Advertenties


Klets maar raak DEEL 224

Gestart door Tedo, 27 december 2019, 10:37:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

larsdijkstra

Als er een meeting is kom ik ook!
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Ramon87

Iemand nog in de markt voor een mooie Coupe F7R  :q. Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1615667994-renault-megane-coupe-2-0-16v-airco-super-netjes-rijklaar.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Ik vind de vraagprijs wel een beetje ambitieus  8)7. Ondanks dat ik hoop dat iemand het geld er voor over heeft, denk ik dat de helft realistischer is (en zelfs dan nog). Ik verwacht zeker niet mijn auto te verkopen voor dit geld (niet dat ik het van plan ben).

Ik vind het vooral jammer dat die van mij niet meer de oudste is in NL  :q  :neen:. Ik heb dit via voertuig.net in de gaten gehouden en dit is de eerste keer dat er een Coupe is die ouder is met een actieve APK (11-1995).

Huidige status van de DA0H modellen met geldig APK :

1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark29

Leuk coupetje, maar voor die vraagprijs is de presentatie erg slecht, onduidelijke fotos etc.
Maar de auto zelf, ik zie vieze tapijt, mattensetje ontbreekt etc. Ik zou zo auto helemaal uit elkaar halen, tapijt reinigen, stoelen etc.
Ik heb autos in nettere staat verkocht, en niet voor die prijzen.

mark

Die denken ook dat ze goud in handen hebben. 8)7

Met een nulletje minder zit je dichter in de buurt van de waarde van die auto.


Zeker als je bedenkt dat ik mijn tce180 voor 5700 heb opgehaald.
Nou moest er nog wel een beurt en db riem aan gebeuren, maar dan nog. Kan het zelf dus dat viel ook reuze mee.

Ramon87

Presentatie is inderdaad niets, interieur is echt een afknapper. Goede schoonmaakbeurt en inderdaad een paar nieuwe matten zou wonderen doen. Maar dit is dan ook een "gewone" autobedrijf. Alle auto's worden daar op de zelfde manier gepresenteerd.

Met deze auto's is het wachten tot emotie een rol gaat spelen voordat ze wat waard gaan worden.
Vorig jaar zag ik een andere zwarte 2.0 16v bij een dealer te koop staan voor 3K. Die heeft ook ruim een half jaar te koop gestaan.


Dit zal ook in de categorie vallen, je hebt maar 1 gek nodig  ;)

1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

Nikk

Dat is ook mijn inschatting, Geduld hebben en een liefhebber vinden die er wellicht 3K voor neer wil tellen. Geen NAP helpt m.i ook niet.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

f1team

https://www.facebook.com/marketplace/item/337284467548944 Deze is ook heel goed is van mij geweest .Maar hij doet hem alweer weg omdat hij te klein is heeft twee kinders 5 Maanden geleden was hij nog van mij Toen was hij nog helemaal perfect

Fubar (Marcel)

Wat zou één van de laatste uit 2002 -met een F4R _o_ en 136dkm- 'emotioneel' :cry:  :9~ waard zijn/worden?
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

mark29



Nikk

Ik zou er in ieder geval geen geld op zetten dat een niet al te bijzonder model flink geld waard wordt. De ontwikkelingen richting uitstootvrije voertuigen zou ook wel eens een probleem kunnen zijn. Wellicht ben je over pakweg 10-15 jaar bijna nergens meer welkom met een verbrandingsmotor. Hopelijk komt er uitzondering voor oldtimers.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Tegen die tijd bouw je het spul om naar waterstof gas. Net als een lpg installatie.

Want denk maar niet dat ik electrisch ga rijden.

Nikk

Waterstof voertuig heeft ook elektrisch aandrijving Mark maar dan alleen met een hoop extra techniek, onderhoudskosten en energie verbruik voordat de wielen draaien. 3x zoveel als bij direct elektrisch. Zodra de subsidie er af is onbetaalbaar. Hoop dat ik nog een 5 - 10 jaar met mijn benzine gebakkies kan rondtoeren en dan zien we wel.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Ramon87

Ik denk ook dat milieuzones de oldtimer (of in dit geval eerder de youngtimers / auto's die al niet meer in het kwarttarief vallen) om zeep gaan helpen. Geniet er nu van, nu het nog kan.

Ik denk een auto kopen als investering ook niet de juiste gedachte is  :q. Dan kun je er ook beter niet in rijden en dat is ook zonde  :D.

Wij rijden ook met de diesel door tot het niet anders meer kan. Ik hoef met in ieder geval geen zorgen maken over restwaarde van de Clio diesel van ons, want die is toch al afgeschreven  :D.
Als elektrisch / waterstof interessant wordt, zal die vanzelf de diesel vervangen.




1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark

Nikk als ze een oude v8 op watertofgas kunnen laten draaien dan kan het ook als soort van lpg installatie ingebouwd worden op de modernere motoren.

Waterstof is niet persee electrisch!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev