Advertenties


Radio op Boordcomputer?

Gestart door Stony (Robert), 25 december 2007, 19:51:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stony (Robert)

hey allemaal,

ik heb sinds 2 weken een Renault Megane coupe1 Fase 2 1.9DCI Privilege uit 2002.
nu zat ik even rond te kijken naar een andere radio, waar  En stuurbediening, En mijn boordcomputer op zou kunnen werken. Nu keek ik net even op de site van Ron de Vries, en zag deze radio staan met de volgende specs.


SPECIFICATIES
D4Q RDS-tuner voor een uitstekende FM ontvangst met verkeersmelding
4 x 50 watt Mosfet versterker voor krachtige en natuurlijke weergave
Aux-in , Bass, Mid en Treble regeling
telefoon mute en handige draai volumeknop
Loudness, en front opbergdoosje
MP-3, WMA en WAV geschikt, CD-text
Witte, zeer heldere, LED display
Mogelijkheid van stuurwielbediening (via aparte adapter)


Als ik nu deze radio zou gaan kopen, met het bijbehorende kabeltje, voor En stuurbediening En Boordcomputer, gaat dit dan wel of niet werken? aangezien er alleen maar bijstaat dat het voor stuurbediening is?

hoop snel reactie ;)

groetjes,

Robert
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Marc Brouwer

Moet je wel even het merk vermelden....

Verder zou je bij het betreffende merk even kunnen kijken of zij een adapter hebben voor jouw type Mégane. Mijn ervaring is dat het bij de oudere modellen niet makkelijk is een goede adapter te vinden voor zowel stuurbediening als displayfunctie.

In de huidige Mégane modellen werkt dit perfect
"We Shall Not Be Moved"

Stony (Robert)

het gaat hier om de merk van Pioneer, de 2020MP en de 2000MP.

ik weet dat er van pioneer deze kabeltjes wel bestaan, maar omdat er bijstaat dat het stuurbediening ondersteund. nu kan ik ook wel zon duur kabeltje bij gaan kopen, die ook met boordcomputer werkt, maar als de radio dit niet ondersteund, ben ik bang dat dit niet werken gaat, heeft iemand hier ervaring mee?

mvg, Robert
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

matthew

Bij Renault heb je een losse stuurwielbediening voor de radio en voor de boordcomputer moet je de knop op de ruitenwisserschakelaar bedienen.
Wat jij dus wilt van die 2 functies in 1 is volgens mij helemaal niet mogenlijk.


Stony (Robert)

ik wil graag dat mijn boordcomputer, naast het klokje zegmaar, aan gaat geven, welke zender/ cd's ik afspeel, en dat idd mijn stuurbediening ook blijft werken. net zoals mijn orginele radio doet zegmaar. heb er nu een jvc in, maar daar is dus verder niets voor te vinden. kan dat wel met de radio die ik in de 1e post heb aangegeven, of weten jullie dit niet?

groetjes,
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

matthew

Als je dan idd een kabeltje van pioneer op de pioneer radio hebt dan moet dit idd gewoon blijven werken.

(ik dacht aan het echte boordcomputer stukje,maar je bedoelde het stukje van de radio/klok gedeeldte dit had ik niet goed begrepen.)

Stony (Robert)

dit blijft dus werken, ookal staat het niet bij de specs? staat namelijk alleen maar stuurbediening en zodoende dat ik een beetje twijfel :P


groetjes,
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Tijnn

#7
ik heb zelf ook een radio van pioneer in een megane fase 2 zitten, ongeveer de meest uitegbreide die er is maar ookal staat er dat er mogelijkheid is om stuurbediening aan te sluiten moet je nog een klein interfaceje ervoor kopen zodat dit blijft werken maar externe disqplay gaat je volgens mij niet lukken... als je naar de pioneer site gaat zie je al je specificaties staan wat ie allemaal zou moeten kunnen, bij mij staat het volgende erbij:

Subscherm-uitgang


De subscherm-uitgang is een handige voorziening waarmee u bepaalde Pioneer CD-tuners kunt aansluiten op uw bestaande digitale scherm. De belangrijkste tunerinformatie – bijvoorbeeld frequentie en tracknummers – wordt via de IP-Bus-aansluiting en een optionele interface weergegeven.

Deze functie zie ik bij jouw nergens staan, maar navragen kan natuurlijk geen kwaat  8) succes met je keuze!


Marc Brouwer

@Stony,

Als je een Pioneer radio hebt dan kun je gewoon op de site van Pioneer zoeken naar de juiste kabel voor jouw auto. Zoeken op stuurwieladapter (CA.R.PI) en je krijgt de hele lijst te zien met alle mogelijk adapters voor elke type auto mits dit mogelijk is. Uiteraard moet je ook nog eens bekijken of op de radio wel een adapter aan te sluiten is.
"We Shall Not Be Moved"

Collin

En werkt het vise versa ook?

Dus je gereden snelheid op het radiodisplay op de middenconsole?
No nuts, no glory!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev