Advertenties


Megane3 koplamp

Gestart door rcvl68, 1 februari 2013, 11:20:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rcvl68

Ik ben sinds kort eigenaar van een megane 3. Fijne auto, maar het viel me op dat de koplampen van kunstof zijn. dat heb ik niet eerder bij een auto gezien en vind dit apart? Heeft iemand daar informatie over waarom er niet voor glas gekozen is?
groet
robert

Dante

Dat ze van plastic zijn is al enkele tientallen jaren zo. Mijn Megane had die ook standaard al ;)
Plastic is uiteraard goedkoper dan glas, dus dat zal de reden wel zijn Y Naast het feit dat plastic ook makkelijker in allerlei vormen te maken is dan glas.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

rcvl68

Dat zal het inderdaad zijn, de kosten :-) bedankt voor de reactie

Heatzone (Mark)

Ik verwacht ook qua duurzaamheid dat er voor kunststof is gekozen. Elk automerk gebruikt tegenwoordig kunststof voor de koplampen.

matthew

Jep, nadeel is dat deze in der loop der jaren verweren/dof worden.

Dit is dan wel weer te polijsten.

Roadkill (Michiel)

En dat plastic minder koelt dan glas... (bij auto's met glas in de koplampen gaan de lampen langer mee) Voordeel van plastic is het vormen en minder gevoelig voor breuk bij steenslag
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

rcvl68

Wanneer ze dof worden lijkt me het niet zo duurzaam. Glas is harder dan kunstof en dus kunstof gevoeliger voor krassen, lijkt me.
Maar hij is er niet minder mooi om  :)
Ik wist nog niet dat veel auto's kunstof units gebruikten.

Stefan

Van Turtle wax heb je mooi spul om dof geworden koplampen weer helemaal spik en span te krijgen.  Y

http://www.turtlewax-store.nl/turtle-wax-headlight-restorer-kit-fg6690
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dante

Tandpasta schijnt ook te werken...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rcvl68

Als je ze oppoetst in hoeverre is dat schadelijk voor de UV-coating die erop zit?

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

Je kunt ze door iemand laten polijsten en dan zijn ze bijna weer als nieuw. Het is in ieder geval goedkoper dan nieuwe koplampen. ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Pierre heeft gewoon tijdens het poetsen van mijn auto met normale polijstmidde over de koplamp heen geweest en zag er weer nieuw uit.
dus trap niet in die reclame met Koplamp polijst middel, het is gewoon pure onzin en Geldklopperij!  ;)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev