Advertenties


Richtingaanwijzers vervangen ? ( knipperlichten voor en achter )

Gestart door maikel049, 30 december 2012, 09:31:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maikel049

Goede morgen,

Ik vraag mij af of er iemand is wie zich al heeft gewaagd aan het vervangen van zijn richtingaanwijzers (knipperlicht lampjes) van zijn / haar Megane Coupe 3 ?

Er zitten namelijk hele mooie heldere lamp units voor en achter maar helaas zijn deze uigterust met oranje licht blubjes.
Iets wat er in mijn ogen niet uit ziet  8)7 8)7

Ik heb gisteren 2 setjes nieuwe lampjes gekocht welke zijn voorzien van een chroom laagje zodat de lamp niet meer zichtbaar is in de unit.
Deze heb ik in mijn voorgaande auto`s altijd moeiteloos in kunnen bouwen maar loop nu bij de Megane tegen het probleem:  hoe ???
Ik kan namelijk (denk ik) nergens bij de units...

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Of misschien een korte omschrijving hoe ik dit het beste kan doen ?

bedankt !


p.s.: dit lampje bedoel ik:
Megane Coupe, GT-Line DCI 1.5 S&S Zwart

Ard Klok

Neem aan dat je gewoon de boekjes erbij gekregen hebt. Hierin staat het uitgelegd. Anders kun je ook hier even online vinden hoe het werkt of de handleiding downloaden in PDF-formaat.

maikel049

#2
Bedankt !
in het boekje staat "raadpleeg de renault dealer" dus daar schiet je niet echt veel mee op.
Maar dat filmpje online verklaart een hoop !
Megane Coupe, GT-Line DCI 1.5 S&S Zwart

maikel049

Nou de achterlichten is gelukt !
20 minuten werk voor de 2 lampen en de lampjes kosten 2,95 pet set (2 stuks).

Zo ziet het er uit met de originele lampen, ik vindt persoonlijk de oranje spiegeling niet mooi.


En dit is na het vervangen van de lampjes, de weerspiegeling is weg en de achterlichten zijn nu strak rood/chroom.



overigens voor de info:
om deze te vervangen heb je torx schroeven draaiers tx20 en tx40 nodig.
tx20 voor de schroef aan de buitenkant van de lamp unit en 40 voor de 2 lange grijze plastic bouten aan de binnenkant.
Megane Coupe, GT-Line DCI 1.5 S&S Zwart

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev