dop

Reinier Goorden

Neem aan dat deze weer op de morettes gemonteerd moet worden? Kun je daar niet zien hoe het vast komt te zitten?

Jeroen

Betaal je godgloeiende 600 euro voor een paar lampen in de winkel zit er een beschrijving bij waar zelfs Ikea zich zou schamen.

N

rombartus

Als ik zo op je foto kijk dan zal je hem er rechtsomuit moeten kunnen draaien........
Het beste kun je langs de dealer rijden,want tegenwoordig zitten de koplamphoogte stelmotors er standaard in die je niet kunt demonteren,ik weet niet of dit bij renault ook is.
Succes groetjes Bart.

RdW

#4


de hoogteverstelling zit er in gedraaid, bajonetsluiting zeg maar...

maar het bolletje zit in de koplamp vast en moet er worden uitgetrokken...

mischien heb je wat aan deze tekening...

Reinier Goorden

De werking zou je dan op de morrettlamp precies kunnen zien toch?

Jeroen

Het is niet zo moeilijk.

Je gooit de unit gewoon in de kofferbak en als je dan weer afgekoelt bent dan haal je hem eruit en dan ligt dat ding er netjes naast  :D


Reinier Goorden


rombartus

#8
Ik zou dan beginnen om als 1e in de auto de koplamphoogteregelingstand op stand 0 te zetten.
Als daarna je stelmotor losdraaid moet je hem een stukje kunnen opliften.
Soms helpt het ook als je de doppen die aan je koplamp zit(om je lampjes te vervangen)ook even los te draaien,miss kun je daardoor zien hoe de stelmotor vastzit.
Bij de meeste autos draai je de stelmotor los en trek je hem iets omhoog dan zie je net dat witte palletje in je koplamp zitten die je dan waarschijnlijk dmv de stelmotor omhoog/naar beneden moet schuiven en hem er dan zo uit trekt.
Zo moeilijk moet het niet zijn.
Succes verder groetjes Bart.

Paul B.

Goede tip voor de (eventuele)toekomst, bedankt.

Men neme de orginele lampunit, gooit deze met gepaste vorm
van agressie  >:( in de kofferbak.
Biertje pakken, even in de chip's zak graaien en als men weer
tot rust gekomen is weer verder.

Werkte dit ook bij unit nr.2
 

Jeroen

Citaat van: MartijnGBij oudere koplampen zitten die dingen vast met een soort bolletje wat in de koplamp zit vastgeklikt. Met een beleid er aan trekken en dan zou het een keer los moeten komen...

Zou kunnen dat het bij een Megane II anders zit, maar dat zou ik niet weten. Heb ze nog niet uit elkaar hoeven te halen ;)

Ik had hem inderdaad al op stand 0 staan Bart.  !-!

Heb hem zojuist even aangesloten en volgens mij werkt het.
Morgen weer verder.

Wat een simpel klusje lijkt valt me toch even tegen.
Hoewel het een volgende keer (als je weet hoe het moet) een stuk sneller zal gaan.

peterachterop

megane ph1 zit t gedraaid en dat lijkt verdomd veel op dit systeem.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev