Advertenties


ervaring met 225/45/R17 banden

Gestart door gebrouw, 4 juni 2012, 19:20:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gebrouw

Vraagje,

Ik wil mijn megane 3 voorzien van nieuw schoeisel, net een slagje breder als wat er nu onder ligt (205/50/R17) heeft iemand ervaring met de maat 225/45/R17 ?

Gert

eliatuning

225/45/17 heb ik geen ervaring mee, maar wel 225/40/17
vind dit beter, want die andere maat is moeilijker te vinden.
225/40/17 rijd ook goed hoor, heb er geen problemen mee ondervonden en de wagen was verlaagd
wel op een megane coupe phase1
rather low and slow than high and fast

Benjamin Renon

Heb 225/45/17 (voorheen 235/45/17) onder mijn Lancer Evo zitten en mijn ervaring is juist dat deze maat goed te verkrijgen is. Je krijgt dan met een grotere maat wel een km afwijking. Dat zou je ergens online wel uit kunnen laten rekening hoeveel dat precies is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Paul

Idd 225/45/17 is een standaard maat, ligt o.a. op een golf,passat,mondeo en laguna2
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

gebrouw

Geeft volgens de calculator een verschil van -0,39%
betekend bij 120 km/uur een negatief van 0,47 km

Dit is toch te verwaarlozen.

Gaat mij meer om het gedrag en de handeling van de auto.

Gert

eliatuning

ah, sorry dan ben ik verkeerd, maar vind persoonlijk 225/40/17 ook mooier
rather low and slow than high and fast

Benjamin Renon

Wil je een beter sturende wagen hebben, kun je er ook voor kiezen voor een sportievere uitlijning. Daar ligt volgens mij ook nog wat winst te behalen, maar ik weet niet hoever je daar mee kan gaan met een (voor het gemakshalve) standaard onderstel.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Birt

Heb ook de 225/45/17 banden, maar onder scenic 1 phase 2. Helaas zaten de banden erbij, maar zijn een chinees rommel merk. Van de week al achterste voren gestaan op een rotonde.
Mijn advies (en eigen lering) is bij een bredere band, een goed merk (a of b merk) eronder, maar geen goedkope troep. Maakt meer uit bij bredere banden, omdat de druk per stukje rubber lager is. En vooral achter wil je wel grip houden op rotondes, putdeksel enz. zeker als je een caravan stuurt.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

megcab2000 (Verkocht)

#8
Klopt, die 225/45/17 zitten ook onder mijn Laguna II, al dik 4 jaar (als occassion zaten ze er al onder) en nog steeds met mooi profiel.
Michelins.

Zo'n velgmaat met band is dus ruimschoots te koop op MP.

gr.
Megane is verkocht

gebrouw

ik heb gekozen voor de Falken ZE914 225/45 R17 94W XL

zelf even googelen voor specs en afbeelding.
komen als het goed is volgende week binnen.

in ieder geval bedankt voor de reacties.

Gert

gebrouw

Banden zitten er imiddels al weer even onder, nou zegt mijn garage (niet renault) waar ik de banden heb laten monteren.
Dat rondom een druk van 2.2 bar voldoende is.

De banden leverancier zegt 2.5 rondom en beladen 2.8 rondom, echter ben ik gewend dat voor en achter altijd verschillen.

vraagje dus: megane 3 HB 1.6 110 met 225/45-R17 banden

Welke druk aanhouden ?

Gert

Benjamin Renon

Ik heb tot nu op mijn Mégane 1, Evo (4wd) en Clio alles rondom het zelfde aangehouden. Ik vind dit prima rijden. Met de druk kun het beste experimenteren. Ik heb ze vrijwel altijd tussen de 2,0 en 2,5 bar staan. Dit geeft voor mijn gevoel de beste slijtage en grip.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Officieel moet voor iets meer hebben als achter inderdaad,echter doe ik altijd voor en achter hetzelfde rijdt wat prettiger.

Ik zou een druk van 2,4 bar doen voor je meg3.

Te veel lucht in de band is ook niet goed ,want dan kun je een zweverig gevoel krijgen van de auto.

gebrouw

Bedankt voor alle reacties en advies,
denk inderdaad dat ik voor de 2.4 bar rondom ga.
Mischien later nog eens 2.2 achter en 2.4 voor proberen, voorlopig met de op handen zijnde reis naar spanje maar met 2.4 beginnen.

Gert

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev