Advertenties


Slippen met automaat

Gestart door caroline, 15 januari 2013, 19:45:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

caroline

Met dit sneeuwweer heb ik een vraagje i.v.m. slippen . Bij een handgeschakelde versnellingsbak geven ze de raad ,wanneer je begint te slippen , te ontkoppelen . Wat moet je doen als je met een automaat rijdt ?  :huh: Dank voor reacties

Jeremy

Sowieso verstandig om je gas dan los te laten

BadEend

Ontkoppelen bij een handgeschakelde versnellingsbak is lang niet altijd de goede oplossing bij een slip. Het sturen in de richting waar je naar toe wil wel.
Bij een automaat moet je als je gaat slippen gewoon het gas loslaten en sturen in de richting waar je naar toe wil.

Xanquezer (Frank)

met sneeuw slip je zowiezo ???

en geen teveel gas geven zoals je zonder sneeuw gewend bent
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

mark

#4
Met onderstuur moet je het gas los laten (dus dat je voorwielen door glijden).

Met overstuur (de achterkant breekt uit) moet je eerst even gas los laten, dan iets tegen sturen en gas geven (maar niet de wielen laten spinnen!) Dit werkt bij mij het best.

Ik heb laatst ook een keer gehad dat mijn achter kant uitbrak (er lag ijzel op de weg, had ik niet opgemerkt)
Maar het was maar goed dat ik soms even een handrembochtje oefen in een glade bocht/parkeerplaats, want als ik dat niet had gedaan dan wist ik niet wat ik moest doen en was ik waarschijnlijk in de sloot gegleden of had ik een paar auto's/ fietsers geraakt.

Dus zoek eens een verlaten ruime parkeerplaats op en ga eens lekker spelen  !-! :D >:D Dan krijg je meteen meer controle over dit soort situaties.  !-!

En het is meestal hoe banger je bent hoe eerder je zoiets overkomt  !-!

En verder natuurlijk de winterbanden er onder hé!

BadEend

#5
Bij overstuur moet je idd tegensturen (of te wel sturen in de richting waar je heen wil) en gedoseerd gas bijgeven.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev