Advertenties


Velgen Beschadiging en Merk

Gestart door bowldave, 19 oktober 2014, 11:21:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bowldave

http://www.online-velgen.nl/velgen/48577-oxxo-decimus-black/

uiteraard moest het er een keer van komen.
tegen het stoepje en velg beschadigd.
nu gaan ze er toch af met de winterbanden dus ik heb zelf al herstellingssetje..

alleen nu weet ik niet welke kleur verf ik erbij moet zoeken.
omdat er nergens een kleur van het zilver te vinden is.. behalve zilver... haha

het is ook nie helemaal zilver maar het is van dat gepolijste zilver..

iemand een idee..

Dante

Blank alu met vernis eroverheen..? :dunno:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

matthew

Ik heb vorig jaar een setje velgen in de lak kleur zilvergrijs van een espace4 laten spuiten. Zit lekker wat metallic in.

bowldave

Winterbandjes er vanmiddag even ondergeknald.

De oude orginele Schuss zilver met zomerbanden verkocht en deze met winterbanden terug gekocht..
Geen wow maar wel oke :) Het merk is MSL Ohren Gruppe??? Iets duits. Maar ik kan vrij weinig vinden over dit merk??
Probeer een beetje de echte waarde te achterhalen van de velgen..
Iemand een idee??


Voor de 2de keer in 1 jaar tijd een schroef ik mijn zomerband... Dus gaat lekker..
En flinke beschadiging.. Had al dit topic geopend over kleur van velg. Het is gek gepolijsd zilver..
Een exacte kleurcode kunnen ze me nergens vertellen.
Ik wil ze zelf gaan herstellen.. In ieder geval 1tje waarbij het t ergst is.
Mocht dit niet lukken koop ik van de zomer 1 nieuwe velg.
Hier de fotos.
Hoop dat iemand een geschikte how-to heeft hoe ik het beste tewerk kan gaan.
Zoizo laat ik asap even de band eraf halen.





Thnx!!


Robke72

Die velg is niet gespoten. Hooguit met blanke lak. Dit is gewoon gepolijst metaal.
Velg schuren en polijsten. Niet verven. 
Ik zou hem wegbrengen. Velgendokter ofzo.

bowldave


bowldave

Klein stukje geschuurd. Begonnen met 90 gritt, toen 180 gritt daarna 500 en daarna 1000 om af te werken..
1 plekje gedaan..
zie hier.. links onder..

voor:


na:



Tis iets beter.. Maar er zit toch een soort laagje over het polish heen.. want dat schuur je er wel af..


Roadkill (Michiel)

1 ik zou nog fijner schuurpapier pakken en wel nat schuren, en dan in de lengets richting van de spaak, en alleen in de lengte richting! (dus van je band richting hart van de velg, dan zie je er waarschijnlijk veel minder van), en daarna blanke lak erover.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

bowldave

Oke! Morgen ff blanke lak halen..
Heb nu alle beschadigingen gedaan en het ziet er simpel weg al veel beter uit!

Ik heb in de breedte geschuurd omdat er in het orginele polijst werk mini groefjes zitten over de breedte.. maar die zijn niet te zien op de foto..
Maar ik zal ff een stukje in de lengte richting doen, kijken hoe dat word..

THNX!

Benjamin Renon

Ik zou niet bij 1000p stoppen met schuren. Ik denk dat je nog een beter resultaat behaald als je nog verder gaat met de opbouw naar bijv 2000p. Het eventuele polijsten zou je ook kunnen doen, dan heb je het beste resultaat. Maar zoals met alles als je het resultaat goed genoeg vind, dan zo laten. ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Heatzone (Mark)

Ik zou doorgaan tot 3000 grit en dan nat schuren.

Geen idee of dit mag maar carclean verkoopt deze o.a.: http://www.carclean.nl/producten/Professioneel/Schuurpapier_en_Wetsanding

Zelf gebruikte ik altijd het unigrit papier van Meguiar's Professional, deze hadden ze voorheen tot 3000 en zelfs een korte tijd in 4000.
Om het zo strak mogelijk te krijgen is een backing pad wel aan te raden. Zoals hiervoor al aangegeven, zou ik de velg daarna wel behandelen anders dan krijg je al snel corrosie op je velgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev