Advertenties


automatische afstelling xenon en regensensor

Gestart door Skoozie, 9 november 2012, 14:04:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Skoozie

Dit is mijn eerste keer dat ik hier reageer,
ik ben sinds 2 weken in het bezit van een gloed nieuwe leaseauto:

Renault Megane Estate
Energy dCi 110 Stop en Start Bose eco2
Brun Marron Glace

met als extra's:

Chrome Shadow Velg Avanza 17"
Meesturende bi-Xenon verlichting
Privacy Glass
Trekhaak

De auto bevalt zeer goed echter vind ik 2 zaken vervelend.

Xenon verlichting:
de xenon verlichting stelt zich zelf af zodat je tegenstanders niet verblindt. Totaal begrijpelijk echter als ik op een weg rijd zonder lantaarnpalen schijnen de lampen slechts iets van 50 / 75 meter voor me op de grond. dit vind ik toch echt veel te weinig. Ik kijk altijd ver voor mij uit, nu lukt dat niet tenzij ik groot licht gebruik...

Automatische ruitewissers:
Dat klonk geweldig, en tijdens de eerste regenbui een beetje lopen spelen met de automatische ruitenwissers maar het werkte goed. Echter, gisteren regende het niet meer maar was er veel spat water. de automatische wissers varrieerde van zeer snel bij goed zicht tot 10 seconden vertraging terwijl ik na 5 seconden nog maar amper iets zag.

Gezocht met google of ik zelf hier iets aan kon verranderen maar of ik gebruik niet de juiste termen of er is nog te weinig over geschreven...
Ook de dealer gebeld, "Nee dat is dat automatische, daar kunnen wij niets aan doen."

Dit was ook zo in mijn vorige auto dat de bijrijdersgordel piep niet uit kon...
totdat ik via via een brief je kreeg met de meest onlogische volgorde van deur open, lamp aan, gordel er in deur dicht, knipper licht aan en weet ik veel...
en toen was de piep uit.

Dus mijn vraag: Is het bij de Megane ook mogelijk om
1) de regensensor uit te zetten en weer een ouderwetse interval te kunnen gebruiken?
2) de afstand van de automatisch instelbare bi xenon lampen iets verder te krijgen?

Alvast Dank!

Roadkill (Michiel)

Je lampen zullen vast wel af te stellen zijn, gewoon ouderwets met een schroevendraaier, maar je moet je afvragen of je dat moet willen, want dan krijg je waarschijnlijk ook veel knipperende tegen liggers....

Heb je op je ruiten wisserhendel niet de de draaischakelaar met de regendruppels? zo ja daar kan je hem ook mee instellen dat ie wist bij weinig neerslag (1 druppel) of pas bij meer neerslag (4 druppels) althans zo werkt het volgens mij, maar bij mijn MegII werkt het eigenlijk zoals ik het fijn vind
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ard Klok

1) Als je de ruitenwisserhendel NIET op de automatische stand zet heb je ook geen last van een overijverige of te traag wissende ruitenwisser. Dus eigenlijk zoals Roadkill(Michiel) al omschrijft de hendel nog een tikje verder naar beneden en dan kun je zelf je interval kiezen. Dit staat omschreven op pagina 81 van de handleiding. Heb hem eventueel als PDF voor je via de mail, of anders even hier downloaden

BadEend

#3
50 tot 75 meter is al een stuk verder als de meeste halogeenlampen schijnen. Denk dat je er nog ff aan moet wennen!
Ze zijn als het goed is gewoon af te stellen met een stelschroef maar het zou kunnen zijn dat je ze eerst in de basisstand moet laten zetten door de dealer.

matthew

Xenon kun je afstellen,maar heeft dezelfde waardes als gewoon halogeen waar aan ze moeten voldoen.

Dus je kunt laten controleren of ze wel goed staan.

Voor interval ruitenwisser idd met de druppels werken.

Anders verwacht ik wel dat het weg te programmeren is,dat kan tenminste bij meg 2 en andere Renault modellen wel,alleen de meg3 en lag3 weet ik dat niet zeker maar verwacht het wel.

Skoozie

Allen heel erg bedankt voor de reacties!
Ik zal eens kijken of ik de stel schroeven kan vinden en of die het gewenste effect hebben, zal zeker op letten dat ze niet te hoog staan (daar heb ik ok altijd een hekel aan bij anderen)

aangaande de lampen: ik was al aan het proberen geweest met die druppeltjes, zal dat wat meer tijd geven.
@Ard: Bedankt voor de (digitale) handleiding staat nu op mijn bureaublad!; er zijn slechts 4 standen
1 - uit
2 - automatisch (met druppeltjes)
3 - continue
4 - snel continue
de continue stand is vaak al overdreven en daar hebben de druppeltjes geen nut. Het zal misschien wat gewenning zijn, ik kijk het nog even aan en anders kom ik er nog op terug :)



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev