Advertenties


Mark's 4cv 1956 en 4cv decouvrable 1951 restauratieproject

Gestart door mark, 1 januari 2022, 18:35:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Inmiddels rij ik weer een paar dagen lekker rond.

Ik ga een solex 32 pbic carburateur (met hand choke) en bij behorende spruitstuk plaatsen.
De automatische choke ben ik niet zo over te spreken, en door de manier waarop de Solex 22 icbt is gemonteerd, wordt deze gewoon te heet.
Als ik even goed gas heb gegeven, dan kookt de benzine in de vlotterkamer.
Om vervolgens wat benzine op de uitlaat te morsen.

Geen goed idee dus.

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark

#32
Ik heb een rvs kever dakrek aangepast, heb de pootjes 1,8 cm ingekort en weer gelast. Daarna vlak geschuurd en gepolijst. zie je niks meer van.  8)





En nog een dagje wezen toeren met de renault klassiekers club 8)
Was een geslaagd dagje.  !-!


i2paq

Captur 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)
 - Mégane 1.5 dCI Hatchback (2012) /  Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège (2004)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark

#36
nog even een familiefoto.


en hier tot het laatste boutje uit elkaar.



Chemisch gestript
 


De dorpels zaten dikker in de plamuur als verwacht. Komt nieuw spul in.  !-!





Een paar uurtjes met de slijptol met staalborstel verder.
De onderste laag primer is bruin, dus het lijkt op de foto's erger dan het is.








mark

Weer eventjes wat stof afblazen hier.

Weer aardig wat uurtjes in de 4cv's gestoken.

De blauwe heeft een avontuurtje als trouwauto gehad, een goede vriend is er in getrouwd.
Dus die moest er natuurlijk tip top bij staan.

Nieuwe keien vangers op de achterschermen, en een metalen bies aan beide kanten.
Verder de pinkers bij de achter raampjes vervangen door een chromen exemplaar.





ze staat weer veilig in de schuur  !-!


en dan een update van de decouvrable:
Nadat ik het heb kaal geschuurd, spuit ik er brunox roeststopper epoxy op.
Zodat er geen vliegroest op komt, als het laswerk klaar is schuur ik het nog een x helemaal kaal.
De brunox schuur je er heel makkelijk weer af. Het hecht niet echt goed aan het metaal, vandaar dat ik het ook niet als eerste primer laag wil gebruiken.








mark

#38
weer even een update:

Heb de vloer er uit geslepen om bij een paar plekjes te kunnen komen, en nu ik het er toch uit had liggen ook maar nieuwe delen voor besteld.



Waar ik straks niet meer bij kan komen heb ik alvast in de epoxy gezet. Na het laswerk zal het hele gebeuren gezandstraald worden, en gelijk in de epoxy gezet worden. Zodat de kans dan het kleinst is dat het met een paar jaar weer gaat roesten.


De vloer weer dicht  !-!


Een verprutst/verrot stukje er uit geslepen, en een nieuw deel voor gefabriceerd.







binnenkort met de dorpels beginnen.  !-!

mark29

Waar haal je de tijd vandaan voor zulke klussen.
Goed bezig.

mark

Nou gewoon, ff geen beun klussen doen haha.  :D

Doe nu max 2 kleine klusjes in de week voor anderen.

Ben nu trouwens ook bezig om mijn 2 kolommer om te bouwen naar krachtstroom. Die begon steeds meer moeite te krijgen met wat zwaardere auto's.
Het regelkastje voor de 220v motor is stuk, en ik had nog een 3 fase motor liggen voor deze brug.  :P Een maat van mij is machinebouwer, die gaat mij dat maandag ff aansluiten.  !-!

Ramon87

Geen half werk Mark  !-! . Ziet er goed uit. Lijkt me erg bevredigend als je het chassis zo beetje bij beetje aanpakt. Geen hoekje gaan ongezien zo.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark

#42
dankje :)

een verrot/verprutst stuk uit geslepen.




vers metaal er weer in.


ernaast zat ook nog een rot plekje, kon ik natuurlijk ook niet laten zitten.


om de juiste vorm te houden kan ik natuurlijk niet gelijk het hele stuk in 1x uit uitslijpen.
Dus dan maar zo, alleen een beetje lastig bijkomen zo. En alles word natuurlijk nog wat netter glad geschuurd/geslepen met de dremel.

En verder nog met de blauwe op stap geweest in Midwolda Groningen. Was een geslaagd dagje !-!













larsdijkstra

Mooi werk Mark! En wat een gave auto's bij de snertrit, die 16 en 30 _o_
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark

Dankje !-!

En toen ging de slijptol er in.



De vorige eigenaar heeft dus gewoon plaatjes over de roest gelast. :maf:



Gelijk alles er achter in de epoxy gezet.



De rand nagemaakt, helemaal zelf uit geklopt.




Nu de rand weer van fris metaal is, kan ik weer stukje voor stukje vernieuwen zonder dat de originele vorm veranderd.  !-!


Nu dit gedeelte er weer in zit, kan ik verder met de dorpels te lijf gaan met de slijptol.


Het pruts werk er uit.








Nog niet helemaal af, maar dit was ongeveer 12 uur slijpen en lassen en uitmeten haha.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev