Advertenties


Verbruik megane break 2012

Gestart door Niva, 1 september 2012, 07:49:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niva

Beste,

Ik ben op zoek naar een zuinige wagen waarvan de megane er zeker een is.
Voor de wegcyclus zeggen ze 4liter/100km.
Nu ga ik deze (nieuwe) auto testrijden en krijg ik het verbruik niet lager dan 6l/100km.
Aangezien ik 200km per dag autosnelweg doe is dat een redelijk verschil in kost.
De dealer zegt dat de motor nog moet loskomen en dat wil ik gerust geloven.
Maar om 2 liter te zakken zal er toch heel wat moeten loskomen.
Wat is jullie ervaring met het verbruik op jullie megane?

Bedankt om jullie ervaring te delen.

Erwin Haanen

Hallo Niva

Bij mijn megane 3 cc was het gemiddeld verbruik 6.9 liter /100 km
Bij een vriend meg3 coupe gemiddeld 6.9 lter /100km
Andere megane3 coupe gemiddeld 6.0 liter / 100km

Ben ook een paar keer teruggegaan naar de dealer ,zelfde verhaal ,maar na 45.000 km zal ie wel los zijn niet :)
Toen lag het aan mijn rijstijl.....

Mijn 1ste megane (een megane sedan 2 uit 2004 verbruikte 5.2 l /100km),dus ik vraag me af waar de eco zit :)
megane 4 station 1200 gtline

Heatzone (Mark)

Ik heb met mijn Megane 1 phase 2, 5.3 l/100km gehaald :)

Helaas kan ik niet echt meepraten over de megane 3.

BadEend

#3
Het verbruik daalt idd nog wat na het inrijden. Maar het opgegeven verbruik ga je nooit halen.
Het werkelijke verbruik ligt gemiddeld een procent of 20 hoger, met uitschieters naar een procent of 40 voor bijv een toyota prius.
Hoe lager de verbruikscijfers hoe groter in het algemeen de afwijking t.o.v. de werkelijkheid. (geld vooral de zogenaamde extra zuinige uitvoeringen)

Tedo

We hebben het hier over Megane's op diesel neem ik aan? Want van de genoemde verbruikscijfers kan ik alleen dromen, aangezien ik alleen benzineauto's heb (gehad).
Fabrieksopgaves haal je bij geen enkel merk, model of motorisering.

Ik overweeg hierna ook een Megane III estate, maar dan geen diesel (rij ik te weinig voor).
Eerst dacht ik aan (weer) een 2.0 16V, maar die bestaat alleen nog maar met CVT automaat, die nog meer schijnt te zuipen dan mijn huidige handgeschakelde grand tour.
Nu zijn de pijlen gericht op een 2.0 TCe. Die zal ook niet zuinig zijn, maar dan heb je wel flink wat meer vermogen. Helaas zijn er maar weinig 2.0 TCe Estate's aangezien vrijwel iedereen de eco-variant (met diesel) kiest. Ach, we zien het tegen die tijd wel.

MrkriaNk

Weet dat dit ondertussen een oud topic is maar wou toch even mijn bevinding delen. Mijn 130 dCi Coupé doet 4.5L in 6e +-100 km/u en 6.0L in 6e +-120 km/u. Gemiddeld verbruik staat momenteel op 6.4L.

s_creemers

Mijn coupé 180 TCE doet gemiddeld 8,4l/100km met veel snelweg km's :)

therion

Mijn 265 RS doet 8,2  (zonder snelweg).   Snelweg is een ander verhaal, zuiniger dan 1 op 10 is me nog niet gelukt (bij 120 km/u op CC).
Renault Megane RS 265 cup

Stefan

Fabrieksopgaves worden zowiezo nooit gerealiseerd he..
Om even een illusie uit de wereld te helpen zegmaar.. ;) :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Jan2

Ligt het misschien ook een beetje aan een zware rechtervoet dat het verbruik hoger is dan de fabrieksopgave? Oké, ik haal dat ook niet (zou 5 ltr/100 km moeten zijn) maar kom toch aardig in de buurt met 5.2 ltr met mijn 3CC met EDC automatische versnellingsbak. Deze schijnt andere verhoudingen te hebben waardoor het toerental iets hoger is: bijvoorbeeld bij 120 km geeft de teller 2500 toeren aan, terwijl eenzelfde coupé, hatchback of estate minder toeren maakt. Daar komt bij dat het gewicht van mijn wagen zo'n 300 kg hoger is dan genoemde modellen. Enfin: ik ben content met mijn wagen en het verbruik dat zeker voor een automaat gewoon erg goed is. En ik hoef er niet eens op te letten daar zorgt de automaat wel voor die op tijd schakelt.  Overigens is mijn ervaring dat de hoogte van de wielen er ook toe doet: de standaard 17 inch wielen voor de zomer geeft een iets hoger verbruik dan de 16 inch stalen wielen voor de wintermaanden. :)http://www.meganeclub.nl/fora/Smileys/classic/smiley.gif

Roadkill (Michiel)

Dat zal eerder aan breedte van de banden liggen dan aan de hoogte, rolomtrek zou iig hetzelfde moeten wezen, en winterbanden zijn normaal een maatje smaller dan de zomerbanden
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

5.2 l op de 100? Hebben we het dan over een 1.5 dci?
Ik rijd 8,5/100 (1.6 16V) en 9.6/100 (2.0 16V), beide benzine en geen automaat.

Jan2

Nee, de winterbanden hebben dezelfde breedte als de zomerbanden: 205/55/16 versus 205/50/17. Misschien heeft het iets mindere verbruik te maken met de rubber samenstelling: winterbanden zijn zachter een andere verklaring heb ik niet. Ik had verwacht dat het verbruik in de winter minder zou zijn, omdat het langer duurt voordat de motor warm is, maar het tegendeel is waar. Misschien heeft het verbruik in de zomer in mijn geval ook te maken met het vele rijden met het cabriodak neer dat geeft wat meer turbulentie/weerstand.

Tedo: Ja het is een 1.5 dci 110.     

J to the H (Jeroen)

Tja, ik gooi mijn benzineverbruik ook even in dit topic,
Ik ben een rustige rijder en doe met mijn meg II grandtour, 1,6 benzine gemiddeld rond de 6,8 of 6,9 liter per 100 km (voor de snelle rekenaars onder ons ongeveer 1:14,5).

Dit is veelal 80 km wegen en weinig snelweg. Op de snelweg haal ik een veel hoger verbruik tot 8 liter per 100 km (1:12,5)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev