Advertenties


Standaard fabrieksgarantie

Gestart door Coupe3, 6 november 2012, 09:21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coupe3

Mijn auto staat vandaag bij de dealer wegens schakelproblemen. ééns in de 10 keer heeft die problemen om te schakelen naar zijn 4,5 of 6.

De auto is van april 2010 en er staat 109.000 km op de teller. Hoe zit het met fabrieksgarantie? Ik ben bang dat mijn schakelbak vervangen moet worden en dat is uiteraard een duur geintje...

Ik hoop dat hier mensen zitten die mij kunnen vertellen hoe het met die ingewikkelde garantieregels zit bij Renault. Sommige is namelijk twee jaar en andere drie of tot 150.000 km?

Ard Klok

Garantie is standaard 2 jaar voor de Megane voor zover ik weet. Extra garantie was/is bij aankoop te regelen. 

BadEend

Ook als de garantie al verlopen is heb je nog recht op tegemoetkoming aangezien je mag verwachten dat een versnellingsbak langer mee moet gaan als 109000 km.
Helaas is het dan wel zo dat je niet het hele bedrag vergoed zal krijgen omdat je er een betere versnellingsbak voor terug krijgt.

matthew

Standaard is 2jaar garantie,of je moet er extra garantie hebben bij gekocht.

Na die 2 jaar is er tot 5 jaar voor veel onderdelen een coulance regeling.
Echter zal een goede dealer na het vast stellen van het probleem dit allemaal precies uitzoeken voordat ze jou bellen voor een prijsopgave.

Coupe3

Ik heb de auto overgekocht van mijn ex-baas een half jaartje geleden, mogelijk dat hij die extra garantie erbij had gekocht aangezien die schakelbak compleet vervangen en vergoed wordt  :grin:

Karin

Dan heb je mazzel en hoop ik dat je er dan weer lang plezier van hebt.

Coupe3

Jammerr, geen mazzel. Word net gebeld, ja foutje in het systeem, je auto stond als bouwjaar 2011.. ??? We willen graag de 50/50 coulance regeling aan je voorstellen. Niet mee akkoord gegaan, want dat komt nog uit op 2300 euro.
Klacht ingediend bij Renault nederland, deze nemen het nu in behandeling. Ook even bij vermeld dat ik in mei 2011 bij mijn 60k beurt al heb aangegeven dat die slecht schakelt naar zijn 3, toen hebben ze de versnellingsbak olie ververst.
Het gaat mij om het principe dat er na exact 2,5 jaar een onderdeel kapot gaat wat 15% is van de aanschafprijs (4000) euro.
Wat denken jullie, sta ik een beetje in mijn recht, omdat ik het na een jaar bij de 60k beurt ook al gemeld hebt?

BadEend

#7
De versnellingsbak kan ook gereviseerd worden, dat is een stuk goedkoper als het goed is.
Dat je het euvel nog binnen de garantie periode gemeld hebt is wel goed omdat je daarmee sterker staat.

Het percentage coulance die ze toepassen zou afhankelijk moeten zijn van de (gebruikelijke) levensduur die er staat voor een versnellingsbak.
In dit geval lijkt het erop dat ze uitgaan van een levensduur van 200000 km, maar het lijkt wel alsof ze er geen rekening mee houden dat je al bij 60000 km de melding hebt gedaan dat er iets mis was met de versnellingsbak.




BadEend

Is er inmiddels al meer bekend?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev